تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 33753

هولدر موبایل چیست و چه کاربردی برای موبایل دارد؟

هولدر موبایل چیست و چه کاربردی برای موبایل دارد؟

هولدر موبایل چیست و چه کاربردی برای موبایل دارد؟ در دنیای مدرن امروز، تلفن‌های هوشمند بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما بوده و انجام بسیاری از امور روزانه وابسته به آن‌ها می‌باشد. امروزه با رشد روزافزون استفاده از تلفن‌های هوشمند، افراد اوقات بیشتری را صرف استفاده از تلفن هوشمند خود می‌نمایند. بی تردید استفاده از لوازم جانبی موبایل نظیر هدفون‌ها، پاوربانک‌ها، هولدر موبایل و دیگر لوازم جانبی مرتبط، تجربه‌ای لذت بخش از کاربری تلفن‌های هوشمند را به کاربر القا می‌نمایند.
یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین لوازم جانبی موبایل که نیاز هر کاربری می‌باشد، هولدر موبایل یا پایه‌‌ی نگه دارنده‌ی موبایل می‌باشد. هولدر موبایل ابزارک کوچکی بوده که تلفن همراه را روی سطوح سختی مانند میز، محکم و ثابت نگاه داشته و امنیت کامل تلفن همراه را تضمین می‌کند. بر اساس آمارها، هر آمریکایی روزانه ۹۸ بار تلفن همراه خود را برداشته و استفاده می‌نماید. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل به کاهش این تعداد از بلند کردن و زمین گذاشتن دارید، پایه‌های نگه دارنده یا همان هولدر موبایل ساده‌ترین ر..

هولدر موبایل چیست و چه کاربردی برای موبایل دارد؟

در دنیای مدرن امروز، تلفن‌های هوشمند بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما بوده و انجام بسیاری از امور روزانه وابسته به آن‌ها می‌باشد. امروزه با رشد روزافزون استفاده از تلفن‌های هوشمند، افراد اوقات بیشتری را صرف استفاده از تلفن هوشمند خود می‌نمایند. بی تردید استفاده از لوازم جانبی موبایل نظیر هدفون‌ها، پاوربانک‌ها، هولدر موبایل و دیگر لوازم جانبی مرتبط، تجربه‌ای لذت بخش از کاربری تلفن‌های هوشمند را به کاربر القا می‌نمایند.

یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین لوازم جانبی موبایل که نیاز هر کاربری می‌باشد، هولدر موبایل یا پایه‌‌ی نگه دارنده‌ی موبایل می‌باشد. هولدر موبایل ابزارک کوچکی بوده که تلفن همراه را روی سطوح سختی مانند میز، محکم و ثابت نگاه داشته و امنیت کامل تلفن همراه را تضمین می‌کند. بر اساس آمارها، هر آمریکایی روزانه ۹۸ بار تلفن همراه خود را برداشته و استفاده می‌نماید. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل به کاهش این تعداد از بلند کردن و زمین گذاشتن دارید، پایه‌های نگه دارنده یا همان هولدر موبایل ساده‌ترین راه چاره و کارسازترین لوازم جانبی موبایل به شمار می‌آیند. این لوازم جانبی کارآمد، تلفن همراه شما را در مکانی ثابت نگاه داشته و شما در هر زمان می‌توانید با لمس صفحه‌ی تلفن یا فشردن دکمه، از آن استفاده نمایید.

همچنین پایه‌های نگه دارنده می‌توانند تلفن را در مقابل چشمان شما یا در نقطه‌ای در دیدرس شما نگه داشته‌ تا بتوانید به راحتی پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های خود را دیده و بررسی نمایید. به علاوه می‌توان از آن‌ها برای مشاهده‌ی فیلم نیز بهره برد، و از نگه داشتن طولانی تلفن همراه با دست و خستگی‌های ناشی از آن یا پیدا کردن دیوار یا تکیه‌گاه‌های مختلف برای تلفن، بی نیاز خواهید شد. یک پایه‌ی نگه دارنده‌ی خوب و مناسب، می‌تواند ساده‌ترین، کوچک‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین لوازم جانبی روی میز کار شما باشد. بیشتر پایه‌های نگه دارنده‌ی ساده، قابل تنظیم بوده و نیازی به تعویض آن‌ها برای استفاده از دستگاه‌های دیگر نمی‌باشد و تنها با تنظیم مجدد پایه، مطابق با دستگاه می‌توان به سهولت از آن‌ها استفاده نمود.

هولدر موبایل نیز دارای انواع گوناگونی بوده که هر کدام بر اساس نیاز و اهداف ویژه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند. هم اکنون بازار لوازم جانبی موبایل مملو از نمونه‌های گوناگون هولدر موبایل بوده و کاربر می‌تواند بسته به نیاز و انتظارات خود، نمونه‌ای مناسب را انتخاب و تهیه نماید. از سوی دیگر برخی از نمونه‌های هولدر موبایل موجود در بازار لوازم جانبی، عملا کاربردی نبوده و به همین علت ارزش چندانی برای هزینه کردن نخواهند داشت. همچنین گاهی نمونه‌های خوش بر و رو و به ظاهر کاربردی نیز در برطرف کردن انتظارات کاربر ناتوان بوده و عملا کاربری مد نظر را نخواهند داشت. این لوازم جانبی پرکاربرد با استفاده از مواد و متریال متنوعی مانند: پلاستیک سخت یا نرم، فلز، چوب، پارچه و لاستیک، ساخته می‌شوند. توصیه می‌شود پیش از تهیه‌ی هولدر موبایل، به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر یک انواع آن‌ها پرداخته شود.

هولدر موبایل بیشتر در کجا به کار می‌رود؟

می‌توان گفت بیشترین کاربرد این لوازم جانبی موبایل، در داخل خودرو می‌باشد. زیرا در خودروها اغلب فضای مناسبی برای قرار گیری تلفن همراه وجود نداشته و قرار دادن تلفن همراه روی داشبورد یا محل‌های مشابه همواره با عدم اطمینان از امنیت تلفن و با خطر آسیب به آن همراه می‌باشد. به همین علت استفاده از این لوازم جانبی کاربردی انتخابی هوشمندانه در جهت بهبود کاربری و حفظ سلامت تلفن هوشمند شما می‌باشد. همچنین امروزه به لطف وجود برنامه‌های کاربردی فراوان و دسترسی مطلوب به اتصال اینترنت، تلفن‌های همراه نقش رهیاب، دوربین روی داشبورد و یا تلویزیون را در خودرو یا دیگر وسایل نقلیه ایفا می‌کنند. همین امر اهمیت استفاده از این لوازم جانبی کاربردی را دوچندان می‌کند.

از دیگر کاربردهای پایه‌های نگه دارنده می‌توان به کاربری آن‌ها در هنگام عکاسی اشاره نمود. در سال‌های اخیر به لطف انقلاب صورت گرفته در فناوری ساخت دوربین‌های تلفن‌های هوشمند و در پی آن ساخت تلفن‌های هوشمند با دوربین‌های بسیار با کیفیت‌تر از گذشته، افراد بسیاری شروع به استفاده از تلفن‌های هوشمند برای عکاسی و فیلمبرداری نموده‌اند. دوربین‌های تلفن‌های هوشمند برای ثبت عکس‌های باکیفیت‌تر، نیاز به ثابت شدن بر روی پایه‌ای قرص و محکم داشته و به همین دلیل هولدر موبایل می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین لوازم جانبی موبایل شما برای عکاسی و فیلمبرداری باشد.

همچنین هولدرهای موبایل می‌توانند یکی از مفیدترین لوازم جانبی موبایل در خانه یا محل کار به شمار آمده و سهولت استفاده از تلفن همراه را برای شما مهیا سازند. برای نمونه می‌توان از آن‌ها برای مشاهده‌ی فیلم، خواندن کتاب، یا برقراری تماس‌های تصویری بهره برد.

دانستنی‌های پیش از خرید یک هولدر موبایل:

به طور کلی عوامل بسیاری در تعیین گزینه‌ای مناسب و مطابق با نیازهای کاربر دخیل می‌باشند. در ادامه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب گزینه‌ای مطلوب، مطرح می‌گردد:

۱) سازگاری: انواع مشخصی از پایه‌های نگه دارنده‌ی تلفن همراه و به ویژه پایه‌های شارژ تلفن همراه، تنها جهت استفاده از یک مدل تلفن به خصوص طراحی شده‌اند. و در صورت تعویض تلفن همراه به نمونه‌ای دیگر و یا با درگاه اتصال متفاوت، این گونه هولدرها عملا قابل استفاده نخواهند بود. بنابراین توجه به اندازه، شکل، برند سازنده و مدل هولدر مورد نظر، ضروری می‌باشد.

۲) اندازه: از دیگر معیارهای تعیین کننده در هولدار موبایل، اندازه‌ی این لوازم جانبی می‌باشد. هولدرهای کوچک، سبک و همچنین ساده اغلب از محبوبیت بیشتری در میان دیگر گونه‌ها برخوردار می‌باشند. یک هولدر کوچک و جمع و جور، به راحتی در هر محلی نصب شده و با محدودیت‌های کمتری از این بابت روبه‌رو می‌باشد. همچنین هولدرهای سبک و ساده به راحتی قابل حمل بوده و می‌توان از آن‌ها در خانه، محل کار یا هر مکان دیگری استفاده نمود.

۳) ارگونومی: یک هولدر موبایل با ارگونومی مناسب، راحتی بیشتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر نمونه‌هایی با ارگونومی ضعیف سبب بروز ناراحتی‌های گردن شده و در دراز مدت موجب آسیب به گردن خواهد شد. بنابراین با در نظر گرفتن این عامل مهم و حیاتی، از بروز آسیب به سلامت خود پیشگیری خواهید نمود. به طور کلی ارگونومی مناسب معیاری مهم در انتخاب لوازم جانبی موبایل به شمار آمده و ضامن سلامت شما خواهد بود.

برخی از انواع هولدر موبایل:

هولدرهای موبایل نیز از تنوع بالایی در میان دیگر لوازم جانبی موبایل برخوردار می‌باشند. و نمونه‌های گوناگونی برای انواع سلیقه‌ها، انتظارات و کاربری‌ها در بازار لوازم جانبی موجود می‌باشد. محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هولدرهای موبایل موجود در بازار لوازم جانبی عبارت‌اند از:

۱) کاورهای همراه با پایه: کسانی که به دنبال پایه‌ای چند منظوره برای تلفن هوشمند خود می‌باشند، می‌توانند این کاورها را که به صورت پایه نیز عمل می‌کنند، انتخاب و تهیه نمایند. این نمونه از کاورها برای محافظت از تلفن همراه در برابر سقوط از دست یا دیگر مخاطرات احتمالی طراحی شده‌اند. در بخش پشتی این کاورها، یک پنل حمایت کننده برای ثابت نگاه داشتن تلفن هوشمند به صورت عمودی یا افقی وجود دارد. به علاوه این کاورها مناسب استفاده در خانه و یا بیرون از خانه می‌باشد. اگرچه این گونه از کاورها به خوبی از تلفن هوشمند شما محافظت خواهند کرد، اما طراحی اغلب بزرگ و زمخت آن‌ها سبب می‌شود که تلفن همراه به راحتی در داخل جیب قرار نگیرد.

۲) پایه‌های موبایل اداری: این پایه برای ثابت نگاه داشتن تلفن همراه در یک مکان طراحی شده‌اند. این گونه از پایه مناسب افرادیست که بیشتر اوقاتشان را در ویدیو کنفرانس‌ها می‌گذرانند. این پایه‌های موبایل با طراحی‌های جذاب مینیمال و فانتزی در دسترس کاربران قرار دارد و می‌توان نمونه‌ای مطابق با سلیقه‌ی شخصی خود را از میان آن‌ها انتخاب و تهیه نمود.

۳) پایه‌های پاپ سوکت: این طراحی انقلابی مدتیست که در میان جوانان و نوجوانان رایج می‌باشد. از پایه‌ی پاپ سوکت می‌توان برای قرار دادن عمودی یا افقی تلفن همراه روی سطوح استفاده نمود. به علاوه پاپ سوکت‌ها می‌توانند برای عکاسی سلفی و مشاهده فیلم نیز بسیار مفید واقع شوند. در حال حاضر این نمونه از پایه‌های موبایل یکی از ترندهای بازار لوازم جانبی موبایل به شمار می‌آیند.

۴) حلقه‌ها: حلقه‌های نگه داری نیز نمونه‌ای از پاپ سوکت‌ها بوده و می‌توانند در هنگام مشاهده فیلم با تلفن هوشمند و همچنین در ثبات نگه داری دستگاه در دست مفید واقع شوند.

۵) هولدرهای موبایل داخل خودرو: برای وسایل نقلیه دو چرخ یا چهار چرخ تفاوتی نمی‌کند، انواع مختلفی از هولدرهای موبایل برای خودرو در بازار لوازم جانبی موجود می‌باشد. به طور کلی آن‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، تلفن هوشمند شما را در تمامی شرایط ثابت نگاه داشته و حفظ می‌کنند. این هولدرها بر اساس اندازه‌ی تلفن و یا قد کاربر قابلیت تنظیم داشته و می‌توانند بنا به شرایط گوناگون با نیازهای کاربر سازگار شوند. هولدرهای موبایل برای خودرو نیز دارای تنوع و مدل‌های بسیاری بوده که هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌باشند. برخی از نمونه‌های آن‌ها عبارت‌اند از:

۱. هولدرهای قابل نصب بر روی دریچه‌ی هوای داشبورد: این نمونه با پایه‌های منحصر به فرد خود به خوبی روی دریچه هوای داشبورد خودرو مستقر شده و تلفن هوشمند شما را از هر گونه لیز خوردن یا افتادن در شرایط مختلف محفوظ می‌دارد.

هولدر موبایل

نمونه‌ای از هولدر قابل نصب روی دریچه هوای داشبورد

۲. پایه‌های نگهدارنده فنجانی شکل: این هولدرها با پایه‌هایی فنجانی شکل که قابلیت مکیدن هوای داخل پایه را دارد، با ثبات بسیاری به انواع سطوح مسطح نظیر شیشه و داشبورد خودرو می‌چسبند. این نمونه نه تنها در داخل خودرو بلکه برای سطح میز در خانه و یا محل کار نیز مناسب می‌باشند.

۳. هولدرهای موبایل چسبی: پایه‌های این نمونه دارای نوار چسبی دو طرفه بوده و با سازگاری بسیاری به اکثر سطوح می‌چسبند. این نمونه نیز از ثبات مطلوب و مناسبی بهره‌مند می‌باشد.

۴. هولدرهای قرار گیرنده در درگاه ورودی دیسک خودرو: اگرچه بیشتر افراد از فلش “USB” و یا “SD Card”ها برای پخش موسیقی در خودرو استفاده می‌کنند، اما امروزه سیستم پخش بسیاری از خودروها مجهز به درگاه ورودی دیسک می‌باشند. طراحان و توسعه دهندگان لوازم جانبی موبایل با ایده‌ای جذاب و بسیار کاربردی اقدام به طراحی و ساخت این نمونه از هولدر موبایل نموده‌اند. این طرح بسیار خلاقانه امکان بهترین بهره‌برداری ممکن از این درگاه اغلب بلا استفاده را میسر می‌سازد. این نمونه از هولدرها دارای پایه‌ای مخصوص بوده که به دقت داخل درگاه ورودی دیسک قرار می‌گیرد. به لطف وجود این پایه، مجموعه‌ی هولدر از ثبات بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. به علاوه در صورت تمایل به استفاده از درگاه ورودی دیسک برای پخش موسیقی، به سادگی می‌توان پایه‌ی هولدر را از داخل درگاه بیرون آورده و از درگاه مورد نظر استفاده نمود.

هولدر موبایل

نمونه‌ای از هولدر قابل نصب روی سیستم پخش خودرو

۵. هولدرهای قرار گیرنده بر روی هدرست (Headrest) صندلی: این نمونه، مورد نیاز والدینی است که اوقات زیادی را در خودرو و همراه فرزندان خود می‌گذرانند یا مناسب افرادی می‌باشد که با خودروی شخصی زیاد به سفر می‌روند. پایه‌های این نمونه بر روی پایه‌های هدرست صندلی‌های جلوی خودرو نصب و محکم می‌شوند.

هولدر موبایل

نمونه‌ای از هولدر قابل نصب روی هدرست صندلی

۶. هولدرهای قرار گیرنده در زیر آینه‌ی دید عقب: پایه‌های این نمونه به خوبی به اطراف قاب آینه متصل شده و تلفن همراه در پایین آینه قرار می‌گیرد. با توجه به قرارگیری تلفن در پیش روی راننده، این نمونه دارای یکی از بهترین موقعیت‌های قرارگیری تلفن می‌باشد. هرچند لازم به ذکر است این موقعیت قرارگیری در برخی مواقع می‌تواند سبب اختلال در حواس راننده شود، که در این صورت موجب بروز خطر شده و در استفاده از آن می‌بایست احتیاط بیشتری داشته باشید.

۷. هولدرهای قابل نصب روی آفتابگیر خودرو: این نمونه از هولدرها مناسب سرنشین بوده و استفاده از آن برای راننده می‌تواند خطر آفرین باشد. بنابراین استفاده از این هولدر برای راننده توصیه نمی‌شود. سرنشین خودرو می‌تواند به راحتی از این هولدر استفاده نماید. اما در صورت نیاز به استفاده از آفتابگیر تلفن و هولدر باید از آفتابگیر جدا شوند. از دیگر نقاط ضعف این هولدرها وزن آن‌ها بوده که سبب می‌شود برخی از آفتابگیرها تاب تحمل وزن هولدر و تلفن را نداشته و در جای خود ثابت نمانند. این ضعف به ویژه در هنگام رانندگی در جاده‌های ناهموار خود را نشان خواهد داد.

۸. هولدر قرار گیرنده بر درگاه فندک خودرو: پایه‌ی این نمونه از هولدرها به درگاه فندک خودرو متصل شده و تلفن همراه را با دسترسی نسبتا مطلوبی در اختیار کاربر قرار خواهد داد. اما برای افرادی که از تلفن هوشمند خود به عنوان رهیاب استفاده می‌کنند، این نمونه چندان مناسب نمی‌باشد. از مزایای منحصر به فرد این نمونه از هولدرها می‌توان به امکان شارژ تلفن همراه به وسیله‌ی هولدر قرار گرفته در درگاه فندک خودرو، اشاره کرد.

در نهایت، هولدرها از تنوع بالایی در بازار لوازم جانبی برخوردار بوده و انواع گوناگونی از آن‌ها در مدل‌ها و طرح‌های مختلف در دسترس می‌باشند. برای تهیه‌ی نمونه‌ای سازگار با نیازها، شناخت و بررسی هر یک از نمونه‌ها ضروری بوده و به شما در انتخاب بهترین گزینه از میان دیگر نمونه‌ها یاری می‌رساند.

منبع :hichmobile-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.