تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
کد خبر : 73972

کلاهبرداری با ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک + ویدیو

کلاهبرداری با ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک + ویدیو

کلاهبرداری با ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک + ویدیوکلاهبرداران حوزه ارزهای دیجیتالی اخیرا با استفاده از ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک توانستند کاربران زیادی را فریب دهند. در ادامه می‌توانید ویدیوی جعلی ساخته ..

کلاهبرداری با ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک + ویدیو

کلاهبرداران حوزه ارزهای دیجیتالی اخیرا با استفاده از ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک توانستند کاربران زیادی را فریب دهند. در ادامه می‌توانید ویدیوی جعلی ساخته شده از ایلان ماسک را مشاهده کنید.

طی روزهای گذشته خبر کلاهبرداری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتالی با استفاده از ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک حواشی زیادی را به همراه داشت. در واقع برخی از سودجویان با استفاده از دیپ فیک ویدیوهای جعلی از ایلان ماسک را ساخته و با انتشار آن در فضای مجازی کاربران را فریب دادند. کلاهبرداران در این ویدیو از زبان ایلان ماسک به تبلیغ پلتفرم معاملاتی BitVex پرداخته و توانستند دارایی افراد زیادی را به سرقت ببرند.

ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک

در یکی از ویدیوهایی که کلاهبرداران با دیپ فیک ساخته‌اند، ایلان ماسک که به عنوان یکی از حامیان بزرگ ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شود ادعا می‌کند مالک پلتفرم BitVex بوده و با این پلتفرم به سپرده‌های ارزهای دیجیتالی کاربران سود حداکثر ۳۰ درصدی ارائه خواهد کرد. این کلاهبرداران که از چند هفته قبل چنین پروژه‌ای را آغاز کرده بودند علاوه بر ایلان ماسک، با ساخت ویدیوهای تقلبی از سایر افراد ثروتمند نظیر چارلز هاسکینسون، مایکل سیلور، برد گارلینگ هاوس و کیتی وود توانستند بسیاری از کاربران را فریب دهند.

نمونه‌ای از ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک

کلاهبرداران با استفاده از هوش مصنوعی و ویدیوهای قبلی این افراد توانستند حرکت لب‌های آنها را تغییر داده و گفته‌های مورد نظر خود را جایگزین کنند. در ویدیوی تقلبی فوق کلاهبرداران از قول ایلان ماسک به تبلیغ پلتفرم BitVex پرداختند و ادعا می‌کنند ثروتمندترین فرد جهان روی این پلتفرم ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

نحوه تشخیص ویدیوهای ساخته شده با دیپ فیک

بررسی دقیق ویدیوها به خصوص بخش لب‌های افراد نشان می‌دهد که این ویدیوها تقلبی بوده و با کمک هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. همچنین اکثر کانال‌های یوتیوبی که پلتفرم BitVex را تبلیغ کردند مدتی قبل از آن توسط کلاهبرداران طبق یک زمان‌بندی دقیق هک شدند؛ مثلا یک کانال یوتیوب گیمینگ به شکل عجیبی به انتشار ویدیوهای تبلیغاتی پلتفرم BitVex روی آورد.

ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک

کاربران با مراجعه به سایت bitvex.org یا bitvex.net می‌توانستند فرایند ثبت نام در این پلتفرم را انجام دهند. کاربران بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود شاهد گزینه‌هایی برای واریز یا برداشت وجه بودند که همانند سایر سایت‌های کلاهبرداری به کاربران جدیدترین برداشت‌ها نیز نشان داده می‌شد تا کاربران به این سایت‌ها اعتماد کنند.

ویدیوهای تقلبی ایلان ماسک

اما تمام این برداشت‌ها جعلی بوده و کلاهبرداران آنها را با یک برنامه جاوا اسکریپ طراحی کردند. همچنین با به‌روزرسانی صفحه میزان برداشت‌ها نیز به شکل تصادفی تغییر پیدا می‌کرد. بررسی‌ها حاکی از آن است که این کمپین کلاهبرداری آنچنان موفق عمل نکرده و نتوانسته بیشتر از ۱۷۰۰ دلار کلاهبرداری کند، اما با توجه به این که آدرس کیف پول‌ها تغییر پیدا می‌کند، احتمالا رقم کلاهبرداری از کاربران بیشتر از ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.

منبعbleepingcomputerمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.