تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۴۳
کد خبر : 52304

نخستین شرکت خصوصی جهان، مجوز حمل مسافر به فضا را دریافت کرد

نخستین شرکت خصوصی جهان، مجوز حمل مسافر به فضا را دریافت کرد

نخستین شرکت خصوصی جهان، مجوز حمل مسافر به فضا را دریافت کرد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت خصوصی با نام “ویرجین گلتیک” برای نخستین بار توسط اداره هواپیمایی فدرال ایالا..

نخستین شرکت خصوصی جهان، مجوز حمل مسافر به فضا را دریافت کرد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت خصوصی با نام "ویرجین گلتیک" برای نخستین بار توسط اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده آمریکا، مجوز حمل مسافر به فضا را دریافت کرده است که در نوع خود بی‌نظیر است. این شرکت اعلام کرده است سه پرواز آزمایشی آخر خود از جمله نخستین پرواز آزمایشی خدمه، در ماه‌های آینده انجام می‌شود.

تأسیسات "ویرجین گلتیک" برای انجام پروازهای فضایی در نیومکزیکو آمریکا واقع است؛ موتور هیبریدی طراحی شده توسط "ویرجین گلتیک" می‌تواند فضاپیمای این شرکت را با سرعت ۳۶۷۵ کیلومتر در ساعت به ارتفاع ۸۹ کیلومتری فضا بفرستد.

در جریان پروازهای آزمایشی قبلی، اطلاعاتی در مورد عملکرد تثبیت‌کننده‌های موتور این فضاپیما و ابزار کنترل پرواز و نیز شرایط کابین پرواز جمع‌آوری شده است؛ سیستم‌های پروازی جدید نصب شده بر روی فضاپیمای مذکور، کنترل بهتر آن را ممکن می‌کند.

فیلم جدید از فرود فضاپیمای چین بر سطح مریخبلندپروازی ترکیه در ساخت "بندر فضایی" با همکاری روسیهتلاش بی‌نتیجه ناسا برای احیای تلسکوپ فضایی هابل انتهای پیام/منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.