تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر : 583792

مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم از چند کشور اروپایی بیشتر است!

مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم از چند کشور اروپایی بیشتر است!

مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم از چند کشور اروپایی بیشتر است! بانک مرکزی اروپا در پی ممنوعیت رمز ارزهای مبتنی بر مکانیزم اثبات کار است، چرا که مصرف برق ماینرهای بیت کوین اتریوم سر به فلک کشیده است! یکی از بزرگترین انتقادات به شبکه بیت کوین و حتی اتریوم، به عنوان دو ارز

مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم از چند کشور اروپایی بیشتر است!

بانک مرکزی اروپا در پی ممنوعیت رمز ارزهای مبتنی بر مکانیزم اثبات کار است، چرا که مصرف برق ماینرهای بیت کوین اتریوم سر به فلک کشیده است!

یکی از بزرگترین انتقادات به شبکه بیت کوین و حتی اتریوم، به عنوان دو ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش کل بازار، مصرف بالای انرژی آن‌ها است. ساتوشی ناکاموتو خالق مرموز نخستین رمز ارز دنیا، با هدف افزایش امنیت شبکه، نحوه استخراج واحدهای جدید BTC را به طور عمد دشوار طراحی کرد. از طرفی هر چهار سال یک مرتبه، این سختی بیشتر و بیشتر می‌شود. اتریوم نیز شبیه بیت کوین مبتنی بر مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) است و دستگاه‌های استخراج آن مصرف برق بسیار بالایی دارند. گویا بانک مرکزی اروپا دیگر قادر به تحمل این وضعیت نیست، چرا که مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم از کل انرژی مصفی برخی کشورهای اروپایی نیز بیشتر شده است!

اخیرا بانک مرکزی اروپا (ECB)، اعتبارسنجی شبکه‌های بلاک چین به روش PoW را به عنوان یک خطر مهم برای محیط زیست مورد انتقاد قرار داده است. طبق انتظار، در گزارش اخیر آن بیشترین تاکید روی بیت کوین بوده است. با این حال، اتریوم نیز بی‌نصیب نماند و مورد انتقاد تند ECB قرار گرفت. البته از سال‌ها قبل منتظر مهاجرت اتریوم از سیستم PoW به مکانیزم بسیار کم‌مصرف PoS هستیم، اما این اتفاق هنوز رخ نداده و زمان اعمال نهایی تغییر نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اتریوم بعد از آپگرید بزرگ به سیستم PoS جایگاه بیت کوین را تصاحب خواهد کرد

بررسی محققان نشان داد مصرف برق زیاد ماینرهای بیت کوین و اتریوم تعهد اتحادیه اروپا به مبارزه با تغییرات آب و هوایی را تضعیف کرده است. در این گزارش احتمال ممنوعیت استخراج به روش PoW تا سال 2025 مطرح شده که سیگنالی منفی برای ETH و مخصوصا BTC است. در چشم‌انداز اتریوم، هر چند زمانی نامشخص، مهاجرت از سیستم اثبات کار دیده می‌شود، اما برای شبکه بیت کوین هرگز چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

ماینرهای بیت کوین و اتریوم به محیط زیست آسیب می‌زنند

با تکیه بر داده جمع‌آوری شده از منابع مختلف نظیر شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI)، مشخص شد مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم روی هم رفته، از انرژی مصرفی برخی کشورهای اروپایی با جمعیت متوسط بالاتر است! در گزارش اخیر بانک مرکزی اروپا به کشورهای اسپانیا، هلند و اتریش اشاره شد.

بیشتر بخوانید: بیشترین ماینرهای بیت کوین در کدام کشورها قرار دارند؟

در تحقیقات اخیر همچنین مشخص شد تا ماه می 2022 (اردیبهشت 1401)، میزان تخمینی انتشار دی‌اکسید کربن توسط دستگاه‌های استخراج شبکه‌های بیت کوین و اتریوم از میزان صرفه‌جویی شده در انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط بسیاری از کشورهای اروپایی فراتر رفته است. این یعنی مصرف برق زیاد ماینرهای بیت کوین و اتریوم تلاش‌های این کشورها برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای را هیچ و پوچ کرده‌اند!

بیشتر بخوانید: بزرگترین بانک آمریکا: هزینه استخراج بیت کوین کاهش چشم‌گیری داشته است

در گزارش اخیر ECB، ابتکار عمل‌ها برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی شبکه‌های بلاک چین مبتنی بر اثبات کار، تایید شده است. به عنوان نمونه باید به تلاش برای تغییر مکانیزم اجماع اتریوم از PoW به PoS و همچنین رو آوردن ماینرهای بیت کوین به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر اشاره کرد. پس ممکن است با بهبود اوضاع، خطر ممنوعیت از سر بیت کوین و اتریوم رفع شود.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.