تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر : 68806

مشکلی عجیب در آخرین آپدیت ویندوز ۱۱؛ منوی استارت ناپدید می‌شود

مشکلی عجیب در آخرین آپدیت ویندوز ۱۱؛ منوی استارت ناپدید می‌شود

مشکلی عجیب در آخرین آپدیت ویندوز ۱۱؛ منوی استارت ناپدید می‌شوداگر شما هم با مشکل ناپدید شدن منوی استارت پس از آخرین آپدیت ویندوز ۱۱ روبرو هستید، با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات و راهکارهای آن بپر..

مشکلی عجیب در آخرین آپدیت ویندوز ۱۱؛ منوی استارت ناپدید می‌شود

اگر شما هم با مشکل ناپدید شدن منوی استارت پس از آخرین آپدیت ویندوز ۱۱ روبرو هستید، با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات و راهکارهای آن بپردازیم.

شاید ویندوز ۱۱ جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت باشد؛ اما به عقیده بسیاری کاربران، فاصله زیادی تا تبدیل شدن به بهترین سیستم عامل این کمپانی دارد. از زمان عرضه، ویندوز ۱۱ درگیر ایرادات و مشکلات فراوانی بوده که عملکرد آن را مختل کرده‌اند.

جدیدترین مشکل این سیستم عامل، ناپدید شدن منوی استارت پس از آخرین بروزرسانی است! بر خلاف ویندوز ۱۰، منوی استارت ویندوز ۱۱ به وسط صفحه منتقل شده است. در ادامه، با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی مشکل جدید ویندوز ۱۱ بپردازیم و جزئیات آن را مرور کنیم.

در گجت نیوز بخوانید: آپدیت بزرگ ویندوز ۱۱ منتشر شد؛ اجرای برنامه های اندرویدی، تغییرات در تسکبار و بیشتر

ناپدید شدن منوی استارت ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ تغییرات زیادی کرده است. با این وجود، بارزترین تفاوت آن با ویندوزهای پیشین، طراحی مجدد دسکتاپ و سایر المان‌های بصری است. منوی استارت، یکی از این تغییرات است که به جای قسمت چپ دسکتاپ، در وسط صفحه قابل رویت است.

ناپدید شدن منوی استارت ویندوز 11

البته کاربران می‌توانند منوی استارت را همانند قبل به گوشه تسکبار برگردانند. اما باگ جدیدی پس از آخرین آپدیت این سیستم عامل، باعث می‌شود که پس از انتقال، منوی استارت به طور کامل ناپدید شود!

طبق گزارش بسیاری کاربران در شبکه‌های اجتماعی، مشکل ناپدید شدن منوی استارت پس از نصب آپدیت KB5010414 ویندوز ۱۱ به وجود آمده است. اکثر گزارش‌ها حاکی از این هستند که این مشکل، کمی پس از اولین کلیک بر روی آن ایجاد می‌شود.

آپدیت KB5010414 عملکرد ویجت‌ها را تغییر می‌دهد. به طوری که برای مشاهده ویجت‌ها، نیازی به کلیک کردن بر روی آن‌ها نیست و تنها لازم است کرسر ماوس را روی آن‌ها ببرید. به نظر می‌رسد که همین امر، منشا مشکلات جدید ایجاد شده در ویندوز ۱۱ است.

اگر شما هم با این مشکل روبرو شده‌اید، نگران نباشید؛ چراکه مایکروسافت، خود به این قضیه آگاه بوده و در حال رفع آن است. با این وجود، راه حلی موقتی برای رفع این مشکل وجود دارد.

رفع مشکل عدم نمایش منوی استارت

مایکروسافت پیش از این اعلام کرد که در صدد رفع این مشکل است. با این حال، این ایراد زمانی مشاهده می‌شود که کرسر ماوس بر روی آیکون‌ها قرار می‌گیرد.

متاسفانه در حال حاضر، تنها راه برای جلوگیری از بروز مشکل، این است که دقت کنید کرسر ماوستان بر روی آیکون ویجت‌ها قرار نگیرد. چراکه با بررسی دقیق‌تر این ایراد، به نظر می‌رسد که منوی استارت ناپدید نمی‌شود، بلکه زیر محتوای ویجت مخفی می‌شود.

زمانی که منوی استارت در موقعیت سابق خود در گوشه سمت چپ قرار می‌گیرد، نمایش دادن منوی ویجت‌ها باعث ایجاد یک باگ بصری می‌شود که نمایش محتوای منوی استارت را مختل می‌کند.

برای رفع این مشکل، مراحل زیر را انجام دهید:

  • بر روی تسکبار راست کلیک کنید.
  • منوی تنظیمات تسکبار (Taskbar Settings) را انتخاب کنید.
  • نشانگر کنار ویجت‌ها را به سمت چپ بکشید تا آن‌ها را غیرفعال کنید.

ناپدید شدن منوی استارت ویندوز 11

این سه گام کوتاه، مشکل ناپدید شدن منوی استارت ویندوز ۱۱ را تا زمان انتشار آپدیت جدید و حل کامل آن، رفع خواهد کرد.

منبع :komandoمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.