تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر : 56856

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۱

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۱

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۱اگر بین خرید یک آیفون یا گوشی اندرویدی مردد هستید، در اینجا به بررسی ۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به پلتفرم اندروید خواهیم پرداخت.

آی او ا..

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۱

اگر بین خرید یک آیفون یا گوشی اندرویدی مردد هستید، در اینجا به بررسی ۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به پلتفرم اندروید خواهیم پرداخت.

آی او اس، سیستم عامل آیفون‌های اپل است. در یک نگاه مورد خاصی در خصوص این سیستم عامل وجود ندارد، اما استفاده از آن خیلی ساده و آسان است. استفاده آسان، ظاهر شیک و چیزی که باعث شده آن حرفه‌ای‌تر از اندروید به نظر برسد. ما در اینجا به بررسی ۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۱ خواهیم پرداخت.

۱- اکوسیستم اپل

وقتی شما یک آیفون می‌خرید، فقط یک آیفون را دریافت نمی‌کنید. فقط یک دستگاه از یک اکوسیستم بزرگ را دریافت می‌کنید. اپل با عملکرد آیفون‌هایش کاربران را ترغیب به خرید دیگر گجت‌هایش می‌کند.

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی

به طور مثال اپل واچ که برای آیفون‌ها ساخته شده و با استفاده از AirDrop شما می‌توانید به آسانی بین مک بوک، آیپد و آیفون خود فایل جابجا کنید. اپل با این روش سعی می‌کند به شما آیفون بفروشد و کار بدی نیست. سایر شرکت‌های اندرویدی نیز تلاش می‌کنند همین رویه را در پیش بگیرند. مثل شرکت سامسونگ که اسمارت تگ، گلکسی واچ و گلکسی ایرباد را عرضه کرده است؛ هرچند هنوز به موفقیتی مثل اپل دست پیدا نکرده است.

۲- فیس آیدی

ناچ بالای صفحه، چیزی است که به راحتی می‌توان آیفون را با آن تشخیص داد. آن بزرگ و عریض است، اما یک دلیل مهم برای بودن آن وجود دارد. اپل سنسورهای مورد نیاز Face ID را درون این ناچ قرار می‌دهد. هرچند فیس آیدی در دوران پاندمی کرونا که همه ماسک به صورت زده بودند باعث سرخوردگی آیفون‌ها شد، اما هیچ گوشی اندرویدی بهتر از آیفون در تشخیص چهره عمل نمی‌کند. با ورود فیس آیدی، تاچ آیدی از بین رفت. در مجموع عملکرد فیس آیدی خوب است. اگرچه ما امیدواریم هیچ وقت مجبور نشوید برای اسکن شدن چهره خود کارهای عجیب و غریبی بکنید.

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی

۳- پشتیبانی نرم افزاری

اگر از کاربران آیفون هستید، قطعاً از پشتیبانی نرم افزاری طولانی‌مدت اپل از گوشی‌های خوشحال خواهید شد. شما می‌توانید انتظار داشته باشید گوشی‌تان تا ۵ سال آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی را دریافت کند. در آن سمت شرکت‌های سازنده اندرویدی هر سال وعده انتشار آپدیت‌های بیشتری را می‌دهند، اما تا زمانی که با چشم خود نبینیم گوشی‌های اندرویدی به خوبی از سوی تولیدکنندگانشان پشتیبانی می‌شوند، ما همچنان آیفون را به خاطر پشتیبانی نرم افزار خوبی که دارد پیشنهاد می‌کنیم.

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی

این که تک تک کاربران اپل آخرین آپدیت‌های نرم افزاری را همزمان با یکدیگر دریافت می‌کنند خیلی جذاب است. اما گاهی انتشار آپدیت اندروید برای گوشی‌های مختلف با چند ماه فاصله اتفاق می‌افتد.

۴- استفاده آسان

اگر گاهی اندروید شما را با گزینه‌های متعدد گیج می‌کند، باید بگوییم که iOS هیچ‌کدام از این داستان‌ها را نخواهد داشت. اولین باری که آیفون‌تان را راه‌اندازی کنید، صفحه هوم آن مثل آخرین باری است که از آن استفاده می‌کنید. مگر اینکه تصویر پس زمینه آن را تغییر دهید. منوی تنظیمات آن خیلی سر راست است و آیکون تمام اپلیکیشن‌ها دقیقاً در همان صفحه اول قرار گرفته‌اند.

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی

۵- بهینه‌سازی نرم افزاری

هر برنامه‌ای که خواستید در اپ استور وجود دارد. از آنجایی که اپل از سیستم عامل خود فقط در گوشی‌های خودش استفاده می‌کند، اگر نه همه، اکثر اپلیکیشن‌هایی که در فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل قرار دارند با گوشی شما بهینه هستند. در آیفون با کرش کردن اپلیکیشن‌ها یا پریدن آن‌ها به بیرون خداحافظی کنید و به تجربه کاربری برتر اپل سلام بگویید. و در حالی که پلی استور گوگل از نظر تعداد، اپلیکیشن‌های بیشتری را در خود جای داده است، اما تقریباً تمام اپلیکیشن‌ها برای نخستین بار برای پلتفرم iOS و در اپ استور منتشر می‌شوند.

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی

بخشی از این به خاطر پرداختی بیشتر اپ استور به توسعه‌دهندگان است، اما بهینه‌سازی بسیار مناسب نقش مهم‌تری در به دست آمدن این موفقیت داشته است.

۶- دیگر آیفون‌ها گران قیمت نیستند

شاید این مورد بیشتر مربوط به خود آیفون باشد، ولی تأکید روی آن مهم است. آیفون‌ها با توجه به پرچمدار بودنشان، محصولات کاملاً گران قیمتی محسوب می‌شوند. اما اگر به محصولات پرچمدار برندهای دیگری مثل سامسونگ و وان پلاس یا هر گوشی‌ساز اندرویدی دیگری سر بزنید، متوجه می‌شوید که آیفون ۱۲ پرو مکس در مقایسه با آن‌ها خیلی هم گران قیمت نیست.

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی

اما اکنون گلکسی اس ۲۱ اولترا از آیفون ۱۲ پرو مکس گران‌تر است و گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ دو برابر قیمت گران‌ترین آیفون است. بنابراین درست است که چنین محصولی گران قیمت است، اما اگر به دنبال گوشی‌های بالارده باشید گران‌ترین نخواهد بود.

۷- خبری از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده مزاحم نیست

شما قطعاً بعد از خرید هر گوشی اندرویدی متوجه تعداد زیادی اپلیکیشن از پیش نصب شده روی آن شده‌اید. بدتر زمانی است که شما برای پاک کردن آن‌ها تمام تلاش خودتان را می‌کنید ولی در نهایت فقط می‌توانید آن‌ها را مخفی یا غیرفعال کنید.

اگر یک آیفون خریده‌اید نباید نگران باشید. خبری از این اپلیکیشن‌های مزاحم در iOS نیست. گوشی‌سازهای اندرویدی برای کسب درآمد، از ابتدا اپلیکیشن‌های اسپانسرهای خود را روی گوشی شما نصب می‌کنند. اما وقتی شما یک گوشی پرچمدار مثل آیفون ۱۲ پرو مکس را می‌خرید، یعنی اینکه قبلاً برای داشتن یک گوشی کامل پرچمدار هزینه کرده‌اید.

۸- فیس تایم و آی مسیج

اگر از فیس تایم و آی مسیج صحبت نکنیم، در مورد iOS ناحقی کرده‌ایم. زیرا این دو می‌توانند بزرگ‌ترین مزیت آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی محسوب شوند. اینطور نیست که کاربران اندروید جایگزینی نداشته باشند، اما به هیچ عنوان نمی‌توانند مثل این دو برنامه که با سیستم عامل یکپارچه شده باشد را بیابند. به عنوان مثال اگر از آیفون استفاده می‌کنید هیچ نیازی به پیام‌رسان اندروید یا واتساپ نخواهید داشت؛ چرا که می‌توانید از سرویس پیام‌رسان خود اپل استفاده کنید. شما برای مکالمات صوتی و تصویری نیز می‌توانید از اپلیکیشن FaceTime استفاده کنید.

۸ مزیت آیفون و آی او اس نسبت به گوشی‌های اندرویدی

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.