تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 58052

واکسیناسیون کرونا در چه کشورهایی اجباری شده است؟

واکسیناسیون کرونا در چه کشورهایی اجباری شده است؟

واکسیناسیون کرونا در چه کشورهایی اجباری شده است؟واکسیناسیون کرونا در برخی از کشورهای دنیا از جمله اندونزی و لبنان اجباری شده است و افراد فقط در صورت تزریق واکسن خدمات دریافت خواهند کرد.
تزریق واکسن در..

واکسیناسیون کروناواکسیناسیون کرونا در چه کشورهایی اجباری شده است؟

واکسیناسیون کرونا در برخی از کشورهای دنیا از جمله اندونزی و لبنان اجباری شده است و افراد فقط در صورت تزریق واکسن خدمات دریافت خواهند کرد.

تزریق واکسن در برخی از کشورهای جهان اجباری شده است و افرادی که حاضر به دریافت واکسن نیستند جریمه شده یا از ادامه فعالیت اجتماعی خود محروم می‌شوند. ما در ادامه این مطلب به تعدادی از کشورهایی که واکسیناسیون کرونا را برای تمام شهروندان خود یا گروه خاصی از افراد اجباری کرده‌اند اشاره خواهیم کرد.

۲۰ کشوری که واکسیناسیون کرونا را اجباری کرده‌اند

واکسیناسیون کرونا

۱. استرالیا

در کشور استرالیا، کارکنان هتل‌های قرنطینه و همچنین کارکنان حوزه سلامت که از سن بالایی برخوردار هستند از آخرین روزهای ماه ژوئن ملزم به دریافت واکسن کرونا شده‌اند. علاوه بر این کارکنان مسن‌تر بخش سلامت تاسمانی نیز از ۱۷ سپتامبر ملزم به تزریق واکسن کرونا خواهند بود.

۲. فیجی

از تاریخ ۱۵ آگوست کارکنان دولتی کشور فیجی که واکسن کرونا دریافت نکرده باشند از کار خود اخراج خواهند شد. همچنین افرادی هم که در بخش خصوصی مشغول به کار هستند در صورت عدم واکسیناسیون جریمه و شرکت‌های خصوصی هم که نسبت به واکسیناسیون کرونا بی توجهی کرده باشند برای همیشه تعطیل خواهند شد.

۳. انگلستان

کشور انگلستان کارکنان مراقب در منزل را از ماه اکتبر ملزم به تزریق واکسن کرونا خواهد کرد.

۴. ایتالیا

تمام کارمندان بخش دولتی ایتالیا از ۱۵ اکتبر ملزم به ارائه گواهی بهبودی از کرونا یا گواهی سلامت خواهند بود. در صورتی که کارگری از ارائه گواهی سر باز بزند، از کار خود تعلیق خواهد شد؛ اما برای همیشه از ادامه فعالیت محروم نمی‌شود.

۵. یونان

پرستاران مراقبت خانگی و کارکنان سلامتی کشور یونان از ماه سپتامبر ملزم به تزریق واکسن کرونا خواهند شد و از این تاریخ استفاده از مکان‌های سربسته از جمله سینما تنها برای دریافت کنندگان واکسن مجاز خواهد بود.

۶. کانادا

کارکنان دولتی فدرال و کارکنان بخش حمل و نقل کشور کانادا تا انتهای اکتبر باید در برابر کرونا واکسینه شوند. همچنین مدیران کسب و کارهای غیر ضروری نیز باید از ۱۳ سپتامبر اقدام به تزریق واکسن کنند.

۷. آمریکا

بر اساس اظهارات جو بایدن در ۱۰ سپتامبر، کارکنان فدرال باید اقدام به تزریق واکسن کنند. علاوه بر این کارفرمایان نیز زیردستان خود را مجاب به واکسیناسیون کرونا یا انجام تست به صورت هفتگی می‌کنند. لازم به ذکر است کسب‌ و کارهایی که بیش از ۱۰۰ نفر کارمند دارند ملزم به اجرای این قانون خواهند بود.

۸. فرانسه

طبق اعلام دولت فرانسه، تا تاریخ ۱۵ سپتامبر باید تمام تکنسین‌های بخش سلامت و همچنین سایر افراد مشغول در حوزه سلامت در برابر کرونا واکسینه شوند.

۹. هلند

دولت هلند در ۱۴ سپتامبر اعلام کرد تنها افرادی می‌توانند به رویدادهای فرهنگی، کلاب‌های شبانه و همچنین رستوران‌ها ورود پیدا کنند که دارای گواهی سلامت باشند.

۱۰. لبنان

در کشور لبنان تنها دارندگان گواهی سلامت یا انجام دهندگان تست‌های آنتی بادی مجوز ورود به سواحل، کافه‌ها و رستوران‌ها را پیدا خواهد کرد. علاوه بر این تمام کارکنان این کشور نیز در صورت عدم تزریق واکسن باید هر ۷۲ ساعت اقدام به انجام تست پی سی آر کنند.

۱۱. مجارستان

کارکنان حوزه سلامت کشور مجارستان به زودی ملزم به تزریق واکسن خواهند شد.

۱۲. سریلانکا

طبق اعلام دولت سریلانکا، از تاریخ ۱۵ سپتامبر تنها افرادی قادر به استفاده از مکان‌های عمومی و همچنین سفرهای بین استانی خواهند بود که گواهی سلامت داشته باشند.

۱۳. عربستان سعودی

از ماه می تمام کارمندان کشور عربستان سعودی ملزم به تزریق واکسن کرونا شدند. علاوه بر این تنها شهروندانی قادر به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ورود به بخش‌های دولتی و خصوصی، مراکز آموزشی و همچنین رفتن به سفر خواهند بود که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده باشند.

۱۴. ترکمنستان

تمام افراد ۱۸ سال به بالا ترکمنستان هم‌اکنون ملزم به تزریق واکسن هستند.

۱۵. ترکیه

طبق اعلام رئیس جمهور ترکیه در ۱۵ آگوست، سفرهای بین شهری و بین استانی، ورود معلمان به مدرسه و تعدادی از قسمت‌های دیگر ملزم به ارائه گواهی سلامت و نتایج تست کرونا خواهد بود. همچنین افرادی که تا تاریخ ۶ سپتامبر در برابر کرونا واکسینه نشده باشند باید برای رفتن به تئاتر، کنسرت و سینما تست منفی پی سی آر خود را ارائه کنند.

۱۶. سوئیس

طبق اعلام دولت سوئیس، از تاریخ ۱۳ سپتامبر تنها دارندگان گواهی سلامت قادر به ورود به باشگاه‌های بدنسازی، بارها و رستوران‌ها خواهند بود. این گواهی سلامت نشان دهنده منفی بودن تست کرونا، بهبودی از کرونا و تزریق واکسن خواهد بود.

۱۷. روسیه

تمام کارمندان شهر مسکو از تاریخ ۱۶ ژوئن ملزم به تزریق واکسن کرونا شده‌اند. همچنین شرکت‌ها نیز برای حصول اطمینان از دریافت واکسن توسط ۶۰ درصد از کارمندان خود فرصت یک ماهه دریافت کرده‌اند. در صورتی که طی این مدت زمان شرکت‌ها از مسئله مذکور اطمینان حاصل نکند موقتا از ادامه فعالیت محروم شده یا مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد.

۱۸. میکرونزی

جمعیت بزرگسال ایالات فدرال میکرونزی از تاریخ ۲۹ ژوئیه ملزم به تزریق واکسن شده‌اند.

۱۹. قزاقستان

دولت قزاقستان کارمندان شرکت‌هایی که بیش از ۲۰ نفر پرسنل دارند را ملزم به تزریق واکسن یا انجام تست کرونا به صورت هفتگی کرده است.

۲۰. اندونزی

از ماه فوریه واکسیناسیون برای تمام شهروندان کشور اندونزی اجباری شده است و در صورت عدم تزریق واکسن افراد ملزم به پرداخت ۵ میلیون روپیه خواهند بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.