تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 69708

چانگان اوشان Z6 معرفی شد؛ به لکسوس چینی سلام کنید

چانگان اوشان Z6 معرفی شد؛ به لکسوس چینی سلام کنید

چانگان اوشان Z6 معرفی شد؛ به لکسوس چینی سلام کنیدچانگان اوشان Z6 به عنوان یک شاسی بلند مجلل و نسخه‌‌‌ای کپی و ضعیف از لکسوس NX200، به زودی به بازار خودرو چین می‌آید.
بازار شاسی بلندهای جمع و جور و کرا..

چانگان اوشان Z6 معرفی شد؛ به لکسوس چینی سلام کنید

چانگان اوشان Z6 به عنوان یک شاسی بلند مجلل و نسخه‌‌‌ای کپی و ضعیف از لکسوس NX200، به زودی به بازار خودرو چین می‌آید.

بازار شاسی بلندهای جمع و جور و کراس اوورها بسیار داغ شده و چینی‌ها نمی‌خواهند بازنده‌ی این رقابت باشند. برند چانگان، با معرفی اوشان X7 ثابت کرد که می‌تواند در این رقابت، عرض اندام کند و حالا با رونمایی از Z6، برای هجوم به بازار شاسی بلندها، یک گام بلند دیگر برداشته. ناگفته نماند که برند اوشان، یکی از زیر مجموعه‌های چانگان است که خودروهایی زیبا ولی با قیمت رقابتی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

فهرست مطالب:

  • معرفی کامل چانگان اوشان Z6
  • امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی
  • طراحی بدنه و کابین زیبا با نمایشگرهای متعدد
  • تریم‌های مختلف کابین
  • ابعاد، قیمت و تاریخ عرضه اوشان Z6

معرفی کامل چانگان اوشان Z6

چانگان اوشان Z6

اوشان Z6، یک شاسی بلند مجلل سگمنت D است که به زودی با پیشرانه‌های بنزینی، دیزل و پلاگین هیبرید، راهی بازار می‌شود. نسخه استاندارد این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربو شارژ ۱.۵ لیتری به بازار می‌آید که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. همچنین مدل ۲ لیتری توربو شارژ با ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور هم در بین گزینه‌های خرید، دیده می‌شود. البته هنوز در مورد مشخصات فنی نسخه‌های پلاگین هیبرید و دیزل، اطلاعاتی داده نشده. اما می‌توان حدس زد که نسخه‌ پلاگین هیبرید، با یک موتور الکتریکی و پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری به بازار بیاید. این ترکیب را قبلا در چانگان Uni-K iDD دیده‌ایم.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

چانگان اوشان Z6

به غیر از تریم استاندارد، فناوری AR-HUD در تمامی تریم‌های دیگر دیده‌ می‌شود. این فناوری، سطح جدیدی از هد آپ دیسپلی است که می‌تواند اطلاعات زیادی را با طرح‌های گرافیکی با کیفیت، بر روی شیشه جلو خودرو به نمایش بگذارد.

شرکت اوشان تصمیم گرفته است تا سیستم دستیار راننده Eagle Pilot 7.0 را هم به Z6 بیاورد. این سیستم از ۱۲ رادار معمولی، سه رادار با طول موج میلیمتری و ۵ دوربین، تشکیل شده است. همچنین سیستم اتوپارک و رانندگی خودکار هم در Z6 وجود دارد اما هنوز اطلاعاتی از نحوه عملکرد آن‌ها، در دست نیست.

علاوه بر این موارد و با توجه به ارتفاع خودرو، به نظر می‌رسد که با رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ یا ۱۹ اینچی طرف باشیم.

طراحی بدنه و کابین زیبا با نمایشگرهای متعدد

چانگان اوشان Z6

ظاهر این خودرو، بسیار مدرن است و می‌بینیم که طراحان در قسمت کابین هم کاملا موفق بوده‌اند. همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، Z6 تقریبا حال و هوای لکسوس NX200 را دارد و اگر کمی سخت گیری را کنار بگذاریم، انگار با یک ژاپنی ضعیف طرف هستیم. خطوط شکسته‌ و تندی که در قسمت‌های زیادی از بدنه دیده می‌شود، ظاهر اسپرت‌تری را به وجود می‌آورد. همچنین می‌توانید این طراحی را در سری خودروهای Uni شرکت چانگان هم مشاهده کنید. طراحی زیبای جلو بندی، همراه با چراغ‌های LED و دریچه‌های هوای کناری، جذاب‌ترین قسمت بدنه را به نمایش می‌گذارد.

وقتی برای اولین بار به کابین این خودرو نگاه می‌کنیم، سه نمایشگر مجزای آن، کاملا در معرض دید شما خواهد بود. جالب است بدانید که نمایشگر پشت آمپر ۱۰.۲۵ اینچی، از تکنولوژی نمایش سه بعدی هم بهره می‌برد. نمایشگر مولتی مدیا هم ۱۲.۳ اینچی است که در یک پنل ذوزنقه‌ای جای داده شده و با سیستم عامل اختصاصی OnStyle 5.0 کار می‌کند. سیستم کارائوکه هم روی آن نصب شده که می‌تواند لحظات شادی را برای سرنشینان فراهم کند. همچنین راننده می‌تواند با سینک کردن صدای خود، فرامین صوتی را هم فعال کند.

چانگان اوشان Z6

نمایشگر سوم با ابعاد ۹.۱ اینچی دقیقا در وسط داشبورد قرار دارد و عموما برای اهداف مسیریابی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که هر سه نمایشگر، در تریم پایه هم دیده می‌شوند و برای داشتن آن‌ها، لازم نیست تا مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. علاوه بر این موارد، می‌توانید گوشی‌های برند هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو را به راحتی با این مانیتورها، سینک کنید.

معمولا زیرِ کنسول‌ وسط خودروها، خالی است اما به نظر می‌رسد که شرکت اوشان با طراحی خاص خود برای این ناحیه، یک فضای مناسب را به وجود آورده و احتمالا درگاه شارژ USB هم در همین قسمت قرار دارد.

تریم‌های مختلف کابین

چانگان اوشان Z6

آن طور که در اولین تصاویر منتشر شده مشخص است، با دو تریم مشکی و سفید رو به رو خواهیم بود. این دو رنگ در سراسر کابین، از روکش‌های صندلی گرفته تا داشبورد و روکش‌های درب، گسترش پیدا کرده‌اند. همچنین تریم پیانویی در قسمت‌های وسط کنسول، بخشی از داشبورد و دستگیره‌های درب‌ها دیده می‌شود. اگر کمی دقت کنید، علامت Z را بر روی تکیه‌گاه سر صندلی راننده مشاهده خواهید کرد که به نظر می‌رسد مخصوص تریم‌های بالاتر باشد.

ابعاد، قیمت و تاریخ عرضه اوشان Z6

چانگان اوشان Z6

اوشان Z6 در سگمنت خود، از ابعاد کاملا قابل قبولی برخوردار است. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۱۶۶۰/۱۸۹۰/۴۶۹۹ میلی‌متر است. همچنین فاصله محوری ۲۷۹۵ میلی‌متری هم می‌تواند سواری نرم‌تر و قابل اطمینان‌تری را ارائه دهد.

با توجه به اینکه این شاسی بلند فعلا در مراحل اولیه رونمایی قرار دارد، اوشان تصمیم گرفته است تا قیمت آن را اعلام نکند اما با توجه به رقیبان دیگر، می‌توان بازه قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار را برای آن در نظر گرفت. همچنین شرکت اوشان اعلام کرده است که این خودرو در اواسط سال میلادی جاری، به بازار چین عرضه و سپس برای بازارهای جهانی دیگر، آماده می‌شود.

مطالب جذاب دیگر:

معرفی چانگان Oshan X7، کراس اوور چینی جدید بازار پاکستان

چانگان CS75 پلاس ؛ یک شاسی بلند چینی اما موفق در بازار جهانی + عکس و مشخصات

نگاهی به چانگان CC مدل ۲۰۲۲ ؛ کپی چینی هیوندای النترا

منبع :carnewschinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.