تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 67960

قرارداد ۳.۳ میلیارد دلاری شرکت چینی فاو و آئودی برای تولید خودروهای برقی

قرارداد ۳.۳ میلیارد دلاری شرکت چینی فاو و آئودی برای تولید خودروهای برقی

قرارداد ۳.۳ میلیارد دلاری شرکت چینی فاو و آئودی برای تولید خودروهای برقیآئودی و شرکت چینی فاو با سرمایه‌گذاری مشترک ۳.۳ میلیارد دلاری، اقدام به ساخت کارخانه‌ای در چین برای تولید خودروهای برقی خواهند ک..

قرارداد ۳.۳ میلیارد دلاری شرکت چینی فاو و آئودی برای تولید خودروهای برقی

آئودی و شرکت چینی فاو با سرمایه‌گذاری مشترک ۳.۳ میلیارد دلاری، اقدام به ساخت کارخانه‌ای در چین برای تولید خودروهای برقی خواهند کرد.

بنا بر اطلاعیه دولت چین، خودروساز لوکس آلمانی آئودی و شریک چینی آن گروه فاو (FAW Group) مجوز لازم از مراجع قانونی جهت شروع ساخت‌وساز کارخانه مشترک خود را دریافت کرده‌اند. این دو شرکت مجموعاً ۲۰.۹۳ میلیارد یوان معادل ۳.۲۹ میلیارد دلار برای ساخت کارخانه مذکور که به تولید خودروهای برقی اختصاص خواهد داشت، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آئودی e-tron

ساخت این کارخانه از ماه آوریل پیش رو (فروردین تا اردیبهشت) در شهر چانگچون، مرکز استان جیلین چین آغاز می‌شود. پس از تکمیل ساخت، در دسامبر ۲۰۲۴ (آذر تا دی ۱۴۰۳) تولید خودروهای الکتریکی در این کارخانه با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه کلید خواهد خورد. با توجه به اطلاعیه رسمی، سه مدل خودروی الکتریکی در کارخانه مشترک آئودی و فاو از جمله شاسی بلند آئودی e-tron به تولید می‌رسند.

سخن‌گوی گروه فولکس واگن، شرکت مالک آئودی، ضمن تایید صدور مجوز برای ساخت‌وساز کارخانه این دو شرکت، چنین بیان داشته است:

پروژه خودروهای برقی آئودی و فاو، سنگ بنای مهم استراتژی آئودی جهت برقی‌سازی خودروها در چین است.

ما متعاقباً کارهای مربوطه در این پروژه را به جلو می‌بریم. آغاز ساخت این کارخانه برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

آئودی e-tron

خودروساز بزرگ آلمانی در اکتبر ۲۰۲۰ با گروه فاو برای تولید خودروهای الکتریکی پریمیوم در چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، یادداشت تفاهم امضا کرد. سپس در ماه نوامبر ۲۰۲۱ از تعویق ساخت کارخانه به دلیل عدم صدور مجوز توسط مراجع ذی‌ربط خبر داده شد، ولی حالا خوشبختانه این دو شرکت مجوزهای لازم را کسب کرده‌اند.

البته این اولین مشارکت این دو شرکت نیست و آئودی و فاو مدتی طولانی است که با همکاری یکدیگر اقدام به تولید خودروهای درون‌سوز در چانگچون و فوشان می‌کنند.

علاوه بر این‌ها، گفتنی است که آئودی با شرکت مستقر در شانگاهی «سایک موتور» (SAIC Motor) جهت تولید خودرو مشارکت خواهد کرد. این خودروساز آلمانی اظهار داشته است که تا سال ۲۰۲۵ یک سوم فروش آن در چین به خودروهای الکتریکی اختصاص پیدا خواهد کرد.

منبع :Automative Newsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.