تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۶
کد خبر : 69892

علت توقف قیمت بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار چیست؟

علت توقف قیمت بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار چیست؟

علت توقف قیمت بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار چیست؟ارز دیجیتال Bitcoin ماه‌هاست که روند نزولی دارد اما علت توقف قیمت بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار چیست و دقیقاً چه زمانی این سطح قیمتی را می‌شکند؟
طی ماه‌های اخی..

علت توقف قیمت بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار چیست؟

ارز دیجیتال Bitcoin ماه‌هاست که روند نزولی دارد اما علت توقف قیمت بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار چیست و دقیقاً چه زمانی این سطح قیمتی را می‌شکند؟

طی ماه‌های اخیر قیمت بیت کوین نوسانات شدیدی را تجربه کرده و تقریباً بیش از دو ماه است که زیر سطح قیمتی ۵۰ هزار دلار در نوسان است. درجا زدن بیت کوین در این بازه قیمتی اکثر خریداران و سرمایه گذاران را کلافه کرده ولی علت ناتوانی این رمز ارز در عبور از ۵۰ هزار دلار چیست؟

قیمت بیت کوین چه زمانی بیش از ۵۰ هزار دلار می‌شود؟

آن طور که یکی از تحلیلگران ارشد آمار می‌گوید، در دو ماه گذشته قیمت بیت کوین درون یک کانال صعودی بوده اما به درجا زدن خود ادامه داده است. در واقع بیت کوین هم اکنون مانند فنری است که در حال جمع شدن است و هیچ تحرک مثبتی از آن دریافت نمی‌شود. این گونه مواقع می‌گویند که بازار تردید دارد که کدام روند را ادامه دهد و به نشانه‌های بیشتری نیاز دارد.

علت توقف قیمت بیت کوین

کانال صعودی بیت کوین در ابتدای بهمن ماه شکل گرفته و در آن زمان قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال حوالی ۴۵ هزار دلار بوده است و البته در همان زمان دچار اصلاح شده و ۳۷ هزار دلار رسید. پس از این اصلاح روند صعودی دیگری آغاز شد اما خریداران همچنان قدرت زیادی برای شکستن مقاومت نداشتند.

دیگر بار قیمت این ارز دیجیتال به ۳۸ هزار دلار تنزل یافت و این قدرت خرید پایین نشان می‌دهد که سرمایه گذاران خرد توانایی مقابله با فروشندگان را ندارند. اگر بخواهیم از علل وضعیت فعلی بازار و خصوصاً بیت کوین حرف بزنیم باید ترس و بی‌اعتمادی معامله گران را برشمریم.

علت توقف قیمت بیت کوین

مشخص است که در اوضاع فعلی سرمایه گذاران بزرگ برنامه‌ای برای تزریق نقدینگی به بازار ندارند زیرا سیگنال مشخصی در بازار وجود ندارد. معامله گران خرد می‌خواهند ریسک خود را در این بازارها به حداقل ممکن برسانند و هولدرهای بلندمدتی نیز در حال تماشای خروج آنها هستند. از طرفی وجود نقدینگی زیاد برای اینکه روند صعودی بیت کوین از سر گرفته شود بسیار ضروری است.

یکی از دلایل درجا زدن بیت کوین زیر ۵۰ هزار دلار، خروج سرمایه گذارها از صرافی‌ها و واریز پول به کیف پول‌های خصوصی‌شان است. این اقدام باعث می‌شود تا نقدینگی بازار به تدریج کاهش یابد. هم اکنون قیمت این ارز دیجیتال در حوالی ۳۸ هزار دلار معامله می‌شود. یکی از مهمترین اتفاقات هفته جاری، افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.