تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 63313

موافقت وزیر ارتباطات با طرح صیانت و فیلترینگ

موافقت وزیر ارتباطات با طرح صیانت و فیلترینگ

موافقت وزیر ارتباطات با طرح صیانت و فیلترینگ به گفته عیسی زارع پور،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، طرح صیانت به منظور دفاع از حقوق مردم در فضای مجازی باید به اجرا در بیاید.
عیسی زار..

موافقت وزیر ارتباطات با طرح صیانت و فیلترینگ

به گفته عیسی زارع پور،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، طرح صیانت به منظور دفاع از حقوق مردم در فضای مجازی باید به اجرا در بیاید.

عیسی زارع پور،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عنوان کرد که اعمال فیلترینگ و محدودیت یکی از لازمه های پاک‌سازی فضای مجازی است و در تمام کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجرای طرح صیانت به منظور دفاع از حقوق مردم در فضای مجازی

هم‌اکنون اکثر مردم زندگی خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و در صورتی که برای این فضا قانون تعیین نشود نمی‌توان از حقوق مردم دفاع کرد، از این رو طرح صیانت باید به اجرا در بیاید. پلتفرم‌های که پذیرای قوانین و مقررات ما باشند می‌توانند به فعالیت خود در ایران ادامه دهند.

وضعیت نامناسب اینترنت ثابت در ایران

وزیر ارتباطات کشور در ادامه با اشاره به این‌که دستور داده‌ام سرعت اینترنت به صورت ویژه‌ای مورد پیگیری قرار بگیرد، بیان کرد که در کشورما فشار متوجه شبکه موبایل است که ظرفیت آن را نداریم. در سال آینده ۲۰ ترابایت به ظرفیت شبکه زیرساخت اضافه خواهد شد.

اینترنت ثابت هم‌اکنون در وضعیت بدی به سر می‌برد،‌ هم‌اکنون از میان ۱۸۰ کشور جایگاه ۱۴۲ را به خود اختصاص داده‌ایم، همه متخصصان آگاه هستند که این وضعیت مربوط به یک شب نمی‌شود.

حضور وزیر ارتباطات در توییتر

عیسی زارع پور ادامه داد که ما معتقد هستیم رسانه‌ای شدن طرح پیش از بررسی آن در مرجع تخصصی باعث می‌شود شایعات زیادی به وجود بیاید. به همین دلیل است که طرح صیانت پیشنهادی ما مهر محرمانه خورده و ما به هیچ وجه مردم را غریبه نمی‌دانیم. طرح پیشنهادی در صورت رسانه‌ای شدن با آسیب‌های جدی مواجه می‌شود.

وزیر ارتباطات در انتها خاطرنشان کرد که با شماره‌های مختلف در فضای مجازی فعالیت دارم و هر زمانی که فیلترینگ توییتر رفع شود در آن حضور پیدا می‌کنم.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.