تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 71842

لکسوس RZ 450e مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب و لوکس برقی

لکسوس RZ 450e مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب و لوکس برقی

لکسوس RZ 450e مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب و لوکس برقیلکسوس RZ 450e 2023 در مقایسه با دو هم‌رده خود، تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا، از طراحی شکیل‌تر و پیشرانه‌ قدرتمندتری برخوردار است.
کمپانی لکسوس..

لکسوس RZ 450e مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب و لوکس برقی

لکسوس RZ 450e 2023 در مقایسه با دو هم‌رده خود، تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا، از طراحی شکیل‌تر و پیشرانه‌ قدرتمندتری برخوردار است.

کمپانی لکسوس از مدل ۲۰۲۳ شاسی‌بلند برقی خود به‌نام RZ 450e رونمایی کرد. این محصول به‌عنوان نسخه پریمیوم تویوتا bZ4X، در دو جنبه ساخت و طراحی با تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای همراه شده است.

در مقایسه با bZ4X و سوبارو سولترا، روکش‌های پلاستیکی بدنه به میزان قابل توجهی کم‌تر شده و از شیشه ثابتی پشت درهای عقب نیز خبری نیست. در عوض، لکسوس یک پنل مشکی براق برای فعال کردن افکت “سقف شناور” را در سری جدید RZ قرار داده است. در این مدل، ستون‌ها یک‌دست به رنگ مشکی درآمده و هم‌چنین آینه‌های جانبی نسبت به دیگر رقبا، در موقعیتی پایین‌تر بر روی درب‌ها نصب شده‌اند.

لکسوس RZ 450e مدل 2023 معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب و لوکس برقی

با بررسی موشکافانه طراحی RZ 450e، دریافتیم که چراغ‌های جلو شکل متفاوتی دارند و خطوط بالایی آن، کاراکتر منحصر به‌فردی را به این سری بخشیده‌ است. در مورد طراحی چراغ‌هایی که در داخل قوس‌های مشکی و براق قرار گرفته‌اند نیز این موضوع صادق است. با نگاه به نمای عقب خودرو نیز به وضوح مشخص است که RZ 450e در مقایسه با هم‌رده‌های خود از تویوتا و سوبارو از ظاهری شیک‌تر و با جزئیات بیش‌تری برخوردار بوده و طرح جدیدی از اسپویلر سقفی دو تکه را ارائه داده است.

با ورود به کابین RZ 2023، ظاهری آشنا در ذهن تداعی خواهد شد، با این‌حال، داشبورد استفاده شده در این مدل، منحصرا به شاسی‌بلندهای الکتریکی لکسوس اختصاص دارد. به‌عنوان مثال، دسته ابزار دیجیتال، برخلاف bZ4X و سولترا که در فاصله‌ای زیاد قرار گرفته، در موقعیتی قابل دسترس تعبیه شده است. هم‌چنین لکسوس RZ 450e 2023 به نمایشگر ۱۴ اینچی اطلاعات سرگرمی مجهز شده که در مقایسه با نمونه ۱۲.۳ اینچی موجود در دو هم‌رده دیگر، بزرگ‌تر است. به‌نظر می‌رسد در این مدل، تعداد میانبرهای سریع کنسول میانی کم‌تر شده تا دریچه‌های هوا به‌جای بخش پایینی، در بالای صفحه‌نمایش جای بگیرند.

لکسوس RZ 450e مدل 2023 معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب و لوکس برقی

احتمالا برخی، محل جدید دکمه استارت/استاپ که در سمت چپ دریچه‌های هوای مرکزی قرار دارد را غیرعادی تقلی خواهند کرد. دریچه‌های جانبی به‌جای حالت عمودی، چینشی افقی دارند و کنسول شناور بین صندلی‌ها، کنترل‌های کم‌تری را نسبت به آنچه در مدل‌های تویوتا و سوبارو دیده بودیم، در خود جای داده‌اند. به‌طور کلی، کابین RZ از جلوه جذاب‌تری نسبت به رقبای خود برخوردار است.

مانند سولترا، RZ نیز تنها در نسخه چهار چرخ متحرک عرضه خواهد شد و از تنظیماتی با عنوان “Direct4” استفاده می‌کند. با این‌حال، شاسی‌بلند جدید لکسوس به‌لطف یک پیشرانه الکتریکی با توان ۱۵۰ کیلووات در جلو و یک موتور الکتریکی ۸۰ کیلوواتی در عقب، عملکرد بهتری را منتقل می‌کند. ترکیب این دو موتور در مجموع قدرتی معادل ۲۳۰ کیلووات تولید خواهد کرد که به ۳۰۸ اسب بخار می‌رسد. این نشان‌دهنده افزایش قابل توجه ۹۳ اسب بخاری در مقایسه با سولترا و bZ4X است که توان ۲۱۵ اسب بخاری را ارائه می‌دهند.

لکسوس RZ 450e مدل 2023 معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب و لوکس برقی

در حالی‌که بسیاری از شاسی‌بلندهای برقی هم‌رده و پایین‌تر، گشتاوری کم‌تر از ۳۲۶ نیوتون‌متر را تولید می‌کنند، این رقم در RZ 450e به ۴۳۵ نیوتون‌متر رسیده است. این خودرو به یک بسته باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعت مجهز است که به گفته لکسوس، محدوده پیمایشی ۳۶۲ کیلومتر را ارائه می‌کند. در مقام مقایسه، برد تویوتا bZ4X مجهز به AWD حداکثر به ۳۶۶ کیلومتر در تریم XLE و ۳۵۷ کیلومتر در نسخه لیمیتد می‌رسد.

محدوده پیمایشی در محصول جدید لکسوس نیز به سطح تریم بستگی دارد، زیرا مدل‌های گران‌‌تر به تجهیزات اضافی مجهز هستند. مهم‌تر از آن، نسخه‌های رده‌بالا از تایرهای بزرگ‌تر استفاده می‌کنند. برای نمونه، RZ در بازار ایالات متحده، با تایرهای ۱۸ اینچی عرضه خواهد شد.

لکسوس RZ 450e مدل 2023 معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب و لوکس برقی

لکسوس RZ 450e مدل ۲۰۲۳ قرار است تا پایان سال جاری در آمریکای شمالی به‌فروش برسد. جزئیاتی از قیمت تمام شده این سری هنوز فاش نشده، اما بدون شک در مقایسه با برچسب ۴۴۰۰۰ دلاری تویوتا bZ4X در تریم XLE، انتظار قیمت بالاتری را از این شاسی‌بلند لوکس خواهیم داشت. با توجه به قیمت ۴۶۷۰۰ دلاری تریم لیمیتد bZ4X، به‌نظر می‌رسد RZ در بالاترین نسخه به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

منبع :motor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.