تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 583793

مشخصات دوربین آیفون 15 پرو مکس با زوم پریسکوپ 6 برابری لو رفت

مشخصات دوربین آیفون 15 پرو مکس با زوم پریسکوپ 6 برابری لو رفت

مشخصات دوربین آیفون 15 پرو مکس با زوم پریسکوپ 6 برابری لو رفت جزئیات جدیدی از دوربین آیفون 15 پرو مکس لو رفت. پرچم‌دار آینده اپل اولین گوشی این شرکت خواهد بود که از زوم پریسکوپ 6 برابری استفاده خواهد کرد. چند سال پس از آنکه پرچم‌داران اندرویدی به لطف فناوری “Space Zoom” سامسونگ، به

مشخصات دوربین آیفون 15 پرو مکس با زوم پریسکوپ 6 برابری لو رفت

جزئیات جدیدی از دوربین آیفون 15 پرو مکس لو رفت. پرچم‌دار آینده اپل اولین گوشی این شرکت خواهد بود که از زوم پریسکوپ 6 برابری استفاده خواهد کرد.

چند سال پس از آنکه پرچم‌داران اندرویدی به لطف فناوری “Space Zoom” سامسونگ، به دوربین‌هایی با زوم پریسکوپ مجهز شدند، اکنون نوبت به اپل رسیده تا این تکنولوژی را به سری آیفون اضافه کند. به گفته مینگ چی کو، از تحلیل‌گران مشهور اپل، تامین‌کنندگان دوربین این شرکت، با رونمایی از اولین زوم پریسکوپی برای آیفون 15 پرو مکس، خود را برای کسب درآمدی بزرگ آماده می‌کنند.

پیش‌تر انتظار می‌رفت که آیفون 15 نیز به این نوع دوربین مجهز شود، اما کو با رد شایعات، ادعا کرده که تنها گران‌ترین گوشی‌های اپل در سال 2023 توانایی عکاسی از آسمان را با استفاده از لنز پریسکوپ خواهند داشت.

اپل در سال‌های اخیر هرگز برای استفاده از فناوری‌های جدید در محصولات خود عجله نداشته و آنها را تنها در صورت اطمینان از عدم آسیب به حاشیه سود شرکت به دستگاه‌های خود اضافه می‌کند. برای نمونه، این شرکت در ابتدا نوآوری‌های جدید و گران مانند نمایشگر OLED یا دوربین‌های سلفی پانچ‌هول را مورد بررسی قرار می‌دهد تا از واکنش بازار آگاه شود. سپس منتظر می‌ماند تا قطعات مورد نیاز ساخت فناوری کامل شده و پس از کاهش قیمت و البته تاخیری چند ساله، آن را به دستگاه‌های رده بالای خود اضافه می‌کند.

مشخصات دوربین پریسکوپی آیفون 15 پرو مکس اپل

  • تا 6 برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال
  • سنسور 12 مگاپیکسلی با ابعاد 1/3 اینچ
  • لرزش‌گیر سنسور شیفت
  • دیافراگم f/2.8

تلفن‌‌های هوشمند امروزی، برای قرارگیری لنزهای تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی بیش از 2x یا 3x، با محدودیت فضا مواجه هستند. بنابراین، اپل به‌عنوان راه‌حل، از یک ماژول با اپتیک تاشو برای پخش جریان نور در ارتفاع گوشی، به جای افزایش ضخامت بدنه استفاده کرده است.

زمانی پای زوم پریسکوپی به گوشی‌های هوشمند باز شد که سامسونگ سری گلکسی S را به لنزهایی با بزرگ‌نمایی 10 برابری مجهز کرد. اکنون اکثر تلفن‌های رده‌بالای این شرکت دارای دوربین تله‌فوتو برای اشیاء نزدیک‌تر و پرتره و هم‌چنین لنزهای Space Zoom با زوم 10x هستند.

دوربین های آیفون

البته، احتمالا از آیفون 15 پرو مکس، نباید انتظار زوم 10 برابری مانند گلکسی اس 22 اولترا را داشته باشید. زیرا لنز پریسکوپی احتمالی در پرچم‌دار آینده اپل، احتمالا به بزرگ‌نمایی حداکثر 5 یا 6 برابری محدود باشد.

هم‌چنین یکی از دلایل تعلل اپل در اضافه کردن لنز پریسکوپ به سری آیفون، گران بودن کیت آن است. چنانکه مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ای تایید کرد که کسب سود از تلفن مجهز به این لنز بسیار سخت است، زیرا تامین‌کنندگان این دوربین‌ها هزینه‌های بسیار بالایی را برای سفارشات دریافت می‌کنند.

در مقام مقایسه، لنزهای چندلایه 7P کنونی اپل که در حال حاضر برای دوربین‌های مجموعه آیفون استفاده می‌شود، حداکثر 2 دلار قیمت دارند. این در حالی بوده که کیت زوم اپتیکالی که قرار است در آیفون 15 پرو مکس تجهیز شود، می‌تواند هزینه‌ای 15 دلاری را برای شرکت در بر داشته باشد. کو هم‌چنین خاطرنشان کرده که در صورت عدم تامین این قطعه توسط تامین‌کنندگان، هزینه دوربین پریسکوپی 5x گوشی iPhone 15 Pro Max ممکن است به 70 دلار نیز برسد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.