تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 71341

طرح ۹۲۵ میلیون دلاری گوگل، فیسبوک و استرایپ برای سالم شدن کره زمین

طرح ۹۲۵ میلیون دلاری گوگل، فیسبوک و استرایپ برای سالم شدن کره زمین

طرح ۹۲۵ میلیون دلاری گوگل، فیسبوک و استرایپ برای سالم شدن کره زمینطرح ۹۲۵ میلیون دلاری غول‌های فناوری با هدف سالم شدن کره زمین از سوی گوگل، فیسبوک و استرایپ در آستانه نهایی شدن است.
اخیرا وعده‌هایی بر..

طرح ۹۲۵ میلیون دلاری گوگل، فیسبوک و استرایپ برای سالم شدن کره زمین

طرح ۹۲۵ میلیون دلاری غول‌های فناوری با هدف سالم شدن کره زمین از سوی گوگل، فیسبوک و استرایپ در آستانه نهایی شدن است.

اخیرا وعده‌هایی برای صرف هزینه‌های کلان توسط شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مطرح شده است و بر اساس آن، طرح ۹۲۵ میلیون دلاری گوگل، متا و استرایپ به عنوان یکی از مهمترین گزینه‌ها قرار است بر توسعه فناوری جذب کربن تمرکز کند.

طرحی برای سالم ماندن کره زمین و مبارزه با تغیرات اقلیمی

طرح ۹۲۵ میلیون دلاری به طور خاص بر تعهد به خرید فناوری‌های جذب کربن تمرکز دارد و تا به حال شرکت‌هایی چون شرکت تجارت الکترونیکی Shopify و شرکت مشاوره McKinsey به آن پیوسته‌اند.

متا و آلفابت هم روز سه‌شنبه رسما اعلام کردند که به Frontier، یکی از زیرمجموعه‌های استرایپ پیوسته‌اند که سبب می‌شود هزینه‌های کلانی برای خرید پروژه‌های جذب کربن صرف شود.

Frontier در واقع تضمینی برای توسعه‌دهندگان است تا بلافاصله پس از نهایی کردن پروژه، طرح یا محصول خود آن را به فروش برسانند و در مواردی کاربرد دارد که هزینه تولید محصول (مانند واکسن یا داروهای خاص) آنقدر بالا باشد که شرکت‌ها نگران سودآور نبودن آن باشند.

اعضای Frontier متعهد شده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ مجموعا رقمی معادل ۹۲۵ میلیون دلار را صرف فناوری‌هایی کنند که دی اکسید کربن، گاز اصلی و عامل اولیه گرمایش جهانی را از جو حذف می‌کنند.

عموم تلاش‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی در وهله اول بر مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای متمرکز است و برای مثال با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یا کاهش مصرف گوشت بر جبران انتشار فراوان کربن در فعالیت‌هایی چون تولید فولاد و بتن تاکید دارد. اما ایده جذب کربن تنها زمانی موثر و کارآمد است که از نظر اقتصادی در مقیاس بزرگ گیگاتن در سال کار کند.

مبارزه با تغییرات اقلیمی

هیئت دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC) می‌گوید همچنان اقدام فوری برای جلوگیری از فاجعه اقلیمی می‌تواند موثر باشد و مایکروسافت هم پیش از این برای مبارزه با تغییرات اقلیمی اعلام کرده بود که به کسب و کارهای مرتبط با فناوری جذب کربن بیشتری نیاز است.

بر اساس گزارش هیئت دولتی تغییرات اقلیمی در فوریه، تغییرات اقلیمی می‌تواند منجر به افزایش طوفان‌ها، خشکسالی‌ها و آتش‌سوزی‌هایی شود که به شدت بر کاهش تنوع زیستی و در نهایت نابودی اکوسیستم زیستی موثر هستند.

تا امروز فناوری‌های جذب کربن کمتر از ۱۰ هزار تن دی اکسید کربن را از جو حذف کرده‌اند که بسیار کمتر از میلیاردها تن مورد نیاز در سالی است که IPCC اعلام کرده است.

Frontier امیدوار است که با تعهد به خرید فناوری جذب کربن، اعضای آن بتوانند کارآفرینان را برای توسعه سیستم های مورد نیاز تشویق کنند. نان رانسوهوف رئیس دایره مقابله با تغییرات اقلیمی استرایپ در بیانیه‌ای گفته:

قصد داریم با Frontier پیام مهمی به همه کارآفرینان، محققان و سرمایه‌گذاران مبنی بر وجود بازار بزرگی برای ایده‌های جذب کربن بفرستیم. شما بسازید و ما خواهیم خرید.

غول‌های بزرگ فناوری پیش از این هم به دنبال کاهش تولید کربن با خرید انرژی‌های تجدیدپذیر و برخی تلاش‌های دیگر بوده‌اند برای مثال مایکروسافت در ماه مارس خواستار ورود مشاغل بیشتری به بازار فناوری جذب کربن شده بود.

منبع :cnetمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.