تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۲
کد خبر : 71252

صندوق طلای کیان چیست؟

صندوق طلای کیان چیست؟

صندوق طلای کیان چیست؟درست معلوم نیست که اولین بار در کدام نقطه این کره خاکی تقابل انسان و فلزی به نام طلا شکل گرفت اما چیزی که عیان است قدردانی انسان نسبت به حضور این فلز گرانبهاست. بشر از همان روزهای..

صندوق طلای کیان چیست؟

درست معلوم نیست که اولین بار در کدام نقطه این کره خاکی تقابل انسان و فلزی به نام طلا شکل گرفت اما چیزی که عیان است قدردانی انسان نسبت به حضور این فلز گرانبهاست. بشر از همان روزهای اول استخراج طلا از دل سخت‌ترین صخره‌ها و کوه‌ها ارزش خاصی برای آن قایل بوده است.

استفاده و بهره‌مندی از طلا در صنایع مختلف روز به روز بیش‌تر و متنوع‌تر می‌شود اما موضوعی که هنوز نسبت به این فلز تغییر نکرده، نوع معامله و نگه‌داری از طلا به عنوان یکی از زمینه‌های سرمایه گذاری موفق است. متاسفانه بسیاری از افراد هنوز با خرید فیزیکی طلا اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند. این که از کلمه متاسفانه استفاده می‌کنیم به این خاطر است که سرمایه گذاری به سبک سنتی روی این فلز گرانبها معایبی دارد که می‌توانند صاحب طلا را دچار مشکل و حتی زیان کند. در ادامه به معرفی معایب این نوع سرمایه گذاری به شیوه سنتی آن خواهیم پرداخت و جایگزین مناسب سرمایه گذاری در طلا که همان صندوق سرمایه گذاری طلای کیان باشد را با تمام مزایایش معرفی می‌کنیم.

خرید فیزیکی طلا چه معایبی دارد؟

طلا یکی از گرانبهاترین فلزات موجود است. نه تنها زیورآلات بلکه بسیاری از صنایع به خلوص این فلز برای ادامه حیات خود نیازمند هستند. علاوه بر این، چندین قرن و حتی هزاره است که از آن به عنوان یک ابزار پرداخت و حفظ دارایی استفاده می‌شود و اطمینان بالایی نسبت به آن وجود دارد. با این حساب، سرمایه گذاری روی چنین فلزی دور از ذهن نیست و بسیاری از افراد با توجه به ارزش، نوسانات و بالا رفتن قیمت طلا اقدام به سرمایه گذاری یا خرید آن می‌کنند. اما باید بدانیم که روش سنتی سرمایه گذاری روی طلا که همان خرید فیزیکی باشد، معایبی اساسی دارد.

خطر سرقت طلا حتی به قیمت جان!

اگر بخواهیم بر اساس اولویت به سراغ معایب خرید فیزیکی طلا برویم، باید اول از همه از عیب خطرآفرینی آن یاد کنیم. از لحظه‌ای که به طرف بازار می‌رویم تا طلا بخریم تا لحظه‌ای که می‌خواهیم طلای خود را – حال چه در شکل سکه و یا زیورآلات و یا هر شکل دیگر – در موقعیت مناسب و در زمان بازدهی بفروشیم، خطر همقدم با ما حرکت می‌کند. هر آن ممکن است طلایی که خریده‌ایم را سارقی از ما سرقت کند. ممکن است این اتفاق شوم در خانه ‌ما یا بیرون از خانه بیفتد. متاسفانه همان‌طور که می‌دانیم حتی گاهی سرقت به قیمت جان صاحب طلا هم تمام شده است. به این مشکل، احتمال تقلبی بودن طلا را نیز اضافه کنید.

پول ناکافی برای خرید طلا

همه خوب می‌دانیم که خرید هر گرم طلا در این روزها کم‌تر از یک میلیون تومان انجام نمی‌شود. حال تصور کنید برای خرید یک سکه تمام بهار یا زیورآلات باید چقدر تلاش کنیم تا وجه نقد کافی را به دست بیاوریم و بتوانیم آنها را برای سرمایه گذاری خریداری کنیم؟ بی‌شک بسیاری از ما تمایل به سرمایه گذاری در طلا داریم اما شاید پول کافی برای خرید فیزیکی آن نداشته باشیم. به همین خاطر عده بسیاری از افراد از سرمایه گذاری در طلا ناامید می‌شوند. با این حال، هنوز یک گزینه وجود دارد. صندوق سرمایه گذاری طلای کیان که سبد خود را از اوراق مشتقه طلا تشکیل داده است، می‌تواند بهترین گزینه برای افراد علاقمند به سرمایه گذاری در این فلز گرانبها باشد. برای خرید واحدهای این صندوق به هزینه‌ای کم‌تر از خرید هر گرم طلا نیاز داریم.

طرح قدیم، جدید: در هزارتوی خرید طلا

برای تمام کسانی که سکه طلا خریده‌اند اتفاق افتاده است که زمان فروش آن جملاتی از این دست شنیده‌اند؛ «این سکه طرح قدیمه. زیر قیمت برش می‌دارم!» یا « طلایی که دارید عیارش پایینه». بی‌شک خرید طلا به عنوان فلزی که برای شناسایی آن باید حداقل اطلاعات را داشته باشیم کار نسبتا دشواری است. پیش آمده که در چنین موقعیت‌هایی متوجه خریدِ اشتباه و مورد سواستفاده قرار گرفتن از سوی بعضی از فروشندگان ‌شویم. برای دور شدن از تمام این اتفاقات کافی است تا مسیر درست سرمایه گذاری در طلا را انتخاب کنیم.

طلای کیان

صندوق سرمایه گذاری طلای کیان

صندوق سرمایه گذاری طلای کیان

حال که درباره تمام معایب خرید فیزیکی طلا گفتیم، نوبت به نشان دادن بهترین مسیر سرمایه گذاری می‌رسد. صندوق طلا که از انواع صندوق های سرمایه گذاری است، به طور اختصاصی به سرمایه گذاری مبتنی بر طلا می‌پردازد. دارایی‌های صندوق طلا مبتنی بر اوراق مشتقه همین فلز گرانبها است و می‌تواند امن‌ترین و شفاف‌ترین گزینه برای سرمایه گذاری در زمینه طلا باشد. صندوق سرمایه گذاری طلای کیان با داشتن تیم متخصصی از مشاوران و بهره‌مندی از فضای سرمایه گذاری آنلاین از طریق اپلیکیشن کیان دیجیتال، به عنوان یکی از موفق‌ترین و منحصر به فردترین صندوق های سرمایه گذاری طلا این امکان را برای تمام علاقمندان به طلا فراهم کرده تا بتوانند به راحتی اقدام به سرمایه گذاری کنند. به یاد داشته باشیم که اوراق مشتقه طلا که در صندوق به شکل واحد سرمایه گذاری قابل خریداری هستند، نیاز به وجه نقد کم‌تری نسبت به هر گرم طلا دارند و مشمول اجرت بالای خرید طلا نیز نمی‌شوند. به همین جهت همه اقشار می‌توانند به سرمایه گذاری در طلا فکر کنند و از مزایای این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند. البته این نکته را هم در نهایت اضافه کرد که اگر قیمت طلا در بازار داخلی با افت روبرو شود، این صندوق‌ها هم تاثیر مشابهی خواهند دید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.