تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
کد خبر : 54715

هک اطلاعات بیش از ۵۳ میلیون نفر در "تی‌موبایل" سومین اپراتور بزرگ آمریکا

هک اطلاعات بیش از ۵۳ میلیون نفر در "تی‌موبایل" سومین اپراتور بزرگ آمریکا

هک اطلاعات بیش از ۵۳ میلیون نفر در “تی‌موبایل” سومین اپراتور بزرگ آمریکا – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ “تی‌موبایل” سومین اپراتور بزرگ ایالات متحده آمریکا روز جمعه اعلام کرد ک..

هک اطلاعات بیش از ۵۳ میلیون نفر در "تی‌موبایل" سومین اپراتور بزرگ آمریکا – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ "تی‌موبایل" سومین اپراتور بزرگ ایالات متحده آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تحقیقات تکمیلی در مورد هک گسترده داده‌ها در این شرکت نشان می‌دهد که هکرها به اطلاعات شخصی ۵.۳ میلیون مشتری دیگر نیز دسترسی پیدا کرده‌اند و تعداد کل افراد آسیب‌دیده به بیش از ۵۳ میلیون نفر رسیده است.

این شرکت که به عنوان سومین شرکت بزرگ آمریکا در حوزه مخابرات محسوب می‌شود اعلام کرده بود که اطلاعات شخصی بیش از ۴۰ میلیون مشتری سابق به همراه داده‌های ۷.۸ میلیون مشتری بی‌سیم تی‌موبایل موجود به سرقت رفته است؛ چند روز بعد از آغاز تحقیقات کمیته ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در مورد این تخلفات گسترده، تی‌موبایل فاش کرد که ۵.۳ میلیون مشترک بی‌سیم دیگر را که تحت تاثیر این هکرها قرار گرفته‌اند را شناسایی کرده است.

اطلاعات از دست رفته شامل آدرس‌ها، تاریخ تولد و شماره تلفن مشتریان است اما هنوز نشانه‌های قطعی وجود ندارد که ثابت کند داده‌های بیشتری شبیه اطلاعات مالی مثل کارت اعتباری یا سایر داده‌های پرداخت نیز جزو اطلاعات از دست رفته باشد.

بسیاری از مشتریان تی‌موبایل در آمریکا روز پنجشنبه با حضور در "دادگاه فدرال سیاتل" از این شرکت به خاطر خسارات وارده شکایت کردند و مدعی شدند که این حمله سایبری، حریم خصوصی آنها را نقض کرده و آنها را در معرض خطر و کلاهبرداری و سرقت هویت قرار داده است.

کارشناسان معتقدند که هکرها از ضعف حریم خصوصی و امنیت سیستم کاربران به دلیل سیاست‌های دورکاری از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا سوء استفاده کرده‌اند ضمن اینکه در سال ۲۰۱۸ نیز این شرکت در مورد نقض امنیتی احتمالی که می‌تواند ۳ درصد از ۷۷ میلیون مشتری آن را تحت تاثیر قرار دهد، خبر داده بود.

"داگ‌اشمیت" استاد علوم کامپیوتر در "دانشگاه وندربیلت" می‌گوید: "تی‌موبایل" در ۴ سال گذشته بیش از ۶ مرتبه نقض داده‌ها را داشته و هک شده است و به نظر می‌رسد سیستم فناوری اطلاعات آنها بسیار آسیب‌پذیر است زیرا آنها نتوانسته‌اند مسائل امنیتی که مایه نگرانی مشتریان شده است را تصحیح کنند.

سفری جذاب از تهران تا اقیانوس آرام با فناوری جدید گوگل + فیلم

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.