تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 70933

واردات آزاد نشد، اما خودروهای روسی جدید به بازار می‌آیند

واردات آزاد نشد، اما خودروهای روسی جدید به بازار می‌آیند

واردات آزاد نشد، اما خودروهای روسی جدید به بازار می‌آیندبه تازگی اخباری مبنی بر ورود خودروهای روسی به بازار کشور منتشر شده است. اکنون باید دید با وجود آزاد نشدن واردات، آیا این اخبار صحت دارند؟
به تاز..

واردات آزاد نشد، اما خودروهای روسی جدید به بازار می‌آیند

به تازگی اخباری مبنی بر ورود خودروهای روسی به بازار کشور منتشر شده است. اکنون باید دید با وجود آزاد نشدن واردات، آیا این اخبار صحت دارند؟

به تازگی اخباری مبنی بر ورود خودروهای روسی به بازار کشور منتشر شده است. مرتضی مصطفوی،‌ کارشناس صنعت خودرو در ارتباط با این موضوع بیان کرد هنوز معلوم نیست این خبر کذب است یا صحت دارد، اما در صورتی که صحت داشته باشد، ماجرا سیاسی است. هم‌اکنون ایران روابط بهتری با روسیه در مقایسه با کشورهای غربی دارد. از سوی دیگر با توجه به این که همچنان شاهد ورود هیچ خودرویی به کشور نیستیم،‌ احتمال دارد که ایران برای واردات به سراغ روسیه برود؛ چرا که تبادلات مالی و شرایط همکاری با روس‌ها راحت‌تر است.

کیفیت خودروهای روسی از محصولات اروپایی پایین‌تر است

بابک صدرایی، یکی دیگر از کارشناسان صنعت خودرو نیز در خصوص این موضوع اظهار کرده در صورتی که قرار باشد ایران برای واردات خودرو به سراغ روسیه برود، بهتر است که همچنان هیچ خودرویی وارد کشور نشود. تنها خودروهایی باید مهمان بازار ایران شوند که از نظر کیفی سطح بالایی داشته باشند و از به‌روزترین تکنولوژی‌ها بهره ببرند.

وی ادامه داد که خودروهای روسی از جمله لادا، از تکنولوژی چند دهه گذشته بهره می‌برند. این خودروها در سطح کیفی بسیار پایین‌تری در مقایسه با محصولات اروپایی قرار دارند. البته با وجود این نسبت به خودروهایی ایرانی بهتر هستند. اما با ورود آن‌ها به بازار شاهد هیچ تحولی نخواهیم بود.

بابک صدرایی در ادامه خاطرنشان کرد در خودروسازی روسیه و کشورهایی مانند روسیه که دولت‌شان در صنایع حضور دارد، بخش قابل توجهی از اقتصادشان غیر شفاف است. همچنین روابط سیاسی در این کشورها در صنعت تعیین‌کننده است. در نتیجه خودروسازی روسیه نیز مثل صنعت خودروسازی ایران زیان‌ده است.

مصطفوی نیز خاطرنشان کرد که صنعت خودروسازی روسیه از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به ایران دارد و با ورود محصولات این کشور به بازار ایران صرفا یک تنوعی را تجربه خواهیم کرد؛ اما سطح کیفی آن‌ها از محصولات اروپایی بسیار پایین‌تر است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.