تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر : 66510

۴ ابزار برای مسدود کردن ردیاب‌های مشکوک

۴ ابزار برای مسدود کردن ردیاب‌های مشکوک

۴ ابزار برای مسدود کردن ردیاب‌های مشکوکردیاب مثل یک شمشیر دو لبه است. یعنی با وجود اینکه کاربردهای فراوانی دارد، گاهی اوقات دردسرساز ‌می‌شود. اگر ‌می‌خواهید درباره ابزارهای از کار انداختن کننده ردیاب ..

۴ ابزار برای مسدود کردن ردیاب‌های مشکوک

ردیاب مثل یک شمشیر دو لبه است. یعنی با وجود اینکه کاربردهای فراوانی دارد، گاهی اوقات دردسرساز ‌می‌شود. اگر ‌می‌خواهید درباره ابزارهای از کار انداختن کننده ردیاب بدانید، این مطلب را بخوانید.

اگر تا به حال برای پیدا کردن و مسدودسازی جی پی اس مخفی خودرو به مشکل داشته‌اید، در پایان مقاله برای همیشه این مشکل را حل خواهید کرد. در این مقاله با ۴ ابزار مسدود کننده ردیاب آشنا ‌می‌شویم. به شما خواهیم گفت هر ابزار چه مزایا و معایبی دارد و نحوه استفاده از آن چگونه است. همچنین بهترین ابزار را نیز معرفی خواهیم کرد.

چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟

اگر مشکوک به ردیاب هستید، راهی ندارید مگر اینکه خودرو را به طور کامل بگردید. از خارج خودرو شروع کنید. طرفین، بالا و پایین خودرو را ببینید. معمولا سارقان از ردیاب آهنربایی در زیر خودرو استفاده کرده تا سر بزنگاه آن را سرقت کنند. زیر گلگیر و کنار لاستیک نیز از مکان‌های مورد علاقه سارقان است. اگر زیر خودرو نبود، داخل خودرو را بگردید. برخی از ردیاب‌ها با برق ماشین کار ‌می‌کنند. برخی دیگر انرژی خود را از باتری ‌می‌گیرند. به هیچ کجا رحم نکنید و حتی صندوق عقب را نگاه کنید.

اگر خوش‌شانس باشید با بازرسی خارجی و داخلی ردیاب را پیدا ‌می‌کنید. اما در صورتی که نتوانستید، باید از آشکار کننده سیگنال کمک بگیرید. آشکار کننده سیگنال، محل ردیاب را شناسایی ‌می‌کند. دقت کنید که آن را حذف نمی‌کند. کاربرد اصلی این ابزار شناسایی ردیاب مخفی است. اگر آشکار ساز نیز موثر نبود، بهتر است از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

ردیاب‌

چرا به ابزار برای مسدود کردن ردیاب‌های مشکوک نیاز داریم؟

امروزه شرکت‌های زیادی ردیاب را تولید و به بازار عرضه ‌می‌کنند. گاهی اوقات سارقان در ماشین قربانی خود ردیاب کار گذاشته و برای سرقت آن کمین ‌می‌کنند. در این مواقع باید بتوانید ردیاب مشکوک را پیدا کنید. اما حتی اگر در پیدا کردن ردیاب موفق شوید به مسدود کردن سیگنال ارسالی از ردیاب نیاز دارید. در واقع پیدا کردن ردیاب در صورتی که نتوانید آن را خنثی کنید، تقریبا سودی ندارد. به همین دلیل به ابزار مسدود کننده نیاز خواهید داشت. ابزار مسدودکننده چیست؟ هر وسیله‌ای که بتواند برای سیگنال ارسالی ردیاب اختلال ایجاد کند، یک ابزار سد کننده است.

بیشتر ابزارهای مسدودکننده ردیاب خودرو به صورت سخت افزاری است. این خلاف ردیابی گوشی دیگران است که به معمولا به شکل نرم افزاری انجام ‌می‌شود. اولین راهی که به ذهن ‌می‌رسد، قطع کردن سیستم برق ردیاب است. همچنین اگر آنتن ردیاب را بردارید، ردیاب غیر فعال ‌می‌شود. این برای مواقعی است که ردیاب را پیدا ‌می‌کنید. اما گاهی هدف شما متفاوت بوده و دوست دارید کسی نتواند شما را ردیابی کند. در این مواقع چه کار باید کرد؟ وقتی ردیاب را پیدا نمی‌کنید، چه راهی وجود دارد. در ادامه به تمام این سوالات پاسخ ‌می‌دهیم.

ردیاب‌

معرفی ابزار مسدودکننده جی پی اس خودرو

ابزار زیادی برای از کار انداختن جی پی اس خودرو وجود دارد. گاهی اوقات ابزار مسدودکننده به سادگی یک تکه فلز هستند. در واقع از آهن و آلومینیوم ‌می‌توان برای اختلال سیگنال استفاده کرد. برخی مدل‌ها دستگاه‌هایی هستند که با ارسال سیگنال نویز قوی، ردیابی خودرو را غیر ممکن ‌می‌کند. به طور کلی با استفاده از دستگاه مختل کننده جی پی اس، آهنربا، آلومینیوم و کیف فارادی ‌می‌توان ردیاب را خنثی کرد. در ادامه با نحوه استفاده از این روش‌ها بیشتر آشنا ‌می‌شویم.

جمر جی پی اس؛ بهترین ابزار مسدود کننده جی پی اس

بهترین ابزار برای بستن ردیاب‌های مشکوک جمر جی پی اس (GPS Jammer) است. این ابزار زمانی استفاده ‌می‌شود که ردیاب مخفی بوده و نمی‌توان در زمان کوتاهی آن را پیدا کرد. به دلیل آنکه ردیاب از امواج ماهواره‌ای برای سیگنال استفاده ‌می‌کند، این دستگاه به راحتی ردیاب را غیر فعال ‌می‌کند. جمر جی پی اس بسیار کوچک بوده و برای استفاده به باتری نیازی ندارد. در واقع تغذیه جمر جی پی اس از فندک تامین ‌می‌شود. جمر جی پی اس یک آنتن کوچک داشته و فقط باید به فندک وصل شود تا بتوان سیگنال را مختل کرد.

سه نکته درباره جمر جی پی اس وجود دارد. اول اینکه فقط برای ماشین‌های سبک از آن ‌می‌توان استفاده کرد. یعنی برای کامیون و ماشین‌های سنگین دیگر کارایی نخواهد داشت. نکته دوم اینکه خودروهای پیشرفته مجهز به آنتی جمر بوده و سیگنال آن را به سرعت خنثی ‌می‌کنند. خرید و فروش این دستگاه غیر قانونی بوده و فقط پلیس حق استفاده از آن را دارد.

کیف فارادی؛ ابزاری قدرتمند برای مسدود کردن ردیاب خودرو و گوشی

کیف فارادی محفظه‌ای مجهز به فویل مسی بوده که برای بستن سیگنال‌های رادیویی و ماهواره‌ای به کار ‌می‌رود. کیف فارادی زمانی کاربرد دارد که نمی‌خواهید ردیابی شوید. هر وسیله‌ای که با دستگاه سارقان قابل ردیابی است را ‌می‌توان به کمک کیف فارادی غیر فعال کرد. توجه کنید که از کیف فارادی فقط می‌تواند دستگاه‌های داخل خودرو را مختل کند. یعنی کاربردی برای شناسایی دستگاه‌های اطراف ندارد. از جمله وسایلی که در کیف فارادی قرار ‌می‌گیرند، ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تلفن‌های همراه
  • لپ تاپ
  • کیف پول سخت افزاری بیت کوین
  • ریموت کلید ماشین
  • کارت‌های اعتباری
  • گذرنامه
  • ساعت‌های هوشمند

استفاده از آهن‌ربا برای مسدود کردن ردیاب‌های مشکوک؛ کارآمد اما خطرناک!

برای اینکه بتوانید سیگنال ردیاب را مختل کنید، به آهنربایی بسیار قدرتمند نیاز دارید. در واقع به کمک آهن‌رباهای معمولی نمی‌توان این کار را انجام داد. اما استفاده از آهنربای قدرتمند خطرناک است. چون امکان دارد آهن موجود در خون انسان را نیز به سمت خود جذب ‌‌کند. پس عملا نمی‌توان از این روش استفاده کرد چون برای سلامتی‌ خطر آفرین خواهد بود.

فویل آلومینیومی، راهکاری ساده و ارزان برای مسدود کردن ردیاب‌های مشکوک

آلومینیوم به دلیل ماهیت خاص خود توانایی بستن مسیر امواج ماهواره‌ای را دارد. به کمک آلومینیوم ‌می‌توان علاوه بر مسدود کردن ردیاب، گوشی و تبت را نیز غیر قابل ردیابی کرد. هر چه ضخامت آلومینیوم بیشتر باشد، قدرت سدکنندگی بهتری خواهد داشت. البته حتی با یک ورقه نازک از آن هم ‌می‌توان مانع سیگنال‌های ماهواره‌ای شد. کافی است ردیاب یا دستگاه الکترونیکی خود را به دور فویل آلومینیومی بپیچید.

خرید ردیاب خودرو از ایران رهیاب؛ ایمنی خود را تضمین کنید

در این مقاله با روش‌های مختلف مسدود کردن ردیاب آشنا شدیم. دیدیم که برخی از آن‌ها حتی برای سلامتی نیز مضر است. پیشنهاد می‌کنیم به جای ابزار مسدود کننده جی پی اس مطمئنی خریداری کنید. ایران رهیاب مشاور شما در زمینه خرید بهترین جی پی اس خودرو خواهد بود. کافی است با شماره ۰۲۱۲۲۱۷۱۰۶۲ تماس بگیرید و پس از صحبت با کارشناسان سفارش خود را ثبت کنید. همچنین برای بررسی انواع ردیاب و ویژگی‌های آن ‌می‌توانید به سایت iranrahyab.com مراجعه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.