تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۳۲
کد خبر : 72563

لیست قیمت خودروهای خارجی بازار ایران در سال ۹۶؛ زمانی که با پول پژو ۲۰۷، بنز سوار می‌شدیم!

لیست قیمت خودروهای خارجی بازار ایران در سال ۹۶؛ زمانی که با پول پژو ۲۰۷، بنز سوار می‌شدیم!

لیست قیمت خودروهای خارجی بازار ایران در سال ۹۶؛ زمانی که با پول پژو ۲۰۷، بنز سوار می‌شدیم!لیست قیمت خودروهای خارجی بازار ایران در سال ۹۶ نشان می دهد که شرایط بازار در حال حاضر تا چه حد آشفته است. مقای..

لیست قیمت خودروهای خارجی بازار ایران در سال ۹۶؛ زمانی که با پول پژو ۲۰۷، بنز سوار می‌شدیم!

لیست قیمت خودروهای خارجی بازار ایران در سال ۹۶ نشان می دهد که شرایط بازار در حال حاضر تا چه حد آشفته است. مقایسه قیمت ها را با هم ببینیم.

شرایط کنونی بازار خودرو اصلا خوب نیست و التهاب در این بازار به قدری زیاد است که قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی به صورت روزشمار در حال گران تر شدن هستند و متاسفانه هیچ نهاد و مرجعی هم نظارتی بر این افزایش قیمت‌ها ندارد. رکود شدیدی که در بازار رخ داده طی چند سال اخیر و خصوصاً از سال ۹۶ به بعد بوده و انتظار می‌رفت که در سال جاری اوضاع کمی بهبود یابد.

لیست قیمت خودروهای خارجی بازار ایران در سال ۹۶

سال ۱۴۰۱ قرار بود که به عنوان نقطه عطفی در بازار خودرو باشد چرا که وعده گشایش‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها از یک طرف و آزادسازی واردات خودرو و وعده‌های وزارت صمت از سوی دیگر می‌توانستند پتانسیل بالقوه بازار را به فعل در آورند اما متاسفانه هر چه رشته بودیم، پنبه شد.

آنچه این روزها در بازار خودرو شاهد آن هستیم، بیشتر شبیه به یک جنگ داخلی است به طوری که قیمت‌ها روز به روز با افزایش چند میلیونی مواجه هستند و اگر قیمت‌های کنونی را با قیمت‌های چند سال پیش مقایسه کنیم تنها چیزی که خواهیم خورد، حسرت و افسوس به حال روزها گذشته است. شکاف قیمتی از ۴ سال پیش تاکنون به قدری است که می‌توانستید با پول پراید امروزی، یک دستگاه خودروی لوکس در سال ۹۶ بخرید.

لیست قیمت خودرو سال 96

شروع سال ۱۳۹۷ طوفانی بود چرا که این دوره یکی از شدیدترین دوران‌های تورمی اقتصاد کشور رقم خورد و در تمامی ابعاد بازار و از جمله خودرو، جهش‌های چند درصدی رخ داد. یکی از بازارهایی که از این شرایط بسیار تأثیر پذیرفت، بازار خودرو بود و از طرفی دولت و نهادهای مربوطه نیز سیاست گذاری درست و اصولی در مورد خودروهای داخلی و وارداتی در پیش نگرفتند.

شکاف قیمتی از ۴ سال گذشته نشان می‌دهد که این رابطه چقدر عمیق است و در این مطلب قصد داریم قیمت این روزهای خودروهای بی‌کیفیت داخلی را با قیمت خودروهای لوکس چهار سال پیش مقایسه کنیم و ببینیم که ماجرا از چه قرار است. در سال ۱۳۹۹ تولید پراید متوقف شد. پس از این وقفه‌ای که در تولید صورت گرفت، قیمت این محصول نیز با شیب تندتری افزایش یافت به طوری که هم اکنون قیمت این خودرو از ۲۰۰ میلیون تومان نیز فراتر رفته است.

درد اینجاست که اگر در سال ۱۳۹۶ می‌خواستید با ۲۰۰ میلیون یک خودرو بخرید، گزینه‌های جذاب زیادی پیش رو داشتید. هم اکنون با ۲۰۰ میلیون می‌توانید یک دستگاه پراید بخرید که تنها آپشن آن فرمان هیدرولیک آن است و حتی ایربگ‌های آن در شرایط حساس باز نمی‌شود.

متاسفانه در سال ۹۶ می‌توانستید با بودجه ۲۰۰ میلیون تومان خودروهایی نظیر هیوندای IX35، هیوندای توسان، هیوندای سوناتا ال اف، کیا اپتیما و کیا اسپورتیج بخرید و این خودروها در نسخه‌های فول آپشن خود حوالی این قیمت بودند. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که با همین بودجه در سال ۹۶ می‌توانستید علاوه بر سوار شدن بر خودروهای کره‌ای، طعم سواری با خودروهای آلمانی را هم بچشید.

لیست قیمت خودرو سال 96

برای مثال با بودجه ۵۷۰ میلیونی امروز تنها می‌توانید یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای اتوماتیک بخرید اما در سال ۹۶ می‌توانستید با ۴۷۵ میلیون تومان یک دستگاه بنز E250 سوار شوید. حتی اگر طرفدار خودروهای اسپرت تر هستید قادر بودید خودرویی نظیر بنز CLA45 سوار شوید (قیمت این خودرو در آن زمان ۵۹۰ میلیون تومان بود).

یکی دیگر از خودروهایی که امروزه قیمت آن میلیاردی است اما چهار سال پیش می‌‌توانستید آن را با قیمت ۴۹۸ میلیون خریداری کنید، بی ام و ۵۲۸ است. بی ام و ایکس ۳ و بی ام و ایکس ۴ نیز دو خودرویی هستند که با بودجه کمتر از ۲۰۷ امروز قادر به خریداری آنها بودید. تازه خرید این خودروهای لوکس در آن زمان منوط به قرعه کشی و حتی تأخیر در تحویل نمی‌شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.