تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۶
کد خبر : 62834

معاونان وزیر ارتباطات از همکاری با ایرانسل در توسعه خدمات دیجیتال استقبال کردند

معاونان وزیر ارتباطات از همکاری با ایرانسل در توسعه خدمات دیجیتال استقبال کردند

معاونان وزیر ارتباطات از همکاری با ایرانسل در توسعه خدمات دیجیتال استقبال کردندروز گذشته، معاونان وزیر ارتباطات ضمن بازدید از پروژه‌ها و برنامه‌های تحول دیجیتال ایرانسل، از همکاری با این اپراتور برای ..

معاونان وزیر ارتباطات از همکاری با ایرانسل در توسعه خدمات دیجیتال استقبال کردند

روز گذشته، معاونان وزیر ارتباطات ضمن بازدید از پروژه‌ها و برنامه‌های تحول دیجیتال ایرانسل، از همکاری با این اپراتور برای توسعه خدمات دیجیتال استقبال کردند.

صبح روز گذشته، سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یعنی آقایان دکتر محمد خوانساری (رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران) و مهندس علی اصغر انصاری (معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات) در ساختمان مرکزی ایرانسل حاضر شدند. معاونان وزیر ارتباطات در این بازدید، ضمن آشنایی با اقدامات و فعالیت‌های ایرانسل در توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات دیجیتال، با دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل و تعدادی از مدیران این شرکت دیدار و صحبت کردند.

اقدامات ایرانسل در ارائه خدمات دیجیتال

معاونان وزیر ارتباطات در این بازدید از آخرین اقدامات صورت گرفته در مرکز عملیات شبکه (NOC) و سامانه بومی نگهداری دیجیتال شبکه (Digital Maintenance) ایرانسل مطلع شدند و در جریان فعالیت‌های ایرانسل در زمینه ارائه خدمات دیجیتال به مردم و زنجیره خدمات دیجیتال این اپراتور به منظور توانمندسازی کسب و کارهای دیجیتال قرار گرفتند. علاوه بر این، گزارشی از راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر کلان داده، مانند طرح مدیریت ترافیک با استفاده از هوش مصنوعی بر بستر شبکه ۵جی به معاونان وزیر ارتباطات داده شد.

از جمله اقدامات دیگر شرکت ایرانسل که معاونان وزیر ارتباطات در جریان آن قرار گرفتند می‌توان به همکاری این شرکت با فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت به عنوان اولین ورود نسل پنجم تلفن همراه به حوزه صنعت ایران اشاره کرد. همچنین گزارش برنامه توسعه عرضه تجاری نسل پنجم شبکه تلفن همراه در ایران، چشم انداز ایرانسل در تحول دیجیتال و اقدامات این اپراتور در توسعه ارتباطات روستایی و ارائه اینترنت پرسرعت در این مناطق، توسط دکتر بیژن عباسی آرند ارائه شد.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه، ضمن تاکید بر هم افزایی در راستای پیشبرد اهداف تحول دیجیتال، به تشریح مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این شرکت در حوزه‌های مختلف پرداخت.

ایرانسل

خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از توجه ایرانسل به توسعه خدمات دیجیتال، توجه به ارتقای کیفیت خدمات پایه اپراتوری و داشتن برنامه مشخص برای تحول دیجیتال در این اپراتور تشکر کرد و گفت شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، دو موضوع کلیدی و محوری مورد توجه این سازمان است. وی در ادامه افزود:

در موضوع دولت الکترونیک باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و نقش خود را به منظور برطرف کردن چالش‌های دسترسی مردم به بازار خدمات اجرا کنیم. در موضوع شبکه ملی اطلاعات نیز تکمیل زنجیره خدمات به مردم از جمله عرضه نرم افزارهای کاربردی و پایه، مسائل رگولاتوری، قیمت‌گذاری، حقوقی و حریم خصوصی پیگیری می‌شود.

خوانساری با اشاره به این که ایرانسل حجم زیادی از مردم را هم از طریق مکالمه و دیتا و هم از طریق خدمات دیجیتال به یکدیگر مرتبط و متصل کرده است، ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت بزرگ این اپراتور برای توسعه فضای کسب و کار مبتنی بر اقتصاد دیجیتال در کشور استفاده شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با ستایش دیدگاه پلتفرمی ایرانسل، به زنجیره خدمات دیجیتال این شرکت به منظور توانمندسازی کسب و کارهای دیجیتال مانند خدمات زیرساخت ابری، سامانه احراز هویت یکپارچه سوپراپلیکیشن ایرانسل من و سامانه تبادل API ایرانسل با عنوان یلوهاب اشاره کرد و از آمادگی برای همکاری کامل با Irancell در این زمینه و در راستای تحقق دولت الکترونیک خبر داد.

انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری وزیر ارتباطات هم در این گفت‌وگو اظهار کرد مدل مصرف دیتا توسط کاربران پس از همه‌گیری کرونا متحول شده است. وی بومی‌سازی تجهیزات، توسعه زیرساخت شبکه و تمرکززدایی در معماری شبکه را جزو مسائل مهم شبکه ملی اطلاعات دانست و در ادامه از اقدامات فعالانه ایرانسل در این حوزه تشکر کرد.

انصاری در پایان از فعالیت‌های ایرانسل برای توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات قدردانی کرد و گفت:

هنر ایرانسل این است که بدون انحصار و در اختیار داشتن امکانات مخابراتی دوران دولتی بودن ارتباطات، موفق شده خدمات باکیفیتی را در فضای رقابتی ارائه کند.

او همچنین از ایرانسلی‌ها درخواست کرد که مشارکت بیشتری در برنامه‌های تحول دیجیتال و توسعه فناوری‌های نوین دولت داشته باشند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.