تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 70877

منتظر گرانی لپ تاپ در بازار کشور باشید

منتظر گرانی لپ تاپ در بازار کشور باشید

منتظر گرانی لپ تاپ در بازار کشور باشیدرئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت طی روزهای آینده افزایش حقوق گمرکی باعث گرانی لپ تاپ در بازار خواهد شد؛ اما قیمت لپ تاپ به چه میزان افزایش پیدا خواهد کرد..

منتظر گرانی لپ تاپ در بازار کشور باشید

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت طی روزهای آینده افزایش حقوق گمرکی باعث گرانی لپ تاپ در بازار خواهد شد؛ اما قیمت لپ تاپ به چه میزان افزایش پیدا خواهد کرد؟

محمدرضا فرجی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران عنوان کرد کالای آی‌تی در تمام کشورها در ردیف کالاهای ضروری و آموزشی قرار می‌گیرد و به همین دلیل این کالاها در کشورهای پیشرفته از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند، اما در ایران برای کالاهای آی‌تی همانند سایر کالاها مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی در نظر گرفته شده است. وی افزود البته اتحادیه سعی دارد طی نامه‌نگاری با مجلس مالیات ارزش افزوده کالاهای دیجیتال را حذف کند یا کالاهای آی‌تی را در ردیف کالاهای ضروری قرار دهد و ماخذ آن اصلاح شود؛ در صورت تحقق این اهداف می‌توان از گرانی این کالاها نیز جلوگیری کرد.

گرانی لپ تاپ در راه است

لپ تاپ

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ادامه گفته‌های خود بیان کرد حقوق گمرکی این کالاها در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و همین موضوع باعث افزایش ۵ تا ۶ درصدی قیمت کالاهای دیجیتال که ماخذ گمرکی آنها ۵ درصد است، خواهد شد. وی افزود این نرخ قبلا طبق دلار ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شد، اما تصمیم بر آن شد تا ارز نیمایی به عنوان مبنا در نظر گرفته شود.

فرجی در ادامه گفته‌های خود به افزایش قابل توجه مصرف کالاهای دیجیتال طی ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت آنلاین شدن فرایند آموزش باعث شد تا تمام دانشجویان و دانش‌آموزان به خرید کالاهای آی‌تی روی آورند و به همین دلیل این کالاها جزو کالای آموزشی و آکادمیک محسوب می‌شوند. وی افزود البته هم‌اکنون تقاضای لپ تاپ همانند سال قبل بوده و حتی رکود نیز گسترده‌تر شده است؛ زیرا مردم منتظر نتیجه مذاکرات هستند تا با کاهش قیمت دلار، قیمت لپ تاپ نیز کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در ادامه عنوان کرد تجار به دلیل نوسان نرخ ارز طی روزهای گذشته فرایند فروش لپتاپ را متوقف کردند. از این رو قیمت‌ها برای هفته اول کاری در ماه فروردین ۱۴۰۱ هنوز مشخص نیست؛ زیرا هم تجار فروشی را ثبت نکردند، هم هنوز فرایند ترخیص کالاها از گمرک انجام نشده است. وی افزود هم‌اکنون حداقل قیمت یک لپ تاپ حدود ۹ میلیون تومان بوده و بیشترین فروش نیز به لپ تاپ‌های با قیمت ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان مربوط می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.