تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر : 585775

واکنش وزارت امور خارجه به معافیت تحریم اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

واکنش وزارت امور خارجه به معافیت تحریم اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

واکنش وزارت امور خارجه به معافیت تحریم اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اقدامات دولت آمریکا و معافیت تحریم اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران واکنش نشان داد. روز گذشته در خبرها داشتیم که وزارت خزانه‌داری آمریکا برخی تحریم‌های خدمات اینترنت و فناوری محور از جمله تحریم اینترنت

واکنش وزارت امور خارجه به معافیت تحریم اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اقدامات دولت آمریکا و معافیت تحریم اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران واکنش نشان داد.

روز گذشته در خبرها داشتیم که وزارت خزانه‌داری آمریکا برخی تحریم‌های خدمات اینترنت و فناوری محور از جمله تحریم اینترنت ماهواره ای استارلینک را برای ایران لغو کرد. این اتفاق به دنبال درخواست ایلان ماسک، موسس اسپیس ایکس از دولت آمریکا برای معافیت اینترنت استارلینک از تحریم رخ داد. شبکه‌های اجتماعی، تماس‌های ویدیویی، خدمات ابری، نقشه‌های آنلاین، بازی‌های الکترونیکی، ترجمه ماشینی، نقشه‌های بر بستر وب، احراز هویت، مجوز نرم افزارهای آنتی ویروس، سیستم‌های عامل موبایل و وی پی ان‌ها از دیگر خدمات اینترنتی هستند که از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران معاف شدند.

واکنش‌ها به معافیت تحریم اینترنت ماهواره ای استارلینک

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار توییتی اعلام کرد واشنگتن با ارائه مجوزهای جدید در جهت گسترش آزادی اینترنتی و گردش آزاد اطلاعات برای مردم ایران قدم برداشته است. والی آدیمنو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا هم گفت ما حمایت از گردش آزاد اطلاعات برای شهروندان ایرانی را افزایش می‌دهیم و به مردم ایران برای مقابله با تلاش‌های ایران جهت نظارت و سانسور کمک می‌کنیم.

این اتفاقات با واکنش دولت ایران مواجه شده است. ساعاتی پیش به گزارش سایت وزارت امور خارجه ایران، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توییتی را در همین خصوص منتشر کرد و به رفتارهای مداخله‌جویانه دولت ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد. وی در این توییت نوشت:

آمریکا همواره در پی تضعیف امنیت و ثبات ایران بوده و البته ناکام مانده است. با کاستن از شدت چند تحریم ارتباطی و در عین حال پا بر جا نگه داشتن فشار حداکثری، آمریکا منافقانه در پی پیشبرد اهداف خود علیه ایران است. تلاش‌ها برای نقض حاکمیت ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.