تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر : 61862

نقاشی ساختمان با سنجاق: همه چیز درباره نقاشی آشپزخانه

نقاشی ساختمان با سنجاق: همه چیز درباره نقاشی آشپزخانه

نقاشی ساختمان با سنجاق: همه چیز درباره نقاشی آشپزخانهرنگ کردن دوباره آشپزخانه، حال و هوایی تازه به آن می‌بخشد. همچنین نقاشی آشپزخانه به نسبت نقاشی اتاق‌ خواب و پذیرایی، راحت‌تر است زیرا دیوارهای کمتری..

نقاشی ساختمان با سنجاق: همه چیز درباره نقاشی آشپزخانه

رنگ کردن دوباره آشپزخانه، حال و هوایی تازه به آن می‌بخشد. همچنین نقاشی آشپزخانه به نسبت نقاشی اتاق‌ خواب و پذیرایی، راحت‌تر است زیرا دیوارهای کمتری در اختیار شما قرار دارد تا آن‌ها را رنگ کنید. بیشتر فضای آشپزخانه را کابینت‌ها پوشانده‌اند و از این رو، نیازی به رنگ کردن تمامی دیوارها نیست اما از طرفی، رنگ کردن دیوارهای باقی‌مانده، مستلزم آماده‌سازی محیط قبل از شروع به نقاشی است و همین امر، نقاشی آشپزخانه را وقت‌گیر می‌کند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آماده سازی محیط برای نقاشی:

پروسۀ نقاشی آشپزخانه با انتخاب رنگ مناسب، مشخص کردن میزان رنگ مصرفی و پوشاندن سطوح به منظور رنگی نشدن، آغاز می‌شود که در ادامه به بررسی تمامی این موارد می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی:

از آنجایی که آشپزخانه، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، بایستی انتخاب مناسبی برای رنگ دیوارهای آن داشته باشید. معمولا بهترین انتخاب به رنگ‌هایی اطلاق می‌شود که اولا به چشم بیایند و دوما با ایدۀ غذا و خوردن، هم‌خوانی داشته باشند. نوع و طیف رنگ مصرفی نیز می‌تواند حائز اهمیت باشد. مثلا می‌توانید از رنگ‌های براق، نیمه براق یا مات با توجه به سلیقه‌تان استفاده کنید. معمولا انتخاب رنگ‌های براق و نیمه براق به رنگ‌های مات ارجحیت دارد زیرا تمیز کردن رنگ مات مشکل‌تر است و رطوبت موجود در آشپزخانه می‌تواند رنگ را کدر و رگه‌دار کند.

ناحیه‌ای را که می‌خواهید نقاشی کنید، مشخص کنید:

قبل از خرید رنگ، متراژ دیوارهایی را که می‌خواهید رنگ کنید، مشخص کنید تا به اندازه رنگ بخرید. طول و عرض آشپزخانه را اندازه بگیرید و تعداد دیوارهایی را که می‌خواهید رنگ کنید، معلوم کنید. هنگام بازسازی آشپزخانه، کابینت و لوازم آشپزخانه، تعدادی از دیوارها را می‌پوشانند پس دیوارهای کمتری برای رنگ کردن باقی می‌ماند. یکی از روش‌ها برای پیدا کردن میزان رنگ مصرفی این است که تصور کنید آشپزخانه کاملا خالی است و کابینتی روی دیوار وجود ندارد. سپس با توجه به این مسئله، میزان رنگ مصرفی را تخمین بزنید. با این روش قطعا مقداری رنگ اضافه می‌آید که می‌توانید آن‌ها را برای مصارف بعدی نگه دارید.

پوشاندن سطوح قبل از نقاشی:

اگر هنوز کفپوش آشپزخانه نصب نشده است، نیازی به پوشاندن کف نیست زیرا قطرات رنگ روی زمین، با کفپوش مناسب پوشیده می‌شوند. اگر از اسپری رنگ استفاده می‌کنید، اتاق‌های مجاور آشپزخانه را نیز با پوشش مناسب بپوشانید تا قطرات رنگ به آن قسمت‌ها وارد نشود. با پرده‌های بزرگ پلاستیکی، کابینت‌ها، لوازم آشپزخانه، میزها و سایر سطوح را بپوشانید تا رنگی نشوند.

ابزار و وسایل مورد نیاز نقاشی آشپزخانه:

  • قلم‌مو
  • غلطک رنگ و سینی
  • ماسک
  • پارچه برزنتی
  • پارچه نرم کتان
  • جاروبرقی
  • رنگ اکرلیک
  • پرایمر
  • پوشش نایلونی
  • تری سدیم فسفات

دستورالعمل نقاشی ساختمان:

  1. اگر قرار است اتاقی خالی را رنگ کنید، می‌توانید از این مرحله عبور کنید. در غیر این صورت بایستی دیوارها را قبل از نقاشی، به خوبی تمیز کنید تا رنگ بهتر روی سطح بنشیند. تمامی سطوح و دیوارهای بالای گاز، کابینت و غیره را با مخلوط آب گرم و تری فسفات سدیم، تمیز کنید. گرد و خاک روی کابینت‌ها را با جاروبرقی بگیرید و دستمال نم‌دار بکشید.
    تری سدیم فسفات چیست؟ این مادۀ شیمیایی که یک واکنشگر قوی است، جرم، چربی و کثیفی‌ها را به خود می گیرد. این پودر بدون بو، با آب مخلوط می‌شود و محلول نهایی را می‌توانید با استفاده از اسفنج، روی سطوح مختلف مثل دیوار، اسباب منزل، سقف و هرجایی که کثیف بود، بکشید. در برخی مناطق استفاده از تری سدیم فسفات ممنوع شده است.
  2. اگر سطح مورد نظر به خوبی تمیز شده باشد، قبل از رنگ کردن نیازی به استفاده از پرایمر نیست. دیوارهای گچی رنگ نشده، سطوح چوبی و سطوحی که در وضعیت خوبی قرار ندارند، بهتر است قبل از رنگ، با استفاده از پرایمر زیرسازی شوند. با استفاده از غلطک، سطوح گسترده را پرایمر بزنید و برای سطوح کوچک، از قلم‌مو یا عرض غلطک استفاده کنید.
    نکته: برای آشپزخانه‌هایی که خالی از وسایل هستند، استفاده از اسپری‌های رنگ و غلطک بهترین گزینه است. چارچوب در و پنجره را با قلم‌مو رنگ کنید. به طور کلی سطوح کم مساحت را با قلم‌مو رنگ کنید تا نتیجۀ نهایی تمیز از آب دربیاید.
  3. همانطور که گفته شد، استفاده از غلطک برای رنگ کردن سطوح گسترده و بزرگ توصیه می‌شود زیرا سرعت نقاشی را بالا می‌برد و سطحی یکدست به وجود می‌آورد. کمی رنگ در سینی مخصوص غلطک بریزید و غلطک را در آن قرار دهید. رنگ اضافی غلطک را بگیرید و آن را روی دیوار بکشید. اگر قسمتی از دیوار را چسب زده‌اید که رنگی نشود، غلطک را حدود ۲ سانتی‌متر بالاتر از چسب، متوقف کنید.

نقاشی آشپزخانه

  1. اجازه دهید تا دو ساعت از نقاشی دیوار بگذرد تا کمی رنگ خشک شود. حالا نوبت استفاده از قلم مو است. قلم‌مو قسمت‌هایی را که غلطک قادر به رنگ کردن نبوده است، رنگی می‌کند. هر دفعه قلم مو را به آرامی وارد رنگ کنید و رنگ اضافی آن را بگیرید تا قطرات رنگ از نوک قلم‌مو نچکد.
  2. بعد از خشک شدن لایۀ اول، از دو لایۀ دیگر رنگ استفاده کنید. اجازه دهید تا لایۀ اول به مدت چند ساعت به خوبی خشک شود و سپس لایه‌های دوم و سوم را بزنید.

نقاشی آشپزخانه

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.