تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر : 68241

لارک R3 ، یک چینی دیگر در بازار ایران؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

لارک R3 ، یک چینی دیگر در بازار ایران؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

لارک R3 ، یک چینی دیگر در بازار ایران؛ مشخصات فنی، امکانات و عکسخودروهای چینی این روزها در بازار داخلی ما جولان می‌دهند و اکنون قرار است که یکی از جدیدترین آنها یعنی لارک R3 توسط گروه خودروسازی راین و..

لارک R3 ، یک چینی دیگر در بازار ایران؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

خودروهای چینی این روزها در بازار داخلی ما جولان می‌دهند و اکنون قرار است که یکی از جدیدترین آنها یعنی لارک R3 توسط گروه خودروسازی راین وارد بازار شود. مشخصات این خودرو را در ادامه بخوانید.

پای خودروهای چینی سال‌هاست که به بازار داخلی ما باز شده و وجود و فراگیری آنها را نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از جدیدترین مهمان‌های بازار ایران مسافری از چین به نام لارک R3 است که در ادامه به بررسی مشخصات فنی و امکانات آن می‌پردازیم.

همین چند روز پیش مشخص شد که خودروی لارک Q1 یا لارک R3 در حال طی کردن تست‌های میدانی خود است. خودروی مذکور محصولی از گروه خودروسازان راین است که قرار شده به زودی راهی بازار ایران شود. گذشته عجیب این مینی MPV نیز جالب توجه است.

لارک R3 خودروی بدترکیب چینی روانه بازار داخلی می‌شود!

لارک R3

اولین چیزی که به محض تماشای خودرو بیننده را ممکن است گول بزند، لوگوی کمپانی لارک است. اگر لوگوی چانگان را دیده باشید و بعد لارک R3 را ببینید مطمئنا دچار اشتباه می‌شوید زیرا شباهت زیاد این دو لوگو با هم غیر قابل باور است. البته شباهت آنها پیشینه دیگری دارد، چرا که این محصول در اصل برای چانگان بوده و حتی مدتی با نام چانگان CX20 فروخته شده است.

پس از مدتی فروش چانگان CX20 توسط این کمپانی، شرکت خودروسازی لارک آر ۳ امتیاز این محصول را می‌خرد و برای این که تفاوتی در لوگوی آن ایجاد کند و شاید به عمد و شاید هم از روی عجله، لوگوی چانگان را برعکس می‌کند و همان را روی خودرو می‌زند.

لارک R3

ماجرای لوگوی این خودرو واقعا جالب است، زیرا لوگوی خود چانگان برعکس شده‌ی لوگوی آکورا برند لوکس هوندا است و این تقلیدها گویا ادامه‌دار بوده است. حالا اگر بخواهیم منصفانه و دقیق نگاه کنیم، برند خودروی لارک R3 در واقع همان آکورایی است که یک بار دچار تغییر شده و حالا با اسم و رسم یک شرکت خودروسازی نوپای چینی قدم به بازار گذاشته است.

بیایید از این بازی لوگویی بیرون بیاییم و نگاهی به مشخصات خودروی جدید کمپانی لارک بیندازیم. نام اصلی این خودرو در چین لارک Q1 است. گروه خودروسازی راین نام این خودرو را تغییر داده و آن را لارک R3 گذاشته است. در سال ۲۰۰۹ و برای اولین بار این خودرو وارد میدان رقابت‌ها شد و پس از آن به شرکت یانگمن لوتوس واگذار گردید و دیری نپایید که باز هم امتیاز این خودرو به فروش رسید.

لارک R3

نهایت امر و در حال حاضر گروه خودروسازی لارک این برند را تجاری‌سازی کرده و در حال استفاده از پتانسیل آن است. گروه خودروسازی ایرانی راین قرار است که با مونتاژ این خودرو آن را به بازار داخلی ما تزریق کند. ابتدا قرار بود که مدیران راین لارک آر ۳ را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کنند، اما با لغو شدن این نمایشگاه معرفی رسمی آن منتفی شد.

گذشته لارک Q1 فروش خوبی را برای آن به ارمغان آورده است، ولی متاسفانه ظاهر آن در حال حاضر چندان رغبتی برای خرید آن ایجاد نمی‌کند. خودروسازی راین شاید به امید تکرار فروش موفقیت‌آمیز آن در گذشته تصمیم به مونتاژ آن در ایران گرفته است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی است و می‌تواند حداکثر قدرت ۱۰۱ اسب بخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتن‌متر را تولید کند.

لارک R3

شرکت خودروسازی راین همچنان اطلاعاتی از لارک R3 منتشر نکرده، اما مطابق آنچه قبلا از این خودرو دیده‌ایم، باید شاهد گیربکس اتومات باشیم؛ هر چند که نسخه چینی آن گیربکس دستی دارد. در نسخه پایه این خودرو می‌توان امکانات و آپشن‌هایی مانند دو کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، سانروف، آینه‌های برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب دید.

متاسفانه باید به طور صریح بگوییم که ظاهر بیرونی این خودرو به عبارتی نازیبا است و نمی‌تواند همچون سایر رقبای چینی خود در ایران خوش بدرخشد، اما با این حال توانسته در سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه به فروش برساند. این آمار با مشخصات این خودرو قابل قبول است.

طول لارک R3 حدود ۳۹۷۰، عرض آن ۱۷۳۰ و ارتفاع آن ۱۶۱۵ میلی‌متر و همچنین فاصله محوری آن ۲۴۵۰ میلی‌متر است. از لحاظ جادار بودن خودروی خوبی محسوب می‌شود. قیمت این خودرو با توجه به نسخه‌های پایه و دستی و اتومات آن از ۵۸ هزار یوآن تا ۷۶ هزار یوآن متغیر است. قیمت تقریبی این خودرو در بازار ایران مشخص نیست و نمی‌توان آن را محاسبه کرد، زیرا تولید به روش مونتاژ هزینه‌های زیادی دارد و شاید بتوان گفت بازه ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برآورد نسبتا مناسبی برای آن باشد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.