تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 64983

هرآنچه که باید درمورد بی ام و X8 مدل ۲۰۲۳ بدانید؛ شاسی بلند جذاب آلمانی

هرآنچه که باید درمورد بی ام و X8 مدل ۲۰۲۳ بدانید؛ شاسی بلند جذاب آلمانی

هرآنچه که باید درمورد بی ام و X8 مدل ۲۰۲۳ بدانید؛ شاسی بلند جذاب آلمانی بی ام و X8 یک شاسی بلند لوکس پرچمدار با طراحی کوپه جذاب است که امسال معرفی می‌شود. در ادامه به هرآنچه لازم است درباره..

هرآنچه که باید درمورد بی ام و X8 مدل ۲۰۲۳ بدانید؛ شاسی بلند جذاب آلمانی

بی ام و X8 یک شاسی بلند لوکس پرچمدار با طراحی کوپه جذاب است که امسال معرفی می‌شود. در ادامه به هرآنچه لازم است درباره آن بدانید می‌پردازیم.

امروزه دیگر هیچ بخش از بازار نیست که برندهای لوکس پوشش نداده باشند؛ بی ام و X5 که یک خودروی SAV محسوب می‌شود یا کوپه چهار در مرسدس بنز کلاس CLS و همچنین شاسی بلندهای کوپه جدید این دو خودروساز آلمانی نمونه‌های بارز این موضوع هستند. با خداحافظی تدریجی سدان‌ها از بازار، خودروسازان حالا کاملاً روی ارائه مجموعه‌ای متنوع از کراس اوورها و شاسی بلندها متمرکز شده‌اند.

بی ام و XM

بی ام و XM

مدت‌ها شایعات حکایت از این داشتند که بی ام و X8 شاسی بلند پرچمدار جدید بی ام و خواهد بود اما نهایتاً از بی ام و XM به‌عنوان پرچمدار جدید این شرکت رونمایی شد؛ شاسی بلند پلاگین هیبریدی که توسط برند بی ام و M توسعه پیدا کرده است و قدرتمندترین خودروی تولید انبوه این شرکت به شمار می‌رود. با این حال، اخیراً مطلع شده‌ایم که خودرویی با نام بی ام و X8 همچنان در دستور کار قرار دارد. اکنون باید چه انتظاراتی از این خودرو داشته باشیم؟

بی ام و X8 در چه دسته‌ای جا می‌گیرد؟

بی ام و X8

بی ام و چند سال قبل تعیین کرده بود که اعداد فرد مختص به خودروهای سدان و اعداد زوج مختص به خودروهای کوپه خواهد بود. با این وجود، بی ام و سری ۶ گرن توریسمو و بی ام و سری ۲ اکتیو تورر خلاف این موضوع را ثابت کردند. حال سوال پیش می‌آید که بی ام و X8 در چه دسته‌ای قرار می‌گیرد؟ این خودرو قطعاً بر پایه X7 خواهد بود ولی یک شاسی بلند سایز بزرگ سه ردیفه به همین سادگی به یک کوپه چهار در تبدیل نمی‌شود. بنا بر این، نمی‌توان X8 را نسخه کوپه X7 دانست. بهتر است X8 را یک جایگزین لوکس برای آن در نظر گرفت.

انتظار می‌رود در X8 ردیف سوم X7 حذف بشود و همچنین ردیف دوم برای جا پای بیشتر، صندلی‌های خم‌شونده و… بیشتر به عقب برود. اساساً X8 به بی ام و سری ۷ شاسی بلندها تبدیل خواهد شد.

بی ام و X8

البته این به این معنی نیست که X8 المان‌هایی را از کوپه‌ها قرض نمی‌گیرد. از آنجا که بی ام و X8 ردیف سوم نخواهد داشت، خط سقف آن می‌تواند کوتاه‌تر شود تا خودرو کوچک‌تر به نظر برسد. اگر به‌طور خلاصه بگوییم، احتمالاً این خودرو به‌صورت کلی از X7 کوتاه‌تر خواهد بود. ضمن اینکه می‌توان انتظار چراغ‌های جلو و عقب باریک و البته جلوپنجره بزرگ را داشت. در فضای داخلی هم فضای بیشتر، امکانات لوکس بیشتر و فناوری‌های بسیار بیشتری ارائه خواهد شد.

عملکرد و قدرت X8 در چه حد و اندازه‌ای است؟

تا به حال بارها گفته شده است که بی ام و حالا نه روی تجربه راننده، بلکه روی ساخت پیشرانه‌های قدرتمند تمرکز دارد. در همین راستا، ممکن است X8 برای دستیابی به صدا و عملکرد درخور قیمت خود، به پیشرانه ۶ یا ۸ سیلندر مجهز شود. با توجه به علامت‌ تجاری ثبت شده توسط بی ام و، باید نسخه سفارشی برند بی ام و M از X8 هم در دست توسعه باشد اما از طرفی دیگر، احتمال دارد این شرکت صرفاً قصد محافظت از این نام را داشته باشد.

بی ام و X8

با این وجود، موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو و سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید بی ام و XM را از احتمالات حذف نمی‌کنیم. البته نسخه‌ای ضعیف‌تر از پیشرانه پلاگین هیبرید XM مد نظر است و بی‌شک پیشرانه ۷۵۰ اسب بخاری XM در X8 به کار نخواهد رفت.

احتمالاً پیشرانه V8 با قدرتی حدود ۶۰۰ اسب بخار پایه نسخه‌های X8 را تشکیل خواهد داد. همچنین نسخه پایین‌رده X8 از پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی B58 با قدرتی حدود ۳۸۰ اسب بخار برخوردار خواهد بود.

گیربکس ۸ سرعته ZF که امروز در تمامی خودروهای بی ام و به کار گرفته می‌شود، به‌صورت استاندارد در تمامی نسخه‌ها ارائه خواهد شد اما بیشتر از عملکرد سریع و بی‌درنگ، برای راحتی راننده تنظیم می‌شود. بر خلاف شاسی بلندهای سایز کوچک که به‌صورت استاندارد با سیستم دیفرانسیل عقب به همراه آپشن سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود، به احتمال بسیار زیاد تمامی نسخه‌های X8 به‌صورت چهار چرخ متحرک در دسترس قرار می‌گیرد.

تاریخ عرضه، قیمت و رقبای بی ام و X8

بی ام و X8

بی ام و با X8، از امثال آئودی Q7، پورشه کاین و مرسدس بنز کلاس GLS می‌گذرد و قشری از مشتریان را که به دنبال خودروهای لوکس‌تر هستند، هدف می‌گیرد. بی ام و X8 احتمالاً رقیب رولز رویس کالینان و مرسدس مایباخ GLS خواهد بود. می‌توان این‌طور در نظر گرفت که بی ام و XM نسخه پرچمدار در زمینه عملکرد و بی ام و X8 نسخه پرچمدار در زمینه امکانات لوکس خواهد بود.

همچنین بخوانید:

بی ام و iX M60 معرفی شد؛ کراس اور برقی آلمانی با ۶۱۰ اسب بخار قدرت

در حال حاضر برای قضاوت درباره قیمت X8 زود است، خصوصاً از آنجا که در مراحل اولیه توسعه به سر می‌برد. قیمت این خودرو نسبت به X7 افزایش قابل توجه‌ای خواهد داشت ولی احتمالاً بی ام و تلاش می‌کند شاسی بلند جدید خود را با قیمتی برابر با مرسدس مایباخ GLS یا حتی قیمتی کمتر از آن روانه بازار کند. GLS دارای قیمت پایه ۱۶۰ هزار دلار است و باید انتظار قیمتی بین ۱۶۰ هزار تا ۱۸۰ هزار دلار را برای X8 داشته باشیم. پیش‌بینی می‌شود بی ام و X8 نزدیک به انتهای سال ۲۰۲۲ رسماً معرفی بشود و نهایتاً اوایل ۲۰۲۳ به عرضه برسد.

منبع :CarBuzzمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.