تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۲
کد خبر : 63341

واردات خودرو در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد

واردات خودرو در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد

واردات خودرو در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد سرانجام شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، طرح واردات خودرو را تایید و تصویب کردند تا این طرح پرسروصدا به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.
مدتی پیش ب..

واردات خودرو در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد

سرانجام شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، طرح واردات خودرو را تایید و تصویب کردند تا این طرح پرسروصدا به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

مدتی پیش بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح آزادسازی واردات خودرو را مطرح کردند که بر اساس آن، دو بند واردات در ازای صادرات و همچنین واردات با ارز دارای منشا در این طرح گنجانده شده بود. این طرح در ابتدا توسط شورای نگهبان رد شد و به مجلس شورای اسلامی بازگشت تا مجددا مورد بررسی قرار بگیرد و برخی از بندهای آن اصلاح شود.

طرح آزادسازی واردات خودرو به مجمع تشخیص مصلحت رفت

حالا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب و تایید این طرح در مجلس و شورای نگهبان خبر داده است. به گفته سیدجواد حسینی کیا، طرح آزادسازی واردات ماشین های خارجی پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.

حسینی کیا در این رابطه توییتی را منتشر کرد و نوشت:

طرح واردات خودرو که از سوی شورای محترم نگهبان رد شد و به مجلس برگشت، در جلسه روز سه شنبه کمیسیون صنایع مجلس عینا با اضافه شدن ارز دارای منشا تصویب شد تا پس از تصویب صحن علنی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

واردات خودرو

به این ترتیب به نظر می‌رسد آزادسازی واردات خودروهای خارجی مراحل پایانی خود را طی می‌کند و احتمالا در آینده نزدیک شاهد ورود دوباره خودروهای خارجی به کشور خواهیم بود. البته این طرح منتقدان زیادی داشت و بند آزادسازی واردات در ازای صادرات با انتقادهای زیادی مواجه شد؛ چرا که خیلی‌ها معتقدند چنین طرحی باعث ایجاد رانت می‌شود و از سوی دیگر میزان صادرات کشورمان به اندازه‌ای نیست که بخواهیم در ازای آن خودروهای خارجی را به کشور وارد کنیم.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.