تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 70242

مشخصات مهم آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس لو رفت؛ ابعاد و تغییرات پرچمدار جدید اپل

مشخصات مهم آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس لو رفت؛ ابعاد و تغییرات پرچمدار جدید اپل

مشخصات مهم آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس لو رفت؛ ابعاد و تغییرات پرچمدار جدید اپلاپل در سال جاری از نسل جدید گوشی‌های آیفون با طراحی جدید رونمایی خواهد کرد. حالا چندماه پیش از معرفی این سری، مشخصات مهم آیفون..

مشخصات مهم آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس لو رفت؛ ابعاد و تغییرات پرچمدار جدید اپل

اپل در سال جاری از نسل جدید گوشی‌های آیفون با طراحی جدید رونمایی خواهد کرد. حالا چندماه پیش از معرفی این سری، مشخصات مهم آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس فاش شده است.

با این که تنها چند ماه از معرفی خانواده آیفون ۱۳ گذشته، اخبار و مشخصات مربوط به سری آیفون ۱۴ اپل در حال انتشار است. با این که تا شهریور یا مهرماه ۱۴۰۱ خبری از نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل نخواهد بود، اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی، ابعاد و ویژگی‌های ظاهری آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس درز کرده است.

مشخصات ظاهری و ابعاد آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس

جدیدترین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند اپل سرانجام پس از سال‌ها ناچ را از نمایشگر گوشی‌های آیفون خود حذف خواهد کرد. در کنار این مورد، تغییر بزرگی در طراحی کلی گوشی رخ نخواهد داد و کاربران باید با طراحی دوربین اصلی این گوشی که مدت‌ها است اپل در حال استفاده از آن است کنار بیایند. با این حال استفاده از دوربین سلفی و حسگرها با استفاده از طراحی کپسولی، می‌‌تواند عدم تغییر طراحی پنل پشتی گوشی را کمتر به چشم بیاورد.

مشخصات فنی آیفون 14

به طور کلی ابعاد آیفون ۱۴ پرو تغییر فاحشی نداشته اما در مقایسه با نسل قبل، شاهد ابعاد بزرگ‌تری هستیم. ضخامت این گوشی هم کمی بیشتر از قبل شده است. ابعاد آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس ۱۴۷.۴۶ در ۷۱.۴۵ در ۷.۸۵ میلی متر است. صفحه نمایش این گوشی اپل ۶.۱ اینچ خواهد بود.

آیفون جدید اپل

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی مجهز خواهد بود. ابعاد این گوشی نیز ۱۶۰.۷ در ۷۷.۵۸ خواهد بود. ضخامت این گوشی هم ۷.۸۵ میلی متر خواهد بود. شنیده‌ها حاکی از این هستند که احتمالا اپل در گوشی های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، از باتری‌هایی با مشخصات بهتر استفاده خواهد کرد.

مشخصات فنی نسخه‌های پرو سری آیفون ۱۴

متاسفانه با وجود ده‌ها خبر منتشر شده درباره مشخصات فنی گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، تشخیص اطلاعات دقیق کمی سخت است. اما مواردی که بیشتر گزارش‌ها به آن اشاره کرده‌اند، مجهز بودن این دو گوشی به حافظه رم هشت گیگابایتی است.

مشخصات آیفون 14

دیگر اطلاعات منتشر شده درباره این سری، مربوط به مشخصات تراشه‌های آیفون ۱۴ پرو، پرو مکس، مکس و آیفون ۱۴ استاندارد است. گفته می‌شود در گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس (که به نمایشگری بزرگ‌تر از نسخه معمولی مجهز است و جانشین نسخه مینی است) از تراشه قدیمی‌تر A15 بایونیک استفاده خواهد شد. با این حال نسخه‌های پرو این سری مورد انتظار از تراشه A16 بایونیک استفاده خواهد کرد. این تراشه از لیتوگرافی ۴ نانومتری بهره می‌برد و در مصرف انرژی، عملکردی فوق‌العاده خواهد داشت.

دوربین نسخه‌های پرو سری آیفون ۱۴ اپل

با این که اپل به مگاپیکسل‌های بالا علاقه زیادی ندارد اما گفته می‌شود در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. همچنین این مورد اعلام شده که دوربین این دو گوشی می‌تواند از پس ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۸K بر بیاید. متاسفانه امسال هم خبری از سنسور تاچ آیدی نخواهد بود طرفداران حسگر اثر انگشت در گوشی‌های اپل، باید حداقل یک سال دیگر منتظر بمانند. گفته می‌شود قابلیت‌های ماهواره‌ای هم به این سری خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۴ در ۴ مدل و با امکانات ماهواره ای می‌آید

مشخصات نمایشگر گوشی های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس هم حرفه‌ای خواهد بود و شاهد پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود. به احتمال زیاد این ویژگی در دیگر گوشی‌های این سری وجود نداشته باشد. بهتر است بدانید با وجود خداحافظی ناچ در گوشی‌های نسل بعد آیفون، همچنان از قابلیت فیس آیدی پشتیبانی خواهد شد. گفته می‌شود آیفون ۱۴ پرو دارای قیمت ۹۹۹ دلار و نسخه پرو مکس دارای قیمت ۱۰۹۹ دلار خواهد بود.

منبع :phone arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.