تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر : 69130

طراحی یک سامانه هوشمند مدیریت از راه دور با "اینترنت اشیا"

طراحی یک سامانه هوشمند مدیریت از راه دور با "اینترنت اشیا"

طراحی یک سامانه هوشمند مدیریت از راه دور با “اینترنت اشیا” – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ متخصصان یک شرکت‌ دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری پردیس موفق شدند سامانه هوشمند مدی..

طراحی یک سامانه هوشمند مدیریت از راه دور با "اینترنت اشیا" – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ متخصصان یک شرکت‌ دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری پردیس موفق شدند سامانه هوشمند مدیریت از راه دور را طراحی و تولید کنند. این شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس در زمینه اینترنت اشیا فعالیت می‌کند.

عمده فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان بیشتر در زمینه کشاورزی، معادن و خانه‌های هوشمند است. بومی‌سازی سامانه اینترنت اشیا با یک‌دهم قیمت می‌تواند ظرفیت داخلی را پاسخگو باشد که آن هم با تکیه بر شرکت‌های نوپا خواهد بود.

"سید مرتضی شهرآیینی" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ ما می‌توانیم کارهایی که در یک محیط انجام می‌شود را از راه دور به سیستم‌ها واگذار کنیم. وقتی که ما بخش نگهداری گلخانه را از کنترل دما، رطوبت خاک و نور محیط و ورود افراد به سیستم‌ها واگذار کنیم عملاً این باعث می‌شود هزینه نیروی انسانی ما حداقل ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، بهره‌وری انرژی ما حداقل ۳۰ درصد بالاتر برود و از طرفی نیز درآمد حاصله ما از آن گلخانه حدوداً ۴۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: نزدیک به ۲ سال است که با وزارت جهاد کشاورزی و وزارتخانه‌های دیگر مرتبط شدیم تا این وزارتخانه‌ها را راضی کنیم که از دستگاه‌های ایرانی استفاده کنند اما متاسفانه برخلاف انتظار به شدت به دستگا‌ه‌های خارجی وابسته هستند ضمن آنکه نمونه‌های خارجی حداقل ۱۰ برابر نمونه داخلی هزینه دارد.

حضور نمایندگانی از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در رویداد "نونمایی" پارک پردیسپرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلاتِ صندوق نوآوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.