تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر : 64790

کم ایراد ترین خودروهای بازار ایران از نگاه خریداران

کم ایراد ترین خودروهای بازار ایران از نگاه خریداران

کم ایراد ترین خودروهای بازار ایران از نگاه خریداران شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به تازگی کم ایراد ترین خودروهای بازار ایران از نگاه مشتریان را معرفی کرده است.
هم‌اکنون محصولات ایرا..

کم ایراد ترین خودروهای بازار ایران از نگاه خریداران

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به تازگی کم ایراد ترین خودروهای بازار ایران از نگاه مشتریان را معرفی کرده است.

هم‌اکنون محصولات ایرانی و فرانسوی بیشترین سهم از بازار خودرو کشور را به خود اختصاص داده‌اند. این در صورتی است که برخی از این محصولات ایرادهای بسیاری دارند. در همین راستا،‌ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش تازه‌ای از تعداد ایرادهای شناسایی شده توسط مشتریان داخلی در خودروهای ایرانی،‌ فرانسوی،‌ چینی و ژاپنی منتشر و آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

محصولات ژاپنی کم ایراد ترین خودروهای بازار ایران

در این گزارش آورده شده است که محصولات ژاپنی کم‌ ایراد ترین خودروهای بازار ایران هستند. این در صورتی است که خودروهای ژاپنی نسبت به محصولات فرانسوی،‌ ایرانی و چینی سهم کمتری از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. محصولات ژاپنی موجود در بازار کشور اغلب به صورت وارداتی یا مونتاژی روانه بازار شده‌اند؛ البته هم‌اکنون دیگر هیچ محصول ژاپنی نه به صورت وارداتی و نه به صورتی مونتاژی به بازار عرضه نمی‌شوند.

اما تا پیش از این در کنار واردات انواع محصولات ژاپنی به ویژه تویوتا، برخی از محصولات این کشور نیز توسط شرکت‌های ایرانی مونتاژ می‌شدند. مثلا گروه خودروسازی ایران خودرو در گذشته سوزوکی گرند ویتارا را مونتاژ می‌کرد و همچنین مزدا ۳ و مزدا ۲ نیز روی خط تولید شرکت بهمن موتور قرار داشتند. این در حالی است که به دنبال تحریم صنعت خودرو ایران و همچنین ممنوعیت واردات خودرو، عرضه محصولات ژاپنی به بازار کشور بسیار کم‌رنگ شده است.

در رتبه دوم کم ایراد ترین خودروهای بازار ایران محصولات چینی قرار دارند. البته این محصولات فاصله بسیاری زیادی با خودروهای ژاپنی دارند. با این وجود مشخص است که طی سال‌های اخیر محصولات چینی تحول زیادی را تجربه کرده‌اند. هم‌اکنون محصولات چینی روی خط تولید شرکت‌های خصوصی و همچنین بزرگ‌ترین خودروسازان کشور یعنی سایپا و ایران خودرو قرار دارند. البته با تحریم صنعت خودرو کشور بسیاری از خودروهای چینی از کشور خارج شده و محصولات کمتری در مقایسه با دوران برجام روانه بازار کشور می‌شوند. با این حال تخمین زده می‌شود که با برداشته شدن تحریم‌ها تعداد محصولات چینی موجود در بازار کشور افزایش پیدا کند.

در رده بعدی نیز محصولات فرانسوی ایستاده‌اند. اکثر محصولات فرانسوی توسط شرکت ایران خودرو روانه بازار کشور شده‌اند،‌ اما سایپا نیز در این زمینه فعالیتی هرچند اندک داشته و در دوران برجام برخی از محصولات فرانسوی از جمله سیتروئن سی ۳ را به صورت وارداتی روانه بازار کشور کرده است.

شرکت‌های فرانسوی به دنبال تحریم صنعت خودرو کشور قرارداد خود با طرف ایرانی را رها کرده و سریعا از کشور خارج شدند. پیش‌بینی می‌شود که با برداشته شدن تحریم، شرکت رنو مجددا به کشور بازگردد،‌ اما پژو سیتروئن به این زودی‌ها حاضر به همکاری با طرف ایرانی نخواهد شد.

اما طبق گزارش‌های تحت بررسی،‌ محصولات داخلی بیشترین ایراد را از دید شهروندان دارند. این محصولات با خودروهای فرانسوی فاصله زیادی ندارند،‌ اما نسبت به ژاپنی‌ها و چینی‌ها با ایرادهای بسیار بیشتری مواجه هستند. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که خودروهای ایرانی با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیادی دارند و محصولات خارجی در جلب رضایت مشتریان ایرانی بسیار موفق‌تر هستند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.