تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۶:۴۶
کد خبر : 69164

هرآنچه که باید درباره دوربین آیفون SE 2022 اپل بدانید

هرآنچه که باید درباره دوربین آیفون SE 2022 اپل بدانید

هرآنچه که باید درباره دوربین آیفون SE 2022 اپل بدانیداگر در مورد عملکرد و کیفیت دوربین آیفون SE 2022 کنجکاو هستید، در این پست با بررسی و مشاهده نمونه تصاویر این دوربین همراه ما باشید.
اولین رویداد اپل..

هرآنچه که باید درباره دوربین آیفون SE 2022 اپل بدانید

اگر در مورد عملکرد و کیفیت دوربین آیفون SE 2022 کنجکاو هستید، در این پست با بررسی و مشاهده نمونه تصاویر این دوربین همراه ما باشید.

اولین رویداد اپل در سال ۲۰۲۲ میلادی یک رقیب مهم را وارد بازار گوشی‌های کامپکت (جمع و جور) کرد. گوشی آیفون SE 2022 طراحی نسل قبلی خودش را ادامه می‌دهد؛ اما در عین حال از چیپست قدرتمندتری بهره می‌برد، دوربین پیشرفته‌تری دارد و از همه مهم‌تر از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند که پیشرفت بزرگی نسبت به مدل سال گذشته محسوب می‌شود.

با این حال آیفون اس ای هنوز تک دوربینه است و این ریسک بزرگی برای اپل محسوب می‌شود. به خصوص اینکه در زمانی زندگی می‌کنیم که دریایی از گوشی‌های چند دوربینه در بازار وجود دارد. با این اوصاف چه چیزی دوربین آیفون SE 2022 را خاص می‌کند؟ در ادامه این پست به بررسی تمام ویژگی‌ها و امکانات دوربین نسل جدید آیفون اس ای خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و امکانات دوربین آیفون SE 2022

اما پیش از آنکه بخواهیم به بررسی امکانات دوربین آیفون اقتصادی جدید اپل بپردازیم، مشخصات آن را با دو آیفون کوچک دیگر این کمپانی، دو مدل آیفون اس ای ۲۰۲۰ و آیفون ۱۳ مقایسه کنیم.

مدلآیفون اس ای ۲۰۲۲آیفون اس ای ۲۰۲۰آیفون ۱۳
دوربین اصلی۱۲ مگاپیکسلی واید، گشودگی دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز، Smart HDR 4۱۲ مگاپیکسلی واید، گشودگی دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فارز۱۲ مگاپیکسلی واید، گشودگی دیافراگم f/1.6، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فاز
دوربین ثانویهنداردندارد۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، گشودگی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متری
قابلیت فیلمبرداری۴K UHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، Full HD با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه، لرزشگیر ویدیویی سینمایی۴K UHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، Full HD با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه۴K UHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، Full HD با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه
دوربین جلو۷ مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم f/2.2، فیلمبرداری Full HD۷ مگاپیکسلی، لرزشگیر اپتیکال تصویر، HDR، فیلمبرداری Full HD۱۲ مگاپیکسلی، لرزشگیر اپتیکال تصویر، HDR، فیلمبرداری ۴K UHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

به لطف تراشه‌ی A15 Bionic، نسل جدید گوشی آیفون SE اپل توانسته به بسیاری از امکانات عکسبرداری سری آیفون ۱۳ دست پیدا کند. به طور مثال شما قابلیت Photographic Styles را در اختیار خواهید داشت که نمای ویژه‌ای را به تصاویر شما می‌بخشد. علاوه بر این باید به حالت پرتره، حالت Smart HDR 4 و Deep Fusion در این گوشی اقتصادی اشاره کرد.

قابلیت Smart HDR 4 از یک بخش هوشمند برای اعمال تنظیمات مختلف روی رنگ، کنتراست و نویز استفاده می‌کند تا سوژه را از پس زمینه به خوبی تفکیک کند. این باعث می‌شود چهره در چالش‌های نوری، به درستی در معرض دریافت نور قرار بگیرد و هر فردی در تصویر به صورت جداگانه با تنظیمات بهینه‌ی نور و رنگ پوست را دریافت کند.

قابلیت Photographic Styles به کاربران اجازه می‌دهد تنظیمات شخصی خودشان را روی هر تصویر اعمال کنند، در حالی که همچنان می‌توانند از پردازش تصویر مالتی‌فریم اپل نیز استفاده کنند. شما می‌توانید از پرست‌های مختلف در صحنه‌ها و برای سوژه‌های مختلف استفاده کنید و برخلاف یک فیلتر ساده، تنظیمات مناسبی را هوشمندانه در تمام قسمت‌های مختلف یک عکس دریافت کنید و هیچ نگرانی بابت عناصری مثل رنگ پوست وجود نداشته باشید.

دوربین آیفون SE 2022 اپل

فناوری Deep Fusion از ماشین یادگیری برای پردازش پیکسل به پیکسل و بهینه‌سازی بافت، جزئیات و نویز در هر قسمت از عکس استفاده می‌کند. پردازنده سیگنال تصویر (ISP) در تراشه A15 Bionic پیشرفت چشمگیری در کاهش نویز خصوصاً در محیط‌های کم نور به همراه وایت بالانس بهتر و نمایش بهتر رنگ پوست در ویدیوها داشته است.

کیفیت تصاویر دوربین آیفون SE 2022

با توجه به عکس‌هایی که خود اپل منتشر کرده، می‌توان پیشرفت را در عملکرد این دوربین در مقایسه با نسل قبلی آن مشاهده کرد. در ادامه این تصاویر را مشاهده کنید.

نمونه تصاویر دوربین آیفون اس ای ۳

دوربین آیفون SE 2022 اپل
دوربین آیفون SE 2022 اپل
دوربین آیفون SE 2022 اپل
دوربین آیفون SE 2022 اپل
دوربین آیفون SE 2022 اپل

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.