تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۴۸
کد خبر : 602550

ترفندهای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو

ترفندهای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو

ترفندهای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو به همراه جدیدترین متدهای سئو برای کسب رتبه های برتر گوگل را در این مقاله آورده ایم. موتورهای جستجو مانند گوگل پارامترهای مختلفی را برای رتبه بندی سایت ها لحاظ می‌کنند. شما به عنوان مدیر سئو باید بتوانید در مسیر رشد وبسایت قدم بردارید. بهینه سازی سایت ها

ترفندهای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو به همراه جدیدترین متدهای سئو برای کسب رتبه های برتر گوگل را در این مقاله آورده ایم.

موتورهای جستجو مانند گوگل پارامترهای مختلفی را برای رتبه بندی سایت ها لحاظ می‌کنند. شما به عنوان مدیر سئو باید بتوانید در مسیر رشد وبسایت قدم بردارید.

بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو است، اما افزایش رتبه سایت خصوصا در حیطه های رقابتی به همین راحتی ها نیست.

افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو روش های زیادی دارد و هر متخصص سئو و بهینه سازی سایت سعی می کند که با استفاده از جدیدترین ترفندها سایت را به نتیجه های برتر گوگل برساند.

با رعایت این قواعد مسلما باعث تغییر در جایگاه سایت خواهید شد و از سایت های رقیب موفق تر عمل خواهید کرد.

با ما همراه باشید تا با چند مورد از مهم ترین ترفندهای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو، آشنا شوید.

 

بهینه سازی متن عنوان و توضیحات صفحات سایت

باید بدانید که عنوان (title) و توضیحات (description) از عوامل رتبه بندی سایت نیستند، اما تاثیر زیادی بر بهبود جایگاه سایت دارند.

نحوه تاثیرگذاری آنها به این صورت است که کاربر با مشاهده این متن ها تصمیم به کلیک برروی لینک شما می‌گیرد و با قرار داده متن بهینه در عنوان و توضیحات صفحات، نرخ کلیک را بالابرده و به افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل کمک کنید.

5 نکته مهم برای بهینه سازی تگ title و description را در ادامه برای شما آورده ایم تا به کمک آنها رتبه و بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهید.

  1. عنوان صفحه خیلی کوتاه نباشد، همچنین بیشتر از 60 کارکتر نباشد.
  2. توضیحات صفحه توصیفی از محتوای شما باشد و بیشتر ا ز 150 کارکتر نشود.
  3. عنوان و توضیحات بهتر است منحصربفرد و یونیک بوده و مرتبط با موضوع باشد.
  4. از عبارات و کلمات کلیدی و ترغیب کننده استفاده کنید تا نرخ کلیک برروی لینک صفحه افزایش یابد.
  5. در استفاده کلمات کلیدی افراط نکنید؛ متن مختصر و مفید باشد.

ترفندهای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو

افزایش بازدید

افزایش بازدید در سایت ها، تاثیر زیادی بر بهبود جایگاه در نتایج گوگل دارد. از این رو کارهایی که موجب افزایش آن می‌شود را باید به صورت مستمر انجام دهید تا جایگاه مناسبی کسب کنید.

تولید محتوای کاربردی و قرار دادن آن در وبلاگ سایت در جذب ورودی و حتی افزایش ترافیک خارجی سایت و در سئو و بهینه سازی سایت تاثیر باورنکردنی می‌گذارد.

هنگامی که برای رفع مشکلات کاربران، محتوایی ایجاد کنید، آنها وارد سایت شما می‌شوند و از طرفی گوگل متوجه این موضوع خواهد شد و به مرور زمان در کلمات کلیدی دیگر سایت را رشد می‌دهد.

تبلیغات نیز در افزایش ترافیک سایت تاثیر گذار است و کاربران را از کانال های مختلف و حتی آی پی های خارجی، وارد وبسایت می‌کند که این امر برای سایت کاملا مفید است.

بهبود سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه بندی در نتایج گوگل است. برای بهبود سرعت در سایت، کارهای مختلفی در هر بخش باید انجام دهید. هنگامی که سایت از سرعت قابل قبولی برخوردار باشد، کاربر به خواسته خود سریعتر می‌رسد و تجربه کاربری خوبی برای کاربران خود ایجاد می‌کنید.

راهکارهایی همچون استفاده از CDN، ریسپانسو کردن قالب برای بارگذاری بهتر در تلفن همراه و استفاده از کد Lazy Load برای عکس ها نیز برای بهینه سازی سرعت سایت مفید هستند.

فشرده سازی فایل های CSS، JavaScript، HTML و عکس ها یکی از راهکارهای موثر برای افزایش سرعت سایت است.

البته انجام این کار باید توسط متخصصان سئو انجام گیرد و از این رو کارشناسان سئو سلکتک شما را در این مسیر یاری می‌کنند.

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین کانال ها برای جذب کاربر است. شما با فعالیت در این رسانه ها و لینکسازی برای سایت هم به سئو و بهینه سازی کمک کرده اید و هم مشتریان جدیدی برای فروش در کسب و کار خود جذب کرده اید.

اما خب تولید پست جداگانه برای هر رسانه اجتماعی کمی زمانبر هست. هنگامی که شما برای سایت تولید محتوا می‌کنید، می‌توانید همان صفحه را به کمک ابزار ساخت لینک اشتراک در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.

بدین ترتیب کاربر با مشاهده خلاصه یا توضیحات صفحه برای خواندن صفحه کنجکاو شده و پس از کلیک روی لینک پست وارد سایت شما می‌شود. با ابزار ساخت لینک اشتراک سلکتک می‌توانید عنوان و توضیحات اختیاری خود را برای پست منتشر شده در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، پینترست و فیسبوک تعریف کنید.

ترفندهای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو

رفع خطاهای سرچ کنسول

سرچ کنسول به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای گوگل برای بررسی عملکرد وبسایت است. شما از طریق سرچ کنسول به داده های زیادی دست پیدا می‌کنید. هر مدیر سئو و بهینه سازی سایت باید استفاده از این ابزار کاربردی را آموزش دیده باشد.

سرچ کنسول قسمت های مختلفی دارد و در بخش هایی همچون indexing می توانید نوع های مختلف از خطاهایی که از ایندکس شدن صفحات جلوگیری کرده و برای موتور جستجوی گوگل مهم هست را مشاهده کنید.

با رفع خطاهای داخل سرچ کنسول، گوگل متوجه این رفع ایرادها خواهد شد و باعث افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد شد.

امیدواریم به کمک این مقاله توانسته باشیم شما را در مسیر بهبود جایگاه وبسایت کمک کرده باشیم.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.