تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر : 63214

نخستین دستگاه لاپاراسکوپی ساخت ایران رونمایی شد

نخستین دستگاه لاپاراسکوپی ساخت ایران رونمایی شد

نخستین دستگاه لاپاراسکوپی ساخت ایران رونمایی شد – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین دستگاه لاپاراسکوپی ساخت داخل در ایران رونمایی شد. این دستگاه که به همت متخصصان شرکتی دانش..

نخستین دستگاه لاپاراسکوپی ساخت ایران رونمایی شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ نخستین دستگاه لاپاراسکوپی ساخت داخل در ایران رونمایی شد. این دستگاه که به همت متخصصان شرکتی دانش‌بنیان تولید شده است، یک‌سوم نمونه خارجی قیمت دارد و تصاویر با وضوح بسیار زیاد را در اختیار گروه جراحی قرار می‌دهد.

نخستین عمل جراحی بسته با دستگاه لاپاراسکوپی درون‌بین با آخرین متد پیشرفته ۴k در یکی از بیمارستان‌های کشور انجام شده است. ویژگی این عمل جراحی آن است که زمان عمل به سرعت انجام می‌شود، بیمار زودتر از بیمارستان مرخص می‌شود و عوارض بعد از عمل نیز کمتر است.

این دستگاه که به همت جوانان متخصص کشور در قالب شرکتی دانش‌بنیان با تلاشی بی‌وقفه ساخته شده به کمک کادر درمان و بیماران آمده است. مهدی کوشکی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان می‌گوید که در این دستگاه آخرین تکنولوژی روز دنیا به کار برده شده است. وحید رضایی مدیر فنی این شرکت دانش‌بنیان نیز تاکید دارد که این دستگاه تمام مشخصات برندهای خارجی را دارد و با یک سوم قیمت تولید می‌شود.

"لاپاراسکوپی" شیوه مدرنی از جراحی است که برای انجام عمل‌های جراحی در ناحیه شکم و لگن انجام می‌شود. در طی این عمل، جراح ابزارهای باریک و ظریفی را از طریق برش‌های بسیار کوچکی وارد شکم و بخش‌هایی از لگن می‌کند. یکی از ابزارهای وارد شده به شکم، لاپاراسکوپ یا دوربین لاپاراسکوپی است که تصویر را زنده از شکم و لگن به مانیتور ارسال می‌کند و تیم جراحی از طریق این نمایشگر کلیه اقدامات و روند جراحی را کنترل می‌کنند.

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید "کاتالیست‌ ایران‌ساخت"جهش "صنعت فضایی کشور" با ورود بخش‌خصوصی و دانش‌بنیان‌های ایرانی/ اجرای "پروژه‌های بزرگ فضایی" با یک‌دهم هزینه‌کرد سازمان‌های دولتی!

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.