تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 54966

چین ۳ ماهواره آزمایشی به فضا پرتاب کرد

چین ۳ ماهواره آزمایشی به فضا پرتاب کرد

چین ۳ ماهواره آزمایشی به فضا پرتاب کرد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ موشک Long March-2C کشور چین حامل ماهواره‌های آزمایشی، از مرکز پرتاب ماهواره “Jiuquan” در شمال غربی چین در..

چین ۳ ماهواره آزمایشی به فضا پرتاب کرد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ موشک Long March-2C کشور چین حامل ماهواره‌های آزمایشی، از مرکز پرتاب ماهواره "Jiuquan" در شمال غربی چین در ۲۴ اوت ۲۰۲۱ پرتاب شد. شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) اعلام کرد که کشور چین روز سه‌شنبه سه ماهواره آزمایشی را با موفقیت به مدار از پیش تعیین‌شده ارسال کرد.

این ۳۸۵‌ امین ماموریت پروازی راکت‌های حامل سری لانگ‌مارچ است که برای آزمایش فناوری‌های ارتباطی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. موشک Long March-2C کشور چین که حامل ماهواره‌های آزمایشی است از سوخت مایع در دمای معمولی استفاده می‌کند و عمدتاً برای پرتاب ماهواره‌ها در مدار پایین استفاده می‌شود.

چین در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برای دو سال پیاپی توانسته رتبه نخست در زمینه تعداد پرتاب‌های فضایی دنیا را بدست بیاورد؛ به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۹ با ۳۴ پرتاب در رتبه نخست و بالاتر از آمریکا با ۲۷ پرتاب قرار گرفت که در هر یک این پرتاب‌ها غالباً بیش از یک ماهواره در مدار قرار گرفته است؛ تعداد ۳۴ پرتاب در سال یعنی بطور میانگین هر ۱۰ روز یک پرتاب انجام شده است! که این رقم در مقایسه با کشورمان که سالانه ۱ یا نهایتاً ۲ پرتاب انجام می‌دهیم بسیار قابل توجه است. فرآیند ساخت تجهیزات، آزمایش زیرسیستمها، سرهم کردن زیرمجموعه‌ها، آماده‌سازی موشک و ماهواره و فرستادن آن روی سکو و شارژ و آماده‌سازی نهایی … بسیار زمانبر، دقیق و پیچیده است.

پایان مأموریت مریخ‌نورد "ژورونگ" چین در سیاره سرخگزارش/ "ماهواره‌های ایرانی" به کدام مدار زمین رسیده‌اند؟/ پایگاه فضایی "چابهار" سکوی پرتاب ایران به مدار "ژئو"+ تصاویر

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.