تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۰۳
کد خبر : 69781

چرا باید آیفون ۱۴ اپل با تراشه نسل قبلی عرضه شود؟

چرا باید آیفون ۱۴ اپل با تراشه نسل قبلی عرضه شود؟

چرا باید آیفون ۱۴ اپل با تراشه نسل قبلی عرضه شود؟یک افشاگر شایعه‌ی عجیبی را منتشر کرده است. او می‌گوید دو نسخه ارزان‌تر آیفون ۱۴ اپل با تراشه نسل قبلی خود یعنی A15 Bionic عرضه می‌شوند!
آنطور که مینگ چ..

چرا باید آیفون ۱۴ اپل با تراشه نسل قبلی عرضه شود؟

یک افشاگر شایعه‌ی عجیبی را منتشر کرده است. او می‌گوید دو نسخه ارزان‌تر آیفون ۱۴ اپل با تراشه نسل قبلی خود یعنی A15 Bionic عرضه می‌شوند!

آنطور که مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور اپل می‌گوید، مدل‌های ارزان قیمت‌تر آیفون ۱۴ با تراشه‌ی نسل گذشته‌ی خود عرضه خواهند شد و فقط کسانی که دو مدل پرو و پرو پلاس این خانواده را تهیه کنند می‌توانند از چیپست جدید A16 بهره‌مند شوند.

مینگ چی کو در ادامه‌ی توییت‌های افشاگرانه‌ی خود از نسل بعدی گوشی‌های آیفون، گفته است که فقط مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس می‌توانند تراشه جدید اپل را به خدمت بگیرند، در حالی که مدل‌های میان‌رده از همان تراشه A15 Bionic نسل قبل قدرت خواهند گرفت. تراشه‌ای که هم اکنون روی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ و آیفون SE 2022 اپل نصب است.

اپل معمولاً سپتامبر هر سال یا هر زمان دیگری که آیفون‌هایش را رونمایی می‌کند، یک تراشه جدید از سری A را هم معرفی می‌کند. تمام مدل‌های آیفون هم همگی معمولاً از یک تراشه واحد استفاده می‌کنند. به طور مثل سری آیفون ۱۲ به چیپست A14 Bionic مجهز بود و سری آیفون ۱۳ هم از چیپست A15 Bionic قدرت می‌گرفت. حالا کو معتقد است که امسال اپل این رویه را تغییر خواهد داد و بهترین تراشه‌ی خودش را برای مدل‌های گران قیمت‌تر Pro حفظ می‌کند.

کو در همین توییت همچنین گفته است که هر چهار مدل جدید این خانواده به یک رم ۶ گیگابایتی مجهز می‌شوند که نوع فناوری آن در مدل‌های پرو LPDDR 5 و در مدل‌های معمولی LPDDR 4X است. انتظار می‌رود بهره‌وری انرژی و قدرت در مدل‌های پرو بیشتر باشد و در نتیجه ارزش خرید بیشتری پیدا کنند.

اما تغییرات در نسل جدید آیفون‌های اپل فقط به همینجا ختم نمی‌شود. امسال انتظار نداریم آیفون ۱۴ مینی عرضه شود. در عوض اپل به همراه نسخه ۶.۱ اینچی آیفون ۱۴، یک مدل دیگر ۶.۷ اینچی به نام آیفون ۱۴ مکس را رونمایی خواهد کرد. البته عرضه دو مدل پرو سر جای خودش است.

در هر صورت شایعه‌ی عرضه یک گوشی آیفون با تراشه نسل قبلی خودش، خبر کاملاً پیچیده‌ای است که ثابت شدن آن به زمان نیاز دارد.

منبع :imoreمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.