تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر : 608861

مقایسه دوربین ورزشی گوپرو ۱۱ و ۱۲

مقایسه دوربین ورزشی گوپرو ۱۱ و ۱۲

در این محتوا با مفاهیم مختلفی در رابطه با دوربین فیلمبرداری ورزشی آشنا می شویم و به مقایسه کلی دوربین گوپرو 11 و 12 می پردازیم.

یکی از بزرگترین دستاورد های بشر در تمامی دوران های تاریخ، ساخت محصولات مختلف در دنیای دیجیتال است. همان طور که می دانید، محصولات دیجیتالی گوناگونی وجود دارند که هر یک از آن ها دارای کاربرد ها و ویژگی های خاصی هستند. در این بین دوربین ها به عنوان یکی از این دستاورد ها به شمار می روند که طرفداران زیادی را دارند. دوربین دارای کاربرد های بسیار زیادی بوده و امروزه نیز شرکت های زیادی در سراسر جهان به تولید این محصول می پردازند. نیاز است که بدانید، دوربین ها از تنوع زیادی بهره مند هستند و همین موضوع موجب شده تا خریداران بتوانند محصول موردنیاز خود را با توجه به نوع کاربری خود تهیه کنند. یکی از این محصولات دوربین های ورزشی یا همان دوربین ورزشی اکشن کمرا هستند. همان طور که از نام این محصول مشخص است، اصلی ترین کاربرد این محصولات برای ضبط لحظات شگفت انگیز ورزشی است.

به تازگی نسخه جدیدی از دوربین های ورزشی توسط بهترین تولیدکنندگان این محصول وارد بازار ها شده است که نام آن دوربین گوپرو ۱۲می باشد. نسخه قبلی این محصول دوربین گوپرو ۱۱بود. خریداران می توانند با بررسی این دو دوربین و مقایسه آن ها، خرید فوق العاده تری را تجربه کنند.

 دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو چیست؟

در واقع دوربین های ورزشی تفاوت های بسیار زیادی را با دوربین های عادی دارند و از برخی قابلیت های پیشرفته تر بهره مند هستند. همین مسئله موجب شده تا توجه زیادی به دوربین های ورزشی شود و روز به روز قابلیت های جدیدی به این محصولات افزوده شود. لازم به ذکر است که امروزه استفاده از دوربین های ورزشی برای فیلمبرداری در رشته های مختلف رواج بسیار گسترده ای دارد. بسیاری از ویدیو های امروزی که مربوط به دنیای ورزش هستند و در طول روز به مشاهده آن ها می پردازید، به وسیله دوربین های ورزشی تهیه می شوند.

همان طور که متوجه شدید، دوربین فیلمبرداری ورزشی به عنوان یکی از موثرترین محصولات ورزشی در تمامی طول تاریخ شناخته شده است. نیاز است که بدانید، یک برند مطرح و فوق العاده توانسته است در این عرصه عملکرد بی نظیری را داشته باشد که قطعا نام آن را شنیده اید. گوپرو به عنوان یکی از برند های بی نظیر و فوق العاده در زمینه تولید دوربین های فیلمبرداری شناخته شده که محبوبیت زیادی را در سراسر جهان دارد. این برند در حال حاضر توانسته است نسل جدیدی از محصولات خود را با نام gopro hero 12 روانه بازار های کشورمان کند. با این وجود قصد داریم تا این محصول را با نمونه قبلی آن یعنی gopro hero 11 مقایسه کنیم.

دوام گوپرو 11 برای رشته های ورزشی

مقایسه مشخصات کلی دوربین ورزشی گوپرو 11 و 12

نیاز است که بدانید، نسخه 12 دوربین های گوپر در سال 2023 معرفی گردیده و نسخه 11 این دوربین نیز در سال های گذشته وارد بازار های کشورمان شده است. وزن دقیق گوپرو 12 بدون در نظر گرفتن محافظ های پوششی و سایر اقلام مانند باتری، 121 گرم می باشد. این موضوع در حالی بوده که گوپرو یازده در همین شرایط از وزن 127 گرمی بهره مند می باشد. بنابراین شرکت گوپرو توانسته است در اولین قدم به کاهش وزن دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 12 بپردازد. ابعاد هر دو محصول تقریبا یکسان بوده و فاصله های میلی متری در برخی از ابعاد آن وجود دارد که توجه خریداران را جلب نخواهد کرد. شرکت گوپرو در هر دو نسخه از پلاستیک فشرده در کنار آلومینیوم استفاده کرده است که همین موضوع موجب افزایش قابل توجه دوام این دوربین شده است.

توجه داشته باشید که هر دو محصول با ساختاری که در اختیار دارند می توانند در ده متری آب دوام بیاورند. با اضافه شدن محافظت های پوششی به این محصولات میزان دوام آن ها در آب تا 60 متر نیز افزایش می یابد. بنابراین برای ورزش هایی مانند شنا، می توان از این دوربین به راحتی استفاده کرد.

مشخصه های حسگر دوربین فیلمبرداری ورزشی gopro 11و gopro 12

حسگر در دوربین فیلمبرداری ورزشی اهمیت بسیار زیادی را دارد و به همین منظور نیاز است تا به این بخش از دوربین ها توجه زیادی شود. نیاز است که بدانید شرکت گوپرو در هر دو نسخه از حسگر های CMOS استفاده کرده است که در نسخه گوپرو 11 توانست رضایت بخش زیادی از کاربران جلب کند. لازم به ذکر است که این محصولات به عنوان یک دوربین اکشن کمرا به شمار می روند و وجود حسگر های باکیفیت در آن ها می تواند تاثیر مستقیمی را در کیفیت این محصولات داشته باشد. تراشه به کار رفته در هر دو محصول نیز از نوع GP2 است. لازم به ذکر است که دقت حسگر هر دو دوربین که همان کیفیت ثبت عکس است، نزدیک به 27 مگاپیکسل تخمین زده شده است. البته در جزئیات می توان به یافته های بیشتری از این طریق دست یافت.

مشخصات مربوط به فیلمبرداری

اصلی ترین کاربرد دوربین های ورزشی، نوع فیلمبرداری آن ها بوده که تاثیر مستقیمی را در افزایش یا فروش آن ها نیز خواهد گذاشت. همان طور که می دانید فیلمبرداری از لحظات مختلف ورزشی مسئله بسیار مهمی بوده که در نتیجه پایانی کار تاثیر قابل توجهی را دارد. فیلمبرداری در هر دو دوربین 5.3K / 5K / 2.7K / 1080P  بوده که کیفیت بسیار بالایی را دارد. لازم به ذکر است که فرمت فیلم های ضبط شده در دوربین های گوپرو MP4 هستند. سرعت فیلمبرداری نیز در هر دو نسخه دوربین های گوپرو   240/200/120/100/60/50/30/25/24 فریم در ثانیه است. موارد ذکر شده تاثیر مستقیمی را در فیلمبرداری هرچه بهتر لحظات ورزشی شما خواهند داشت.

توجه داشته باشید که این محصول از پروژکتور های مخصوص بهره مند نیست و در نقاط تاریک، شرایط فیلمبرداری کمی سخت تر می شود. البته با وجود امکانات فوق العاده برای این محصولات، شما می توانید فیلمبرداری های فوق العاده ای را در شب نیز انجام دهید. همچنین در فیلمبرداری این دو محصول شما از امکاناتی مانند ضبط صدا، تایم لپس و تشخیص حرکت نیز بهره مند هستید. تمامی این امکانات باعث می شوند تا شما بتوانید در هر شرایط اقدام به فیلمبرداری کنید.

لنز به کار رفته در دوربین ورزشی گوپرو 11 و 12

همان طور که می دانید، یکی از مهم ترین بخش های هر دوربین فیلمبرداری ورزشی، لنز به کار رفته در آن می باشد. نیاز است که بدانید، لنز استفاده شده در این محصولات دارای توانایی فیلمبرداری به صورت 360 درجه است. همچنین این لنز از قابلیت بزرگنمایی اپتیکال بهره مند است که می تواند در بسیاری از شرایط به کمک شما بیاید. همچنین شما می توانید هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی از لنز دوربین های گوپرو در نسخه های 11 و 12 استفاده کنید. یکی از تفاوت های لنز به کار رفته در نسخه 11 و 12، در لرزشگیر آن ها می باشد. در دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 11 از لرزشگیر HyperSmooth استفاده شده است. در دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 12 علاوه بر استفاده از HyperSmooth، شاهد وجود قابلیت Horizon Lock نیز هستیم. همین مسئله باعث شده است تا تثبیت تصاویر ورزشی در نسخه 12 با کیفیت بسیار بهتری انجام بگیرد.

دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 12

عکسبرداری در دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 11 و 12

یکی از مسائل حائز در دوربین فیلمبرداری ورزشی gopro 11 و همچنین gopro hero 12، مشخصه های عکسبرداری این دو محصول است. مشخصه های مربوط به عکسبرداری در هر دو محصول تقریبا یکسان است. البته در نسخه گوپرو 12 شاهد ثبت تصاویر با کیفتی تری هستیم که در جزئیات مشخص می شود. با این وجود شرکت گوپرو کیفیت تصویربرداری در هر دو محصول را 27 مگاپیکسل اعلام کرده است. همچنین فرم عکسبرداری در گوپرو 12 و 11 jpg  و RAW می باشد که خریداران می توانند عکسبرداری به وسیله این دو دوربین را با فرمت های ذکر شده انجام دهند. توجه داشته باشید که در برخی شرایط فرمت RAW و در برخی از شرایط  فرمت jpg به کمک شما خواهد آمد.

مموری و صفحه نمایشگر

شرکت گوپرو در دوربین فیلمبرداری ورزشی gopro 12 نیز محفظه ای را برای قرارگیری micro SD قرار داده است. شما به وسیله کارت های حافظه اس دی می توانید به راحتی به فیلمبرداری و عکسبرداری بپردازید. در نسخه 11 دوربین های ورزشی گوپرو نیز شرایط به همین شکل می باشد. صفحه نمایشگر هر دو محصول از نوع ال سی دی هستند و رزولوشن نمایشگر آن ها 4K است. در این زمینه شرکت گوپرو مشخصه های یکسانی را ارائه داده است و تفاوت چشمگیری وجود ندارد.

ورودی و خروجی ها و باتری

یکی دیگر از تغییراتی که در دوربین ورزشی gopro 12 شاهد آن هستیم، اضافه شدن خروجی به این محصول است. نیاز است که بدانید، هر دو محصول از ورودی میکروفون و خروجی یو اس بی بهره مند هستند. در نسخه 12 دوربین های گوپرو شاهد اضافه شدن خروجی HDMI هستیم که موجب شده تا رضایت بسیاری از کاربران جلب شود. لازم به ذکر است که در نسخه های قدیمی دوربین گوپرو این خروجی وجود نداشت و به همین منظور مشکل بسیاری از کاربران در نسخه 12 دوربین ورزشی گوپرو حل شده است.

یکی از مسائلی که شرکت گوپرو در رابطه با دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 12 اشاره ویژه ای به آن داشته است، مسئله باتری است. نیاز است که بدانید، هر دو محصول از باتری با ظرفیت 1720 میلی آمپری بهره مند هستند. در نسخه 11 شاهد استفاده از باتری لیتیوم یونی هستیم، اما در نسخه 12 از باتری Enduro استفاده شده است. همین موضوع موجب شده تا شرکت گوپرو ادعایی را مبنی بر نگهداری دو برابری شارژ در این نسخه نسبت به نسخه های قبلی کند.

امکانات دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو

نیاز است که بدانید در دوربین اکشن کمرا یا دوربین ورزشی گوپرو 11 از امکاناتی مشابه دوربین گوپرو ۱۲استفاده شده است. هر دو محصول از GPS، وای فای، بلوتوث، میکروفون داخلی و ریموت کنترل بهره مند هستند. همچنین این دو محصول توانسته اند در تست های ضد آب به خوبی عمل کنند و به عنوان دوربین ورزشی ضدآب شناخته شوند.

 بررسی ارزش خرید و هزینه دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 11 و12

نیاز است که بدانید، دوربین گوپرو ۱۲ در مقایسه با دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 11، تفاوت های اندکی را داشته است. با این وجود باتری به عنوان یکی از مسائلی بود که موجب آزرده خاطر شدن بسیاری از کاربران می شد، اما در نسخه 12 شرکت گوپرو ادعای بزرگی را مبنی بر نگهداری دوبرابری شارژ توسط این دوربین کرده است. همچنین اضافه شدن خروجی HDMI و افزایش کیفیت تصاویر به صورت جزئی از دیگر پیشرفت های گوپرو بوده است. نیاز است که بدانید، بر اساس قیمت های اعلام شده، شاهد قیمت کلانی برای نسخه جدیدتر این محصول نیستیم و فاصله کمی میان آن ها وجود دارد. با این وجود اگر کاربرد ها و امکانات جدید گوپرو 12 برای شما موثر است، قطعا این محصول ارزش خرید را برای شما خواهد داشت. در غیر این صورت گوپرو 11 همچنان می تواند گزینه مناسبی برای فیلمبرداری و عکسبرداری برای شما باشد.

سخن پایانی

همان گونه که متوجه شدید، دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو 12 توانسته است با تغییرات مختلف خود، گزینه ایده آلی برای خرید شناخته شود. با این وجود پیشنهاد اصلی ما این است تا برای تضمین خرید خود حتما از مراجع معتبر و فوق حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. در این شرایط شما می توانید کیفیت محصولات خریداری شده از سوی خود را تا مقدار قابل توجهی افزایش دهید. توجه داشته باشید که این موضوع تاثیر مستقیمی را در روند خرید از سوی شما نیز خواهد داشت. بنابراین شما می توانید با انتخاب یک مرجع معتبر در این زمینه برای خرید دوربین ورزشی گوپرو، تاثیر مستقیمی را در روند خرید خود بگذارید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.