تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 67091

۶ مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

۶ مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

۶ مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمندیخچال های هوشمند با قابلیت‌های پر زرق و برق و فانتزی خود، به‌ آهستگی در حال باز کردن جای خود در بازار لوازم خانگی هستند، با این‌حال استفاده و نگهداری از این تک..

۶ مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

یخچال های هوشمند با قابلیت‌های پر زرق و برق و فانتزی خود، به‌ آهستگی در حال باز کردن جای خود در بازار لوازم خانگی هستند، با این‌حال استفاده و نگهداری از این تکنولوژی جدید، مزایا و معایبی را به دنبال دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یخچال‌های هوشمند، همان وظایف همیشگی که از این دستگاه‌ها می‌شناسیم را با برنامه‌ای دقیق‌تر و کم‌نقص‌تر پیاده‌سازی می‌کند، با این‌حال آنها همچنین می‌توانند لوازم حجیم آشپزخانه را به‌وسیله دنیای پیشرفته خانه‌های هوشمند و اتصال وای‌فای، به اینترنت اشیا (Iot) متصل می‌کنند. در نتیجه کاربرد عملی این تکنولوژی، باعث می‌شود تا در کاهش صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ایجاد ضایعات غذایی کمک شود.

از نقطه نظر قابلیت‌های لوکس، یخچال‌ هوشمند، پاسخ‌گوی دستورات صوتی بوده، می‌توانند پیشنهاداتی را که برای کمبود موجودی انبار به شما اعلام کنند و یک تابلوی اعلانات دیجیتال را برای اطلاع از اخبار و وضعیت درون یخچال به‌ خانواده شما ارائه دهند. در عین حال، یخچال‌های هوشمند اغلب در دنیای اینترنت اشیا، جایی‌که همه چیز به نصب و اجرای یک برنامه در تلفن شما وابسته هست و برخی از مزایای بحث‌برانگیز آن ممکن است ارزش هزینه پرداختی را نداشته باشد، گاها به دست‌مایه‌ای برای تمسخر تبدیل شده‌اند. به‌عنوان مثال، می‌توانید ویژگی‌های یک یخچال هوشمند را از طریق یک برنامه یا نمایشگر داخلی کنترل و نظارت کنید.

با این‌حال، اکثر مردم زمان چندانی را صرف کنتر‌ل‌های قابل تنظیم یخچال نمی‌کنند یا در آن حد کنجکاو نیستند که عملکرد یخچال را کنترل کنند، بنابراین آیا واقعا کاربران تمایلی به انجام این کار از طریق تلفن هوشمند خود یا دستیار صوتی الکسا دارند؟

مطمئنا، اطلاع از اینکه بدون نیاز به باز کردن درب یخچال، چه محتویاتی درون آن وجود دارد می‌تواند هر چند اندک، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوند، اما آیا واقعا به فهرستی از محتویات که دائما در حال به‌روزرسانی باشند، نیاز داریم؟ برخی ممکن است مدعی باشند که یخچال‌های هوشمند راه‌حل‌هایی مفید برای حل مشکلات را ارائه می‌دهند، با این‌حال این موضوع کاملا به اولویت‌های فردی کاربر بستگی دارد.

در ادامه به شرح مزایا و معایب یخچال‌های هوشمند می‌پردازیم تا در انتخاب آنها بهترین تصمیم را اعمال کنید.

مزایای استفاده از یخچال هوشمند:

اطلاع رسانی موجودی مواد غذایی

6 مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

مدل‌های خاصی از یخچال‌های اسمارت، فهرستی از مواد غذایی و نوشیدنی‌های داخل آن‌را ارائه می‌دهند ، بنابراین می‌توانید محتویات یخچال خود را در هر زمان، چه از طریق اپلیکیشن گوشی خود و یا در صورت وجود نمایشگر داخلی یخچال مشاهده کنید. البته نحوه محاسبه ممکن است به‌صورت دستی انجام شود یا از طریق بارکد UPC بسته در حافظه یخچال هوشمند مورد اسکن قرار گیرد.

هنگامی‌که محتویات مورد انتظار موجود شدند، یک یخچال هوشمند می‌تواند از طریق برنامه به‌شما یادآوری کند که اقلام غذایی در آستانه به‌پایان رسیدن تاریخ انقضا یا اتمام موجودی هستند. بسیاری از یخچال‌های هوشمند دارای دوربین‌هایی با زاویه دید عریض هستند، بنابراین می‌توانید از راه دور و به‌وسیله تلفن هوشمند خود بررسی کنید که آیا برای مثال به مقدار بیش‌تری برای خرید نیاز دارید یا خیر.

برخی از مدل‌های پیشرفته تولیدی سامسونگ یا ال‌جی، به ادغام فناوری هوش مصنوعی با دوربین‌های تعبیه شده در یخچال‌های هوشمند پرداخته‌اند، این قابلیت به‌طور خودکار می‌تواند مواد غذایی و نوشیدنی‌های ذخیره شده را شناسایی کند. برخی از یخچال‌های هوشمند به‌کمک فناوری هوش مصنوعی ساخت ال‌جی، مانند مدل LG SRFVC2416S که قیمت ۴۴۹۹ دلاری دارد، از ویژگی “Smart Learner” (یادگیرنده هوشمند) بهره می‌برند که تنظیمات مورد نیاز دما، یخ و غیره را بر اساس الگو‌های کاربر پیش‌بینی و اعمال می‌کند.

نمایشگر‌های لمسی همه‌کاره

6 مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

بسیاری از یخچال‌های هوشمند فاقد نمایشگرهای داخلی هستند، اما سری Family Hub سامسونگ با تجهیز به صفحه‌نمایش بزرگ لمسی که تا سایز ۲۱.۵ اینچ قابل سفارش است، تنوعی فراوان از ویژگی‌های مختلف را ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، این نمایشگر به شما اجازه می‌دهد که از طریق برنامه‌های مختلف به محتواهای مختلف مانند آب و هوا، اخبار و سرگرمی‌ها دسترسی داشته باشید. برنامه‌های موسیقی قابل پشتیبانی این نمایشگر نیز طیف گسترده ای را از سرویس iHeart و اسپاتیفای تا Amazon Music در بر می‌گیرد. همچنین می‌توانید به ویدئوهای آشپزی و سایر محتوای یوتیوب و همچنین رسانه‌های اجتماعی نیز دسترسی داشته باشید.

هدف از ساخت سیستم Family Hub توسط سامسونگ، ایجاد یک فضای مشترک برای سازماندهی و برقراری ارتباط با خانواده، از طریق یادآورهای تقویم، یادداشت‌های روی صفحه، فهرست کارها، گالری عکس و موارد دیگر است. یک برنامه تقویم اختصاصی نیز برای یادآوری رویدادها، برای هریک از اعضای خانواده تعریف می‌شود، بدین وسیله می‌توانید با کشیدن انگشت خود بر روی نمایشگر، به حاشینه نویسی پرداخته یا نوشته‌های خود را به عکس‌ها و ویدیوها اضافه کنید.

صفحه‌نمایش Family Hub نه‌تنها از میان‌برهای “دستورات پخش هوشمند” و فهرست خرید استفاده می‌کند، بلکه می‌توانید با استفاده از خدماتی نظیر Instacart و Amazon Dash، به‌طور مستقیم از طریق یخچال هوشمند، سفارشات خود را به خواربار فروشی‌ها بفرستید و خرید خود را انجام دهید.

تشخیص از راه دور، هشدار‌ها و کنترل برنامه

یخچال هوشمند از طریق سنسورها و ابزارهای خود، می‌تواند هشدارهای درون برنامه‌ای را در صورت بروز مشکلات، تعویض فیلترهای آب یا هوا و غیره اعلام کند. به‌عنوان مثال، اگر چیزی مانع جریان هوا در یخچال یا فریزر شود، این هشدار را دریافت خواهید کرد. اغلب می‌توانید از این برنامه برای کنترل تنظیماتی خاص مانند دما و یخ‌ساز استفاده کنید.

بسیاری از مدل‌های یخچال هوشمند، اعلان برنامه مشابهی را ارسال می‌کنند و همچنین به قابلیت‌های کنترلی یکسان مجهز هستند، با این‌حال ارائه عملکردهای خاص، بسته به سازنده آن متفاوت است. برای مثال، برخی از یخچال‌های هوشمند شرکت Kenmore در صورت باز ماندن درب، قطع برق یا وجود مشکلات دیگر، هشدارهای برنامه را ارسال می‌کنند و برنامه اخصاصی آن به شما این امکان را می‌دهد تا بر روی دما، یخ‌ساز و وضعیت فیلتر خود کنترل و نظارت داشته باشید.

اپلیکیشن LG ThinQ که مخصوص یخچال‌های هوشمند ال‌جی طراحی شده است، می‌تواند به‌طور خودکار و در صورت نیاز به سفارش مجدد فیلترهای آب بپردازد یا به‌وسیله عیب‌یابی هوشمند، مرکز خدمات ال‌جی را از راه دور، از وجود مشکل باخبر کرده و آن را تشخیص و رفع کند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از فساد مواد غذایی

6 مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

کاهش اتلاف انرژی و مواد غذایی به‌طور ذاتی یک عمل هوشمندانه است و یخچال‌های هوشمند نیز از قابلیت‌های مبتنی بر بهره‌وری انرژی برای تنظیم دما و رطوبت برخوردار هستند، این ویژگی حتی در کشو‌ها و محفظه‌های خاص که می‌توانند در مصرف انرژی تاثیرگذار باشند و غذا را برای طولانی مدت حفظ کنند نیز دیده می‌شود. به گفته مرکز برق ایالت آلاباما، بهره‌وری انرژی پیشرفته یخچال‌های هوشمند احتمالا با توسعه مداوم کمپرسورهای خطی بهتر خواهد شد.

برای نشان دادن رویکرد مبتی بر فناوری در نگهداری مواد غذایی، پیشرفته‌ترین یخچال‌های هوشمند کمپانی بوش، چندین فناوری را در آنچه این شرکت به‌عنوان سیستم FarmFresh نام‌گذاری کرده، مورد ترکیب قرار می‌دهد. این سیستم شامل یک ویژگی به‌نام VitaFreshPro است که هر دو سطح دما و رطوبت را در تنظیمات مختلفی بسته به نوع غذای درون محفظه، متعادل می‌کند.

این فیلتر در واقع اتیلن را از محصولات جذب می‌کند که باعث کند شدن فرآیند رسیدن آن به میوه‌ها و سبزیجات خواهد شد. گردش مداوم هوا و هم‌چنین آنچه بوش به‌عنوان فیلترهای مادام‌العمر معرفی کرده نیز به‌تازه نگه داشتن غذا کمک می‌کند. همچنین یک کمپرسور و سیستم اپراتور دوگانه نیز با هدف حفظ عملکرد دقیق و کارآمد در یخچال‌های هوشمند قرار گرفته است.

به‌عنوان مثالی دیگر، یخچال‌های هوشمند ساخت ال‌جی از چندین نوع سنسور و دریچه خنک‌کننده هوشمند برای افزایش عمر میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند. خنک‌کننده خطی آن کنترل دمای ثابتی را ارائه می‌دهد، از سوی دیگر نیز خنک کننده +Door در تولید و وزش هوای سرد نقش دارد.

قابلیت اتصال به سیستم خانه هوشمند

6 مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

بسیاری از یخچال‌های هوشمند با سایر دستگاه‌های خانه هوشمند، قابل ادغام هستند که از طریق نمایشگر داخلی یا به‌وسیله اپ همراه دستگاه انجام می‌گیرد. به‌عنوان مثال، مدل‌های ساخت Kenmore از طریق برنامه‌های خود به الکسا متصل می‌شوند، بنابراین می‌توانند به دستورات صوتی پاسخ دهند. یخچال‌های هوشمند ال‌جی و جنرال الکتریک نیز از طریق دو دستیار صوتی الکسا و گوگل کار می‌کنند، در حالی‌که سامسونگ از دو دستیار الکسا و بیکسبی (اختصاصی سامسونگ) استفاده می‌کند. این دستورات صوتی می‌توانند شامل فعال‌کردن یخ‌ساز، تنظیم دما، باز کردن درب و نظارت بر عمر فیلتر باشد.

از میان محصولات ارائه شده توسط سامسونگ، مدل‌های Family Hub این غول کره‌ای، یبشتری قابلیت‌های هوشمند را به‌خود اختصاص می‌دهند. این سری با نمایشگرهای لمسی داخلی خود، به شما اجازه می‌دهند تا دوربین‌های امنیتی و نظارتی خانه را از طریق مانیتور‌های Arlo بررسی کنید، زنگ‌های هوشمند درب و ترموستات‌های Nest را کنترل کنید یا به بلندگوهای هوشمند فرمان دهید که موسیقی و کتاب‌های صوتی مورد نظرتان را پخش کنند.

اگر لوازم هوشمند دیگری از همان برند یخچال هوشمند دارید، بسیاری از آنها به ویژگی‌های تعاملی مجهز هستند که از طریق برنامه برند کنترل می‌شوند. مثلا اگر یک دستور غذا را بر اساس مواد تشکیل دهنده یخچال هوشمند خود آغاز کنید، فر به‌طور خودکار متصل شده و با تنظیم اتوماتیک دما، شروع به گرم شدن خواهد کرد.

زنگ‌ها و آلارم‌های هوشمند

6 مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

بسته به یک مدل خاص، یخچال‌های اسمارت انواعی از ویژگی‌های لوکس و منحصر به‌فرد را ارائه می‌دهند که در نمونه‌های استاندارد وجود ندارند. به‌عنوان مثال، بسیاری از یخچال‌های هوشمند کمپانی جنرال الکتریک به قابلیت پر کردن ظروف آب، بدون دخالت دست مجهز هستند و قادر هستند تا آب گرم را برای آماده شدن قهوه‌ساز داخلی Keurig K-Cup برنامه‌ریزی کنند.

در این میان یخچال هوشمند LG Smart InstaView SRFVC2416S دارای ویژگی‌ انحصاری یخ‌سازهای دوگانه بوده که علاوه بر تکه‌های یخ استاندارد و خرد شده، به‌طور خودکار به قابلیت Craft Ice با ذوب آهسته و ساخت یخ‌های توپی شکل بزرگ برای تهیه کوکتل و نوشیدنی‌های دیگر مجهز است. برخی از رده‌بالاترین یخچال‌های ال‌جی، مانند مدل Signature URNTC2306N، دارای عملکرد درب خودکار هستند که با تشخیص نزدیک شدن پای شما به یخچال، درب را باز می‌کنند.

بسیاری از یخچال‌های هوشمند ال‌جی نیز زبان طراحی Instaview Door-in-Door را به‌طور برجسته به‌نمایش می‌گذارند. با این نوآوری، درب بالای سمت راست یخچال دارای پنل بزرگی است که با دو بار ضربه زدن به آن قابل رویت خواهد شد. در حین مرور اطلاعات مورد نظر، یک درب از لایه داخلی، به‌طور مستقل از فضای ذخیره سازی اصلی باز می‌شود که از این طریق با نگه داشتن وسایلی که بیش‌ترین دسترسی را به آنها دارید، می‌توانید با جلوگیری از خروج هوای سرد، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

معایب استفاده از یخچال هوشمند:

هزینه بالا

اگرچه تفاوت قیمت یخچال‌های هوشمند در مقایسه با نمونه‌های استاندارد در چند سال گذشته کاهش یافته است، اما هنوز هم قیمت‌های گزافی در برخی از مدل‌های هوشمند به چشم می‌خورد. به‌عنوان مثال، یک یخچال استاندارد استیل ۲۷ فوت مکعبی با درب از نوع فرانسوی که ساخت شرکت سامسونگ است، در سایت بست‌بای به‌قیمت ۲۴۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. در صورتی‌که یخچال هوشمند از سری Samsung Family Hub، با اندازه و طراحی مشابه، ۲۵۱۹ دلار قیمت دارد.

اگرچه می‌توان نمونه‌های هوشمند را با قیمتی کمتر از ۲۰۰۰ دلار پیدا کرد، اما اگر به‌دنبال برترین‌ها با تمام قابلیت‌های موجود هستید، باید هزینه‌ای بالغ بر ۴۶۰۰ دلار یا حتی بیش‌تر را برای این محصولات بپردازید. قیمت‌ها حتی فارغ از فضای هوشمند یخچال، به فاکتور‌های مختلفی از جمله طراحی و قابلیت یکپارچه‌سازی با دیگر اجزای آشپزخانه بستگی دارند. قیمت یک یخچال ۲۳ فوتی از سری LRMVC2306S که ساخت ال‌جی است، ۴۳۹۹ دلار آب می‌خورد. در حالی‌که یخچال هوشمند از سری LG Signature URNTC260N قیمت هنگفت ۷۹۹۹ را به‌خود اختصاص داده است.

مدل گران‌تر از ویژگی‌هایی مانند قابلیت باز شدن درب به‌طور خودکار برخوردار است، اما به‌نظر می‌رسد تفاوت عمده قیمت، بیش‌تر به جنس بنده و روکش فولادی سطح یخچال وابسته است.

احتمال عدم پشتیبانی و به‌روزرسانی در آینده

بسته به‌میزان پیگیری و پشتکار در مبحث فناوری محصولات، کاربران گوشی‌های هوشمند ممکن است گجت‌های دستی خود را در کمتر از ۱ تا ۲ سال استفاده، منسوخ شده بدانند و منطقی است که بگوییم گوشی ۵ سال کارکرده، به‌طور قطع قدیمی و از دور خارج شده است. بنابراین زمانی‌که موبایل‌ها قدیمی‌تر می‌شوند، ممکن است دیگر از پشتیبانی به‌روزرسانی برنامه و سیستم‌عامل خود بهره‌مند نباشند.

با مقایسه گجت‌ها با طول عمر یخچال‌های استاندارد که حداقل ۱۰ الی ۱۵ سال عمر دارند، در می‌یابیم که یخچال‌های هوشمند برای بسیاری از کارکردهای اصلی خود، از اجزایی مشابه با نمونه‌های استاندارد استفاده می‌کنند. با این‌حال، هرچه یخچال هوشمند پیشرفته‌تر باشد و از سنسور، نمایشگر، اتصالات وای‌فای بهره گیرد، ممکن است با سرعت بیش‌تری به سمت منسوخ شدن و عدم حمایت از سوی سازنده حرکت کند.

در این میان اگر یخچال هوشمند شما دارای نمایشگر لمسی و برنامه‌های متصل به سرور ابری باشد، این خطر تشدید می‌شود. ممکن است پردازش داخلی مورد نیاز برای رسیدگی به آخرین وب‌سایت‌ها یا سرویس‌های ابری جانبی و دستگاه‌های متصل خانگی، بدون اطلاع قبلی قطع شود. بدون شک تعویض یخچال، به‌مانند گوشی هوشمند برای مردم عادی و جا افتاده نخواهد بود و متاسفانه برخی از تولیدکنندگان در مورد مدت زمان پشتیبانی فعال یا به‌روزرسانی برای یخچال‌های هوشمند خود کوتاهی کرده‌اند.

خطرات امنیتی

6 مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

اهمیت ادامه حمایت تولیدکنندگان یخچال هوشمند با به‌روزرسانی‌ها، فراتر از سازگاری ساده با نرم‌افزار و سایر سخت‌افزارها است. همه دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا در معرض آسیب‌های امنیتی سایبری هستند و یخچال‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

احتمالا در جریان به‌روزرسانی های مکرر و مداوم سیستم‌عامل گوشی هوشمند خود هستید، دلیل اصلی اکثر آپدیت‌های نرم‌افزاری، بهبود امنیت است. اگر یخچال‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های اینترنت اشیا، اقدامات امنیتی به‌روز را دریافت نکنند، در برابر هک آسیب‌پذیر خواهند بود.

از آنجایی‌که یخچال‌های هوشمند معمولا به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم را تضمین نمی‌کنند یا برنامه بلندمدت مشخصی برای پشتیبانی ندارند، به‌عنوان هدفی در دسترس برای هک، در معرض خطر هستند. اگر هکرها به یک دستگاه اینترنت اشیا مانند یخچال هوشمند نفوذ کنند، ممکن است از این طریق به کل شبکه شما و دستگاه‌های موجود دسترسی پیدا کنند.

یخچال‌های هوشمند؛ یک هدف بالقوه برای بدافزارها

همانند خطر امنیتی ناشی از حمله هکرها به یخچال‌های هوشمند، هر دستگاه IoT که به شبکه وای‌فای وصل شود نیز می‌تواند در برابر ویروس‌ یا بدافزارها آسیب‌پذیر باشد. برای مثال، McAfee که از سازندگان نام‌آشنای نرم‌افزارهای امنیتی محسوب می‌شود، هشدار داده که دوچرخه‌های ورزشی Peloton در معرض نفوذ بدافزارها هستند که می‌تواند منجر به سرقت هویت و نقض موارد خصوصی شود.

کارشناسان امنیت سایبری توصیه می‌کنند که بسیاری از دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا با اقدامات امنیتی بسیار کمی به‌کار گرفته می‌شوند و نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس در آنها ضرورت دارد. با این‌حال این احتمال وجود دارد که برخی از یخچال‌های هوشمند از چنین قابلیتی پشتیبانی نکنند. برخی از اقدامات اولیه جهت افزایش حفاظت شامل تنظیم یک رمز عبور بسیار قوی و محدود کردن دسترسی اداری به یک نفر است.

هزینه بالای تعمیر

6 مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

یخچال‌های هوشمند از قطعات مکانیکی و الکترونیکی پیچیده‌تری در قیاس با نسل‌های قبلی برخوردار هستند. در نتیجه، نه‌تنها احتمال خرابی آنها بالاتر است، بلکه هزینه تعمیر نیز به‌طور متوسط بالاتر از نمونه‌های استاندارد خواهد بود. بنابراین اگر لوازم جانبی فانتزی این محصولات مانند نمایشگر لمسی، دوربین‌های فوق‌عرض یا سنسورهای پیشرفته به خرابی بخورد، هزینه تعمیر هنگفتی در انتظار شما خواهد بود.

مشخص نمودن و تفکیک کردن تفاوت‌های تعمیراتی در بین دو نسخه هوشمند و استاندارد کار ساده‌ای نیست. همچنین ممکن است یک مانع بالقوه در یافتن تعمیرکار متخصص برای یخچال هوشمند وجود داشته باشد. مانند خودروهای عجیب و غریبی که فقط در مکان‌های محدودی قابل تعمیر هستند، برخی از اجزا و سیستم‌های یخچال هوشمند ممکن است برای هر سرویس تعمیر مبهم و ناآشنا باشد.

زمان‌بر بودن پروسه وارد کردن محتویات یخچال

6 مورد از مزایا و معایب خرید یخچال هوشمند

در حالی‌که دوربین‌هایی با هوش مصنوعی هستند که سعی دارند محتویات یخچال را شناسایی کنند، در دیگر موارد باید به‌طور دستی مواد غذایی را وارد کنید یا بارکد آنها را اسکن کرده تا همه چیز را با ویژگی‌های مبتنی بر موجودی ردیابی کنید.

این عمل یخچال هوشمند را قادر می‌سازد تا زمانی‌که اقلام موجودی به پایان می‌رسد یا تاریخ آنها منقضی می‌شود، به شما هشدار دهد. اما این کار زمان‌بر بوده و بدون شک بسیاری مایل به انجام آن نیستند.

ویژگی‌های مبتنی بر موجودی یخچال‌های هوشمند ممکن است برای برخی راحت باشد، اما برخی دیگر، زمانی که در فروشگاه در حال خرید هستند، جذابیت دانستن تاریخ انقضا چندان قابل توجه نباشد.

همه محصولات مجهز به تکنولوژی‌ها روز باعث ایجاد حس بی‌تفاوتی توام با هیجان در بخش عمده‌ای از مردم می‌شود که با سرخوشی‌ زودگذر همراه است. یخچال‌های هوشمند ممکن است مانند بلندگوهای هوشمند قلب مردم را تسخیر نکرده باشند، اما به‌سختی می‌توان با ایده بهره‌وری بیشتر و کاهش مصرف انرژی مقابله کرد. مزایا و معایب یخچال‌های هوشمند را با در نظر گرفتن اولویت‌های شخصی خود، به‌دقت بسنجید.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.