تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر : 74037

گوشی اقتصادی Murena One، گوگل را از زندگی شما حذف می‌کند

گوشی اقتصادی Murena One، گوگل را از زندگی شما حذف می‌کند

گوشی اقتصادی Murena One، گوگل را از زندگی شما حذف می‌کندگوشی اقتصادی Murena One یک میان‌رده اقتصادی است که با تجهیز به سیستم‌عامل اختصاصی /e/ کاملا مستقل از گوگل و اکوسیستم اندروید کار می‌کند.
برای سا..

گوشی اقتصادی Murena One، گوگل را از زندگی شما حذف می‌کند

گوشی اقتصادی Murena One یک میان‌رده اقتصادی است که با تجهیز به سیستم‌عامل اختصاصی /e/ کاملا مستقل از گوگل و اکوسیستم اندروید کار می‌کند.

برای سال‌ها، مورنا در راه آموزش مردم در ارتباط با حریم خصوصی تلاش‌های گسترده‌ای را انجام داده است. این شرکت با هدف ارائه کمک برای ایجاد کنترل بهتر بر نمایه دیجیتال، خصوصا در حوزه گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. Murena تاکنون با ارائه خدماتی در قالب سیستم‌عامل /e/ که کاملا مستقل از خدمات گوگل است، کار خود را انجام می‌دهد. این کمپانی اکنون تصمیم دارد تا اولین گوشی هوشمند خود به نام Murena One را بر پایه نسخه ۱ سیستم‌عامل /e/ عرضه کند.

با اینکه شرکت‌های متعددی وجود دارند که دستگاه‌هایی فاقد سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل را ارائه می‌دهند، اما وجه تمایز مورنا این است که به انتخاب خود تصمیم گرفته تا مستقل از گوگل عمل کند. سیستم‌عامل این شرکت برای محافظت بیش‌تر از کاربران و در عین حال تلاش برای ارائه تجربه‌ای مانند اندروید ساخته شده است. از آنجایی که سیستم‌عامل /e/ مورنا بسیاری از سرویس‌ها و برنامه‌های بومی گوگل را حذف می‌کند، این شرکت مجبور به ساخت سرویس‌های اختصاصی خود مانند پیام‌رسان، مرورگر، نقشه‌ها و موارد دیگر خواهد بود.

گوشی Murena One، گوگل را کنار می‌گذارد

گوشی اقتصادی Murena One، گوگل را از زندگی شما حذف می‌کند

مورنا One یک گوشی تقریبا میان‌رده محسوب می‌شود که از قیمتی اقتصادی برخوردار است. این دستگاه به یک تراشه Helio P60 مدیاتک و ۴ گیگابایت رم مجهز شده و دارای نمایشگر ۶.۵۳ اینجی IPS LCD با رزولوشن ۲۲۴۲×۱۰۸۰ است. هم‌چنین این گوشی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود که می‌توان آن را از طریق درگاه Microsd افزایش داد.

در قاب پشتی، مجموعه سه‌گانه دوربین‌های Murena One از سنسورهای اصلی ۴۸MP، فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. هم‌چنین دوربین جلوی این گوشی نیز از یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گوشی Murena One نیروی خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و از ضمانت ۲ ساله برخوردار خواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، نقطه عطف محصول مورنو، بارگذاری آن با سیستم‌عامل /e/ خواهد بود. این گوشی هوشمند حتی از دستیار دیجیتالی و سرویس ابری خود به همراه یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی استفاده می‌کند.

با وجود حذف اکوسیستم و برنامه‌های گوگل، کاربران این گوشی هم‌چنان می‌توانند در صورت نیاز، برنامه‌های مورد نظر خود را از طریق سرویس App Lounge دانلود کنند. بر این اساس می‌توان از برنامه‌های اصلی اندروید که در فروشگاه پلی استور قرار دارند، استفاده کرد.

گوشی هوشمند Murena One اکنون با قیمت ۳۴۹ یورو قابل خریداری است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.