تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر : 69532

چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران امسال بدون برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد .

چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران امسال بدون برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد .

جشنواره وب و موبایل ایران امسال بر خلاف سال های گذشته با تاخیر چندماهه در دیماه آغاز به کار کرد و در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ با اعلام سایت ها و اپلیکیشن های برتر سال ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد . شایان شلیله در خصوص جشنواره امسال گفت ‘متاسفانه شرایط حاکم بر اکوسیستم روز …

جشنواره وب و موبایل ایران امسال بر خلاف سال های گذشته با تاخیر چندماهه در دیماه آغاز به کار کرد و در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ با اعلام سایت ها و اپلیکیشن های برتر سال ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد .
شایان شلیله در خصوص جشنواره امسال گفت ‘متاسفانه شرایط حاکم بر اکوسیستم روز به روز سخت تر شده و این شرایط برگزاری جشنواره وب و موبایل ایران را سخت تر و سختر میکند. علت تاخیر در شروع جشنواره هم چیزی خارج از این نبود. برگزار کنندگان دل و دماغ برگزاری این رویداد رو نداشتند اما در انتها تصمیم براین شد که به منظور روشن نگهداشتن چراغ اکوسیستم و ایجاد امید در میان نسل جدید و فعالین این حوزه با درخواست های زیاد مدیران کسب و کار های اینترنتی جشنواره برگزار شود.’
شلیله در ادامه گفت ‘ نیاز به تکرار مکررات نیست اما همین احساس نگرانی و دلسردی ما را بر این داشت تا امسال برای جشنواره مراسم اختتامیه نداشته باشیم. مراسم اختتامیه بدون برنامه های جذاب جایگاهی ندارد و برگزاری مراسم اختتامیه امسال با برنامه های سرگرم کننده واقعا در توان ما نبود. ‘
رضا الفت نسب همچنین در خصوص امسال گفت :
عدم برگزاری مراسم اختتامیه حتی به صورت مجازی یک بازخورد بسیار مهم، از سوی بزرگترین رویداد آنلاین ایران به تمام تصمیم گیران در حوزه فضای مجازی از جمله کمیسیون ویژه طرح صیانت است. به طور قطع هنوز با عدم تصویب این طرح ما شاهد افزایش سیل مهاجرت منابع انسانی، مخصوصا نیروهای فنی هستیم و این بسیار بسیار برای آینده کشور خطرناک میباشد و توصیه ما به همه تصمیم گیرندگان و عقلای کشور این است که از این روش اشتباه دست بردارند و به خرد جمعی احترام بگذارند، البته که باید موضوعات مربوط به حوزه تنظیم گری مورد صحبت و جمع بندی قرار بگیردو قوانین به روز رسانی شوند و بعد از این اتفاقات در قسمت هایی که دچار کمبود هستند با حضور ذینفعان بخصوص بخش خصوصی در این مورد تصمیم گیری شود.
در خصوص کسب و کارهای داخلی ، ما صرفا باید به سمت طرح ها و قوانین ایجابی و تشویق کننده برویم تا آن ها بتوانند وضعیت خود را سر و سامان دهند و اگر قرار است پیام رسان و یا اینستاگرامی در کشور ایجاد شود باید افرادی که تا به امروز کسب و کارهای مختلف و بزرگی را در ایران راه اندازی کرده اند این اقدام را انجام دهند.
به تبع اگر مشکلات فعلی آن ها حل و فصل شود و سیاست های کلی کشور به سمت کسب و کار داخلی برود، بعد از گذشت مدت زمانی آنها هم ترغیب خواهند شد با توجه به قوانین شفاف و حمایتی ، به حوزه های خدمات پایه کاربردی هم ورود جدی پیدا کنند.
امیدوارم سال ۱۴۰۱ با لغو کامل طرح صیانت مصادف شود، و کسب و کارهای آنلاین هم رشد خوب و چشم گیری داشته باشند.
میلاد احرام پوش نیز در خصوص مراسم امسال جشنواره وب و موبایل ایران گفت :
امیدوارم انرژی و انگیزه‌ای که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم دوباره به اکوسیستم فناوری ایران باز گردد، امسال هم سعی کردیم این چراغ را روشن نگه داریم هرچند که اتفاقات پیش آمده موجب ناامیدی اکوسیستم آنلاین فناوری در ایران شده است. با تمام این اوصاف هنوز هم نام‌های جدید و جذابی در بین منتخبین پایانی چهاردهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران می‌بینیم و امیدوارم با توجه بیشتر به این حوزه و عدم سنگ اندازی، شاهد رشد اقتصاد دیجیتال کشور باشیم.

امسال در جشنواره وب و موبایل ایران بیشت از ۱۶۰۰ اثر در ۶۴ گروه شرکت کردند و باهم به رقابت پرداختتند. که در طول مراسم داوری حدود ۳۰۰ اثر ار مرحله داوری حذف و در نهایت ۱۳۰۰ اثر وارد مراحل بعدی شدند.
شواری داوری جشنوراه وب موبایل ایران نیز امسال همچون سال گذشته به صورت آنلاین برگزار شد و سایت ها و اپلیکیشن های کاندید در تاریخ ۱۳ اسفند به صورت رسمی اعلام شدند.
در بخش رای گیری مردمی امسال بیشن ۵۰۰ هزار رای ثبت شده که این نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشت.
در تمام مراحل داوری به صورت متوسط سایت های شرکت کننده هرکدام ۲۵۰ رای دریافت کردند.
برای اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره مراجعه کنید.
همچنین در ادامه میتوانید لیست کامل برندگان چهاردهمین جشنواره وب وموبایل ایران را مشاهده کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.