تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۷:۴۶
کد خبر : 585921

عینک واقعیت افزوده انریل ایر ، آیفون شما را به یک تلویزیون غول پیکر تبدیل می‌‌کند

عینک واقعیت افزوده انریل ایر ، آیفون شما را به یک تلویزیون غول پیکر تبدیل می‌‌کند

عینک واقعیت افزوده انریل ایر ، آیفون شما را به یک تلویزیون غول پیکر تبدیل می‌‌کند عینک واقعیت افزوده انریل ایر – Nreal Air محصولی جدید است که تجربه AR را در پکیجی سبک و جذاب در اختیار کاربران آیفون، آیپد و مک قرار می‌دهد. در اینجا قصد داریم با قابلیت‌های این عینک‌ها بیشتر آشنا

عینک واقعیت افزوده انریل ایر ، آیفون شما را به یک تلویزیون غول پیکر تبدیل می‌‌کند

عینک واقعیت افزوده انریل ایر – Nreal Air محصولی جدید است که تجربه AR را در پکیجی سبک و جذاب در اختیار کاربران آیفون، آیپد و مک قرار می‌دهد. در اینجا قصد داریم با قابلیت‌های این عینک‌ها بیشتر آشنا شویم.

کمپانی Nreal به تازگی اقدام به عرضه یک عینک واقعیت افزوده کرده که با آیفون، آیپد و دیگر دستگاه‌های اپل سازگار است و محتوای واقعیت افزوده را از طریق دو صفحه نمایش شبیه به عینک آفتابی نمایش می‌دهد. این محصول بیش از هرچیز شبیه به چیزی است که عینک‌های واقعیت افزوده اپل از مدت‌ها پیش به دنبال ارائه آن بوده‌اند.

واقعیت افزوده، یک تکنولوژی از آینده است که فناوری واقعیت مجازی را با واقعیت تبدیل می‌کند و تصاویر دیجیتالی را در واقعیت به تصویر می‌کشد. با این که اپل پیش از این با کیت واقعیت افزوده خود چنین قابلیتی را در اختیار کاربران آیفون قرار داده بود، اما استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی (mixed-reality) سطح بالاتری از این فناوری را ارائه می‌کند که بدون دخالت دست، فوق‌العاده طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

از سال‌ها قبل شایعات فراوانی پیرامون تلاش اپل برای استفاده از فناوری واقعیت مجازی در گجت‌هایی نظیر عینک اپل (Apple Glass) به گوش می‌رسید. با این حال، هیچ یک از این دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی یا افزوده هنوز به تایید رسمی این کمپانی نرسیده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید: تفاوت بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده؛ VR و AR چه فرقی دارند؟

عینک واقعیت افزوده انریل ایر قصد دارد فناوری AR را در پکیجی جذاب در اختیار کاربران قرار دهد. بر خلاف بسیاری عینک‌های واقعیت افزوده که طراحی زمخت و سنگینی دارند، Nreal Air کاملا شبیه به یک عینک آفتابی طراحی شده و تکنولوژی‌های مربوطه را با هوشمندی در گوشه و کنار این عینک مخفی کرده است.

عملکرد عینک واقعیت افزوده انریل ایر چگونه است؟

عینک جدید کمپانی Nreal تصویری هم‌تراز با یک صفحه نمایش 201 اینچی در ابعاد شش متری را مقابل چشم کاربر قرار می‌دهد. این محصول به دو صفحه نمایش میکرو اولد سونی با رزولوشن تمام اچ دی مجهز است که میدان دید 46 درجه داشته و چگالی 49 پیکسل در درجه را ارائه می‌کند.

صفحه نمایش این عینک AR قادر به نمایش 108 درصد از طیف رنگی RGB بوده و بیش از 16 میلیون رنگ را به نمایش در می‌آورد. علاوه بر این، کنتراست این صفحه نمایش 100000:1 برآورد شده است.

در صورتی که از عینک واقعیت افزوده انریل ایر در مد میرور به همراه یک آیفون یا آیپد استفاده کنید و آن را از طریق یک کابل تبدیل لایتنینگ به Digital AV به این دستگاه‌ها متصل نمایید، می‌توانید تصویر صفحه نمایش گجت‌های اپل را در فضایی معادل به یک صفحه نمایش 130 اینچی در فاصله چهار متری چشم خود مشاهده کنید. کاربران می‌توانند با استفاده از این عینک‌ها از سرویس‌های استریم محتوای ویدیویی استفاده کرده و با نرخ 60 فریم بر ثانیه به تماشای محتوای مورد علاقه خود بپردازند.

مد میرور در این عینک‌ها همچنین به خوبی با قابلیت Stage Manager اپل سازگار است. به همین جهت، می‌توان از این عینک‌ها به عنوان صفحه نمایش ثانویه آیپد پرو یا دیگر محصولات اپل استفاده کرد. از این طریق می‌توان بدون نیاز به اتصال مانیتورهای فیزیکی از یک فضای کار مجازی وسیع برخوردار شد و راندمان کار را بالاتر برد.

این عینک‌ها همچنین از سیستم صوتی جالبی هم بهره می‌برند که متشکل از اسپیکرهای خطی بوده و با استفاده از الگوریتم‌هایی خاص، باس را بهینه‌سازی می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید با تماشای محتوای مختلف واقعیت مجازی، صدای مناسبی را هم تجربه کنید.

علاوه بر این، دو آرایه از میکروفون‌های خطی میکروالکترومکانیکی هم صدای محیط اطراف را حذف کرده و قابلیت تعامل با اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کنند. البته بسته به استفاده‌ای که از این عینک‌ها می‌کنید، می‌توانید ایرپاد را نیز به همراه آن‌ها در گوشتان داشته باشید و از قابلیت‌های منحصربفرد آن لذت ببرید.

عینک Nreal Air

البته به جز گوشی‌ها و تبلت‌های اپل، عینک واقعیت افزوده انریل ایر همچنین به طور کامل با مک یا مک‌بوک‌های مجهز به تراشه M1 سازگاری دارد. به همین جهت ضمن برخورداری از صفحه نمایش بزرگ‌تری لپ تاپ یا کامیپوترهای اپل، می‌توانید با استفاده از عینک‌های Nreal از یک دسکتاپ مجازی هم بهره‌مند شوید.

با بهره‌گیری از این عینک‌ها همچنین می‌توانید به جای یک صفحه نمایش، از چندین صفحه نمایش مجازی استفاده کنید که همگی با استفاده از قابلیت‌های ردیابی سر به کمک حسگرهای سه‌بعدی زمان پرواز به شیوه صحیحی در برابر چشمان شما چیده می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید می‌توانید میزکارهای مجازی خود را دقیقا در نقطه‌ای که قصد دارید قرار داده و از آن‌ها استفاده کنید.

طراحی عینک‌های Nreal Air بسیار جذاب و متفاوت است

همان گونه که اشاره شد، ظاهر عینک‌های جدید انریل، بسیار شبیه به عینک آفتابی طراحی شده و وزن آن تنها 80 گرم است. علاوه بر این، طراحی این عینک هم موفق به کسب جایزه iF Award 2022 در بخش سخت افزارهای حوزه گیمینگ و عینک‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شده است.

طراحی این عینک‌ها به گونه‌ایست که قابلیت هماهنگ با تیپ‌های مختلف پوشش را دارد و بدون بررسی نزدیک، نمی‌توان متوجه تفاوت آن‌ها با یک عینک آفتابی معمولی شد.

طراحی عینک Nreal Air

به جز قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که این عینک‌ها در اختیار دارندگان دستگاه‌های اپل قرار می‌دهد، کاربران سایر پلتفرم‌ها نظیر دستگاه‌های اندرویدی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

از دیگر قابلیت‌های عینک واقعیت افزوده انریل ایر هم می‌توان به فضای واقعیت افزوده (AR Space) برای سرگرمی‌های محیطی، مرورگر محیطی برای جستجو در اینترنت، واقعیت مجازی یوتیوب، ارائه مدل‌های مجازی مختلف برای مکان‌های واقعی، ارتباطات واقعیت افزوده و چرخه AR اشاره کرد.

انریل همچنین معتقد است که به کمک این هدست‌ها، کاربران می‌توانند قدم‌های اول برای ورود به متاورس را هم بردارند. برای این کار فضای عملکرد سه‌بعدی این محصولات که با نام Nebula شناخته می‌شود، قابلیت‌های فراوانی را ارائه می‌دهد.

قیمت عینک واقعیت افزوده انریل ایر چقدر است؟

عینک واقعیت افزوده انریل ایر

هدست‌های Nreal Air اکنون با قیمت 380 دلار قابل خرید هستند. همچنین آداپتور انریل هم به طور جداگانه، 60 دلار قیمت گذاری شده است. این آداپتور به طور کامل با آداپتور لایتنینگ دستگاه‌های اپل سازگار است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.