تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 68239

معرفی دانگ فنگ وویا فری ؛ یک شاسی بلند الکتریکی لاکچری که در اروپا هم خواهان دارد

معرفی دانگ فنگ وویا فری ؛ یک شاسی بلند الکتریکی لاکچری که در اروپا هم خواهان دارد

معرفی دانگ فنگ وویا فری ؛ یک شاسی بلند الکتریکی لاکچری که در اروپا هم خواهان دارددانگ فنگ وویا فری پس از درخشش در بازار چین مجوز ورود به بازار اروپا را دریافت کرد. در ادامه با این شاسی بلند الکتریکی و..

معرفی دانگ فنگ وویا فری ؛ یک شاسی بلند الکتریکی لاکچری که در اروپا هم خواهان دارد

دانگ فنگ وویا فری پس از درخشش در بازار چین مجوز ورود به بازار اروپا را دریافت کرد. در ادامه با این شاسی بلند الکتریکی و لوکس چینی آشنا خواهیم شد.

شرکت دانگ فنگ در نمایشگاه خودرو پکن سال قبل از برند جدید خود با نام وویا پرده برداشت؛ برندی که روی تولید و عرضه خودروهای تمام الکتریکی لوکس دانگ فنگ تمرکز دارد. دانگ فنگ در نمایشگاه پکن خودروی مفهومی وویا آی فری را به معرض نمایش گذاشت و اعلام کرد نسخه تولیدی این خودرو به مدل مفهومی خود شباهت زیادی خواهد داشت. در همین راستا این خودروساز چینی اولین شاسی بلند برقی و لوکس از برند وویا را مشابه نسخه مفهومی تولید و به بازار عرضه کرد؛ خودرویی که توانست پس از درخشش در بازار چین مجوز ورود به بازار اروپا را نیز دریافت کند.

معرفی دانگ فنگ وویا فری

بخش طراحی

dongfeng-voya free

دانگ فنگ وویا فری توسط ایتال دیزاین طراحی شده و به همین دلیل این شاسی بلند برقی و لوکس چینی از لحاظ طراحی نسبت به سایر محصولات دانگ فنگ متفاوت است. در طراحی این خودرو بر خلاف سایر محصولات چینی کپی‌برداری‌های معروف چینی‌ها دیده نمی‌شود و این خودرو از یک زبان طراحی منحصربه‌فرد بهره می‌برد. گفتنی است زمان معرفی این خودرو برخی از کارشناسان بر این باور بودند که نمای عقب این خودرو به پورشه کاین شباهت دارد، اما شباهت این بخش آنقدر چشمگیر نیست که بتوان آن را یک کپی‌برداری دانست.

dongfeng-voya free

در نمای جلو جلوپنجره‌ای برجسته با قطعات عمودی کرومی به همراه چراغ‌های باریک تمام LED به چشم می‌خورند که نمای جذابی را به وجود آوردند. سپر این خودرو نیز از طراحی یکپارچه و سه‌بعدی بهره می‌برد و با ورودی‌های هوای سیاه رنگ در بخش پایین نیز هماهنگی مناسبی دارد. در نمای جانبی شیب سقف و المان مدرن دستگیره‌های مخفی نیز خودنمایی می‌کنند. دانگ فنگ وویا فری از باربند و سقف مشکی رنگ نیز بهره می‌برد که باعث شدند این خودرو اسپرت به نظر برسد.

مشخصات فنی

dongfeng-voya free

این شاسی بلند الکتریکی و لوکس بر پایه پلتفرم ESSA دانگ فنگ توسعه پیدا کرده و به همین دلیل دو موتور الکتریکی برای دو محور آن در نظر گرفته شده که در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. چنین پیشرانه‌هایی باعث شده تا دانگ فنگ وویا فری بتواند از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت ۴.۸ ثانیه بپیماید.

dongfeng-voya free

علاوه بر قدرت و گشتاور مناسب، این شاسی بلند چینی در بخش سیستم تعلیق به سیستم بادی فعال نیز مجهز شده که می‌تواند رانندگی نرمی را ارائه دهد. همچنین این خودرو از سه نمایشگر یکپارچه در جلوی داشبورد، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی حرفه‌ای و سیستم نیمه خودران بهره می‌برد که چنین مواردی آن را به یک خودرو مدرن و پیشرفته تبدیل کرده است.

dongfeng-voya free

این خودرو در چین با قیمت پایه حدود ۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد که نشان می‌دهد این خودرو با مشخصات فنی چشمگیر، کابین پیشرفته و طراحی جذاب خود از شاسی بلند برقی بی ام و ix نیز ارزان‌تر است. یک پک باتری ۸۸ کیلووات ساعتی نیروی پیشرانه‌های برقی دانگ فنگ وویا فری را تامین می‌کند.

dongfeng-voya free

این خودرو از قابلیت شارژ سریع نیز بهره می‌برد و بار هر بار شارژ قادر است برد حدود ۸۶۰ کیلومتر را ارائه دهد. گفتنی است این میزان پیمایش توسط موسسه چینی NEDC اعلام شده است، از این رو با توجه به این که نسبت به موسسه‌های اروپایی و آمریکایی کم‌دقت و قدیمی محسوب می‌شود، برد واقعی آن از این مقدار کمتر خواهد بود.

موفقیت در چین و آماده برای عرضه به اروپا

dongfeng-voya free

وویا به عنوان زیرمجموعه دانگ فنگ سال قبل آغاز به کار کرد و تا ماه آخر سال ۲۰۲۱ توانست فروش ۶ هزار و ۷۹۱ دستگاهی را تجربه کرند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این برند هر ماه نسبت به ماه قبل آمار فروش بیشتری را به ثبت رسانده و اکنون پس از موفقیت در بازار چین قصد دارد این شاسی بلند برقی و لوکس را به بازار اروپا نیز عرضه کند. در همین راستا این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۲ به بازار نروژ راه پیدا خواهد کرد.

گفتنی است وویا به عنوان زیرمجموعه لوکس دانگ فنگ هم‌اکنون با شرکت‌های بزرگی چون رنو-نیسان، هوندا و اتحاد استلانتیس قراردادهای همکاری مشترکی را دنبال می‌کند. دانگ فنگ به کمک برند وویا می‌تواند همانند شرکت‌های بی وای دی، اکسپنگ، نیو و جیلی محصولات لوکس خود را به بازارهای مدرن اروپایی عرضه کند و آمار فروش بالایی را به ثبت برساند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.