تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر : 69995

واردات خودرو از این کشورها به ایران ممنوع است

واردات خودرو از این کشورها به ایران ممنوع است

واردات خودرو از این کشورها به ایران ممنوع استدبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت با وجود این که واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ آزاد خواهد شد، اما نباید از برخی کشورها خودرو وارد کنیم.
سید رضا فاطمی امین، و..

واردات خودرو از این کشورها به ایران ممنوع است

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت با وجود این که واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ آزاد خواهد شد، اما نباید از برخی کشورها خودرو وارد کنیم.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا اعلام کرد واردات خودرو از اردیبهشت ۱۴۰۱ آزاد خواهد شد. در همین راستا آرش محبی نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان با اشاره به این که ارز در نظر گرفته شده برای تولید داخل نباید به واردات سایر کالاها اختصاص پیدا کند، گفت می‌بایست مبنای تعرفه واردات ماشین حقیقی شده و همچنین نظام تعرفه‌ای باید مانع ضربه واردات به تولید داخل شود.

ممنوعیت واردات خودرو از کشورهایی که ما را تحریم کردند

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان در ادامه گفته‌های خود با تاکید بر این که طرح واردات خودرو و قطعه به ساماندهی جدی نیاز دارد، گفت می‌بایست واردات ماشین از کشورهایی که صنعت خودرو ایران را تحریم کردند ممنوع شود.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صمت نیز مدتی قبل عنوان کرد تعرفه واردات ماشین برای سال آینده تغییری پیدا نکرده و طبق همان تعرفه‌های قبلی خواهد بود. در واقع تعرفه از ۴۰ درصد شروع می‌شود و تا مرز ۷۵ درصد طبق حجم موتور خودرو افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد تعرفه واردات ماشین حداکثر تا ۱۵ بهمن هر سال به دولت پیشنهاد می‌شد و دولت نیز تعرفه‌ها را به تصویب می‌رساند، اما تعرفه واردات ماشین به دلیل این که ممنوع بود به دولت پیشنهاد نشد، اما با آزادسازی واردات از سال آینده می‌توان پیشنهاد کاهش یا افزایش تعرفه را در دولت مورد بررسی قرار داد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.