تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
کد خبر : 67997

مصوبه کمیسیون مشترک طرح صیانت باطل شد

مصوبه کمیسیون مشترک طرح صیانت باطل شد

مصوبه کمیسیون مشترک طرح صیانت باطل شدمصوبه طرح صیانت باطل شد. پس از تصویب ناگهانی طرح صیانت توسط اعضای کمیسیون مشترک، اکنون معاونت قوانین مجلس آن را ابطال کرد و خلاف قانون و آئین نامه دانست.
ساعاتی پی..

مصوبه کمیسیون مشترک طرح صیانت باطل شد

مصوبه طرح صیانت باطل شد. پس از تصویب ناگهانی طرح صیانت توسط اعضای کمیسیون مشترک، اکنون معاونت قوانین مجلس آن را ابطال کرد و خلاف قانون و آئین نامه دانست.

ساعاتی پیش اعضای کمیسیون مشترک طی جلسه‌ای کوتاه طرح صیانت از فضای مجازی را تصویب کردند. حالا بعد از گذشت تقریبا شش ساعت از تصویب این طرح، معاونت قوانین مجلس طی نامه‌ای این مصوبه را باطل اعلام کرد.

ابطال مصوبه طرح صیانت

به گفته جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون مشترک، پس از تصویب شدن طرح صیانت در جلسه امروز نامه‌ای به دستمان رسید مبنی بر این که آئین نامه داخلی در فرآیند تصویب مد نظر قرار نگرفته است. به گفته معاونت قوانین آنچه امروز شاهد آن بودیم و به عنوان طرح صیانت تصویب شد، در واقع متفاوت از آن چیزی است که در صحن علنی به این کمیسیون داده شده است.

معاونت قوانین همچنین خاطر نشان کرده که طرح در دست بررسی اعضای کمیسیون مشترک نمی‌بایست مبنای تصمیم‌گیری و سپس رأی قرار بگیرد. به گفته این مرجع، کمیسیون باید آنچه رهبر انقلاب گفته‌اند و در صلاحیت شورای عالی فضای مجازی بوده، استخراج می‌کرده‌اند و آنچه در زمره صلاحیت‌های تقنینی مجلس بوده را تصویب می‌کردند.

طرح صیانت باطل شد

در واقع آنچه کمیسیون تصویب کرده در صلاحیت آنها نبوده و از نظر این معاونت باطل است و قابلیت اجرایی نخواهد داشت. همان‌طور که احتمالا می‌دانیم، کمیسیون مشترک برای ایجاد تغییر در متن طرح می‌بایست ابتدا طبق ماده ۱۴۲ آئین نامه داخلی مجلس آن را به مرکز پژوهش‌ها می‌فرستاد و بر اساس آنچه گفته شد، هیچ یک از این موارد و قوانین رعایت نشده است.

در پایان نیز معاونت قوانین مجلس گفت آنچه امروز اتفاق افتاده باطل و کأن لم یکن است و نمی‌تواند در سامانه قوانین مجلس بارگذاری شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.