تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر : 37864

لیست پرفروش ‌ترین گوشی های سال گذشته منتشر شد

لیست پرفروش ‌ترین گوشی های سال گذشته منتشر شد

لیست پرفروش ‌ترین گوشی های سال گذشته منتشر شدپرفروش‌ترین گوشی سال پیش کدام گوشی بود؟ این سوالی است که ذهن همه‌ی ما را درگیر کرده بود. براساس آمار منتشرشده از تعداد گوشی‌های ارسال‌شده برای فروشگاه‌ها، می‌توان به این سوال پاسخ داد. قبل از این کار، بد نیست نگاهی به پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ میلادی داشته باشیم. در آن سال، گوشی آیفون XR شرکت اپل با ۴۶٫۳ میلیون، بیشترین واحد ارسالی را داشت و میانگین قیمت این گوشی ۷۷۷ دلار بود. گوشی آیفون ۱۱ با ۳۷٫۳ میلیون واحد ارسالی، در رتبه‌ی دوم این لیست قرار داشت.
با این وجود، گوشی آیفون ۱۱ توانست با فاصله‌ای زیاد و‌ با فروش ۶۴٫۸ میلیون واحدی، به عنوان پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ شناخته شود. با این‌که تفاوت در تعداد واحد ارسالی بین آیفون XR و آیفون ۱۱ تنها ۹ میلیون دستگاه بود، این تفاوت بین گوشی‌های اول و دوم در سال گذشته به ۴۰٫۶ میلیون واحد رسید. احتمالاً به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل‌شدن کسب و کار بسیاری از افراد، گوشی آیفون SE به دومین گوشی پرفروش سال ۲۰۲۰ تبدیل شد. گوشی آیفون ۸ با برچسب ۴۵۱ دلاری خود ( با وجود استفاده از پردازنده‌ی بایونیک A13 و..

لیست پرفروش ‌ترین گوشی های سال گذشته منتشر شد

پرفروش‌ترین گوشی سال پیش کدام گوشی بود؟ این سوالی است که ذهن همه‌ی ما را درگیر کرده بود. براساس آمار منتشرشده از تعداد گوشی‌های ارسال‌شده برای فروشگاه‌ها، می‌توان به این سوال پاسخ داد. قبل از این کار، بد نیست نگاهی به پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ میلادی داشته باشیم. در آن سال، گوشی آیفون XR شرکت اپل با ۴۶٫۳ میلیون، بیشترین واحد ارسالی را داشت و میانگین قیمت این گوشی ۷۷۷ دلار بود. گوشی آیفون ۱۱ با ۳۷٫۳ میلیون واحد ارسالی، در رتبه‌ی دوم این لیست قرار داشت.

با این وجود، گوشی آیفون ۱۱ توانست با فاصله‌ای زیاد و‌ با فروش ۶۴٫۸ میلیون واحدی، به عنوان پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ شناخته شود. با این‌که تفاوت در تعداد واحد ارسالی بین آیفون XR و آیفون ۱۱ تنها ۹ میلیون دستگاه بود، این تفاوت بین گوشی‌های اول و دوم در سال گذشته به ۴۰٫۶ میلیون واحد رسید. احتمالاً به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل‌شدن کسب و کار بسیاری از افراد، گوشی آیفون SE به دومین گوشی پرفروش سال ۲۰۲۰ تبدیل شد. گوشی آیفون ۸ با برچسب ۴۵۱ دلاری خود ( با وجود استفاده از پردازنده‌ی بایونیک A13 و حافظه‌ی داخلی ۳ گیگابایتی) توانست ۲۴٫۲ میلیون واحد فروش داشته باشد و پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۲۰ لقب بگیرد.

همچنین گوشی آیفون ۱۲ در رده‌ی سوم پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ قرار گرفت. با این‌که شیوع ویروس کرونا، شرکت اپل را مجبور کرد تا آیفون ۱۲ را یک ماه دیرتر از موعد مقرر روانه‌ی بازار کند، اما این گوشی موفق شد که ۲۳٫۳ میلیون واحد ارسالی داشته باشد. این محصول یکی از اولین گوشی‌های شرکت اپل بود که از فناوری ۵G استفاده می‌کرد و با میانگین ۸۹۶ دلار، دومین گوشی گران‌قیمت سال ۲۰۲۰ بوده است.

شرکت سامسونگ، سه رتبه‌ی بعدی این لیست را در اختیار داشت. گوشی گلکسی A51، گلکسی A21 و گلکسی A01 به ترتیب در رده‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند. این گوشی‌ها به ترتیب ۲۳٫۲ میلیون، ۱۹٫۴ میلیون و ۱۶٫۹ میلیون واحد ارسالی داشته‌اند. در حالی که گوشی A51 محصولی میان‌رده به حساب می‌آید، گوشی A01 با قیمت ۱۱۵ دلاری خود، ارزان‌ترین گوشی این لیست بوده و یکی گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها

گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس با قیمت ۱٫۲۳۲ دلار به عنوان گران‌ترین گوشی این لیست شناخته شده و پشت سر ارزان‌ترین گوشی، در رتبه هفتم قرار دارد. همچنین این گوشی بیشترین واحد ارسالی را در میان گوشی‌های اپل داشته است. پس از این گوشی، گلکسی A11 سامسونگ با ۱۵٫۳ میلیون واحد ارسالی، در رتبه‌ی هشتم قرار گرفته است. گوشی ردمی نوت ۹ پرو ساخته‌ی شرکت شیائومی در رتبه بعدی قرار داشت. این گوشی ۱۶۱ دلار قیمت داشت و توانست ۱۵ میلیون واحد ارسالی داشته باشد. در نهایت گوشی آیفون ۱۲ مینی با ۱۴٫۵ میلیون واحد ارسالی، در رتبه‌ی آخر لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ قرار گرفت. این گوشی نتوانست از نظر فروش، انتظارات اپل را برآروده کند و براساس شایعات منتشرشده، این شرکت قصد دارد تا خط تولید آیفون ۱۲ مینی را متوقف کند.

با توجه به این‌که گوشی‌های سری آیفون ۱۲ تنها دو ماه در این لیست حضور داشتند، شرکت اپل می‌تواند از عملکرد آن‌ها راضی باشد. درواقع اگر به لیست‌های سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نگاهی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که تنها گوشی‌های پرچم‌دار شرکت اپل تواسنه‌اند در این لیست‌ها قرار داشته باشند.

به گفته‌ی متخصصان این حوزه، لیست‌های منتشرشده نشان می‌دهند که شرکت اپل کنترل بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و قدرتمندترین شرکت در این حوزه می‌باشد. این لیست همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های موفقی مانند سامسونگ نیز نتوانسته‌اند برخی از محصولات پرچمدار خود مانند گلکسی S و نوت لایت را به میزان لازم به فروش برسانند. شرکت هوآوی، تنها شرکتی بود که توان رقابت با اپل را داشت و عملکرد این شرکت در بازار جهانی همچنان ضعیف‌تر می‎‌شود. برندهای دیگر مانند شیائومی، ویوو و اوپو نیز هدف‌های مهم‌تری از رقابت با غول این صنعت، یعنی اپل را دارند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.