تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۱۵
کد خبر : 73363

کیا اسپورتیج X-Pro؛ تبدیل یک شاسی بلند شهری به خودرو آفرودی

کیا اسپورتیج X-Pro؛ تبدیل یک شاسی بلند شهری به خودرو آفرودی

کیا اسپورتیج X-Pro؛ تبدیل یک شاسی بلند شهری به خودرو آفرودیکیا با مدل آفرود X-Pro شاسی بلند کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ به رالی ربل ۲۰۲۲ راه پیدا می‌کند. در ادامه مشخصات این SUV کره ای را مشاهده کنید.

کیا با ک..

کیا اسپورتیج X-Pro؛ تبدیل یک شاسی بلند شهری به خودرو آفرودی

کیا با مدل آفرود X-Pro شاسی بلند کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ به رالی ربل ۲۰۲۲ راه پیدا می‌کند. در ادامه مشخصات این SUV کره ای را مشاهده کنید.

کیا با کیا اسپورتیج X-Pro که به تازگی معرفی کرده است، برای سومین سال متوالی در رالی ربل (Rebelle Rally) شرکت خواهد کرد. این مدل کاملاً جدید در کلاس X-Cross به رقابت می‌پردازد و این خودروساز کره ای اطمینان حاصل کرده است که شاسی بلند شهری آن تمام قابلیت‌های مورد نیاز جهت شرکت در این رقابت آفرود چالش‌برانگیز را خواهد داشت.

کیا اسپورتیج X-Pro

کیا اسپورتیج X-Pro در مقایسه با سایر مدل‌های تمام چرخ محرک دستخوش حداقل تغییرات و اصلاحات شده است از آنجا که اسپورتیج در حالت عادی هم در زمینه عملکرد آفرود ظرفیت‌های کافی را دارد. از این رو، کیا صرفاً به افزودن تایرهای همه‌جا روی B.F. Goodrich و چرخ‌های ۱۷ اینچی و افزایش ۲۱۰ میلی‌متری حداقل فاصله خودرو تا سطح زمین بسنده کرده است.

کیا اسپورتیج ایکس پرو از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متر را دارد. قدرت این پیشرانه به وسیله یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته به چهار چرخ این اس یو وی منتقل می‌شود.

کیا اسپورتیج X-Pro

در رالی ربل سال ۲۰۲۱، دو کیا سورنتو پلاگین هیبرید ۲۰۲۲ در کلاس X-Class برنده شدند و در رقابت‌های سال ۲۰۲۰ نیز یک کیا تلوراید ۲۰۲۰ جایگاه دوم را از آن خود کرد. با وجود این، کیا تاکنون موفق نشده است که جایگاه اول را در این رقابت‌ها به دست آورد. حالا این شرکت کره ای امیدوار است که اسپورتیج X-Pro بتواند برنده رالی ربل ۲۰۲۲ شود.

البته کیا اسپورتیج X-Pro رقبایی قدرتمند را پیش روی خود دارد. هیوندای برای اولین بار با پیکاپ سانتا کروز به رالی ربل ۲۰۲۲ راه پیدا می‌کند و فورد برانکو اسپرت و جیپ رانگلر نیز با قدرت باز می‌گردند تا از جایگاه خود دفاع کنند.

کیا اسپورتیج X-Pro

رالی ربل، رقابت آفرود طاقت‌فرسایی است که به صورت سالانه و فقط بین بانوان برگزار می‌شود. در این مسابقات، اولویت نه سرعت، بلکه ترکیب تجربه لذت‌بخش رانندگی با چالش مسیریابی دقیق به حساب می‌آید. رالی ربل امسال بیش از ۸ روز طول می‌کشد و تیم‌ها باید فقط با استفاده از یک نقشه، قطب‌نما و کتاب راهنمای مسیر، به نقاط تعیین‌شده برسند. در این مسابقه استفاده از تجهیزات مسیریابی و گوشی هوشمند ممنوع است.

کیا اسپورتیج X-Pro

همچنین بخوانید:نگاهی به سیر تکامل کیا اسپورتیج ؛ از نسل اول تا اسپورتیج ۲۰۲۲

رالی ربل ۲۰۲۲ از ۶ تا ۱۵ اکتبر (۱۴ تا ۲۳ مهر) برگزار می‌شود و جزئیات بیشتر درباره تیم‌ها و خودروهای حاضر و تصاویر مربوطه با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری آن به اشتراک گذاشته خواهد شد.

منبع :CarBuzzمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.