تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۴
کد خبر : 70445

پهپاد جدید DJI قادر به پرواز در برف و باران است + ویدیو

پهپاد جدید DJI قادر به پرواز در برف و باران است + ویدیو

پهپاد جدید DJI قادر به پرواز در برف و باران است + ویدیوکمپانی DJI از یک پهپاد پرچمدار شرکتی رونمایی کرد. این ربات پرنده، استانداردهای لازم برای پرواز در شرایط بد آب و هوایی را دارد. بزرگ‌نمایی ‌دوربین..

پهپاد جدید DJI قادر به پرواز در برف و باران است + ویدیو

کمپانی DJI از یک پهپاد پرچمدار شرکتی رونمایی کرد. این ربات پرنده، استانداردهای لازم برای پرواز در شرایط بد آب و هوایی را دارد. بزرگ‌نمایی ‌دوربین پهپاد جدید DJI هم از گلکسی S22 اولترا بیشتر است.

پهپاد جدید DJI با نام Matrice 30 یا به قول کمپانی سازنده، DJI M30 معرفی شد. ویژگی برجسته آن، برخورداری از تاییدیه IP55 است که امکان پرواز در محدوده دمایی بین ۱۵- تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد را فراهم می‌کند. به ادعای DJI، نه باد و باران، نه برف و یخبندان؛ هیچ‌چیز جلودار ماتریس ۳۰ نیست. حتی کنترلر RC Plus این پهپاد هم دارای تاییدیه IP54 است تا استفاده از آن در هوای بارانی امکان‌پذیر باشد.

از مشخصات سخت افزاری DJI M30 باید به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور ½ اینچی CMOS اشاره کنیم که زوم اپتیکال ۱۶ برابر و بزرگ‌نمایی دیجیتالی ۲۰۰ برابری را به ارمغان می‌آورد؛ یعنی دو برابر دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا!

این دوربین می‌تواند عکس‌های ۸K بگیرد و ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی آن هم در کنار یک مسافت‌یاب لیزری قرار دارد که به شناسایی اجسام و مکان‌یابی آن‌ها از فاصله ۱.۲ کیلومتری کمک می‌کند.

قیمت پهپاد جدید DJI Matrice 30

مدل پایه، ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. اما یک مدل دیگر هم به نام M30T با دوربین حرارتی و برچسب قیمت ۱۴ هزار دلاری، موجود است.

در همراهی با این پهپادهای جان سخت، DJI از یک ایستگاه سیار جعبه-مانند هم رونمایی کرده؛ وظیفه آن، شارژ کردن و به پرواز درآوردن پهپادهاست.

این ایستگاه پرتابل موسوم به DJI Dock، به پهپادهای سری M30 امکان می‌دهد ماموریت‌های شناسایی را در مسیر از قبل برنامه‌ریزی شده انجام دهند و برای شارژگیری، به طور خودکار بازگردند.

پهپاد جدید DJI

باتری داخلی پهپاد در هر بار شارژ، ۴۱ دقیقه تایم پرواز می‌دهد؛ اما به گفته‌ی کمپانی چینی، DJI Dock می‌تواند انرژی لازم برای پرواز دوباره را تنها در ۲۵ دقیقه فراهم کند. ابعاد این ایستگاه سیار، کمتر از ۱ متر مربع و وزنش حدود ۹۰ کیلوگرم است.

جالب اینکه داخل کابین DJI Dock، قابلیت کنترل دما وجود دارد تا فارغ از سرما و گرمای شدید محیط بیرون، باتری پهپادها در دمای ایده‌آل شارژ شود. بدنه این داک برای حفاظت در برابر آب و غبار، تاییدیه IP55 و قطعات داخلی آن، از تاییدیه IP67 برخوردار است.

همه این‌ها را به یک دانگل ۴G و یک باتری پشتیبان اضافه کنید که بازگشت ایمن پهپادها را در صورت عدم دسترسی به انرژی و برق، تضمین می‌کند.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.