تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۴۶
کد خبر : 44615

مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در گوگل مپ علامت‌گذاری شدند

مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در گوگل مپ علامت‌گذاری شدند

مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در گوگل مپ علامت‌گذاری شدند با ساخت تعداد زیادی از واکسن‌های موثر، مبارزه با کووید-۱۹ وارد مرحله‌ی جدیدی شده است و باید تا جایی که می‌توان افراد بیشتری را واکسینه کرد.
به ..

مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در گوگل مپ علامت‌گذاری شدند

مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در گوگل مپ علامت‌گذاری شدند

با ساخت تعداد زیادی از واکسن‌های موثر، مبارزه با کووید-۱۹ وارد مرحله‌ی جدیدی شده است و باید تا جایی که می‌توان افراد بیشتری را واکسینه کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، اکنون گوگل، غول عرصه‌ی فناوری، مکان‌های تزریق واکسن را به گوگل مپ (نقشه‌ی گوگل) اضافه کرده است که می‌توان در ایالات متحده، کانادا، فرانسه، شیلی، هند و سنگاپور آن‌ها را مشاهده کرد. این کار به تسریع فرایند واکسیناسیون کمک خواهد کرد.

کاربران تنها کافی است "مراکز واکسیناسیون" را درون این برنامه تایپ کنند تا نقشه‌ای ظاهر شود که مراکز واکسیناسیون نزدیک به کاربر روی آن علامت‌گذاری شده است.

هوش مصنوعی گوگل نیز به افراد کمک می‌کند تا واجد شرایط بودن خود را بفهمند و برای دریافت واکسن وقت بگیرند و حتی زمان زدن واکسن را در روز مقرر به آن‌ها یادآوری می‌کند.

این غول عرصه‌ی اینترنت اعلام کرده است که از مراکز واکسیناسیون حمایت می‌کند و همچنین ۲۵۰ هزار دوز واکسن به کشورهای نیازمند اهدا خواهد کرد.

کارن دسالو(Karen DeSalvo) مدیر ارشد بهداشت در Google Health می‌گوید: ما از این همه‌گیری آموختیم که تا زمانی که همه در امان نباشند هیچکس در امان نخواهد بود.

رساندن واکسن به همه‌ی مردم در سراسر جهان کاری چالش‌ برانگیز اما ضروری است.

این شرکت به عنوان بخشی از برنامه‌ی واکسن خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا یک نماینده‌ی مجازی در چت، پیام، موبایل، تلفن و سایر پلتفرم‌ها داشته باشد که به سوالات افراد در مورد واجد شرایط بودن، ثبت‌نام، برنامه‌ریزی پاسخ دهد و نوبت زدن واکسن را به آن‌ها یاداوری کند. این هوش مصنوعی به ۲۸ زبان مختلف صحبت می‌کند.

مایکل دنیلز (Michael Daniels) معاون رئیس بخش جهانی Google Cloud می‌گوید: این نماینده‌ی مجازی باید بتواند نحوه‌ی صحبت کردن افراد را درک کند و انواع مختلفی از یک سوال مشابه را تشخیص دهد.

این نماینده‌ی مجازی همچنین به مراکز بهداشت عمومی کمک می‌کند تا اطلاعات واجدین شرایط را در لحظه به روزرسانی کنند.

گوگل همچنین متعهد شده تا کمکی ۲۵۰ میلیون دلاری به تبلیغات مربوط به واکسن بکند و همچنین دو و نیم میلیون دلار نیز به کادر درمانی که قرار است برای جوامع سیاه‌پوست و روستایی و لاتین‌ها واکسن فراهم کنند، اهدا کرده است.

ایور هورن(Ivor Horn) مدیر بخش عدالت در سلامت گوگل می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهد که حدود هفت نفر از هر ۱۰ نفر برای به دست اوردن اطلاعات بهداشتی ابتدا به اینترنت رجوع می‌کنند. وظیفه‌ی من ایجاد عدالت در هر محصولی است که ارائه می‌دهیم.

در پی همه‌گیری به روزرسانی‌های جدیدی در این برنامه ایجاد شد از جمله افزودن اطلاعات مربوط به ازدحام مناطق مختلف، هشدارهای مربوط به حمل‌و نقل در پی کووید-۱۹ و محدودیت‌ سفرها.

در ماه سپتامبر این شرکت بخش جدیدی به گوگل مپ اضافه کرد که در آن اطلاعات مربوط به شیوع ویروس در هر منطقه قابل مشاهده بود.

کاربران سراسر جهان می‌توانند با کلیک بر روی کلمه‌ی "layers" در سمت راست نقشه و سپس کلیک کردن بر روی کووید-۱۹ به این اطلاعات دست یابند.

در این بخش افزایش یا کاهش آمار نیز قابل مشاهده است. گوگل همچنین با همکاری شرکت اپل با استفاده از بلوتوث به افراد هشدار می‌دهد که در نزدیکی فرد دارای علائم بیماری بوده‌اند. افراد همچنین می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند مشخص شود تست آن‌ها مثبت بوده یا خیر و همچنین می‌توانند ناشناس بمانند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.