تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر : 70920

شیائومی به دلایل متفاوتی سرعت گوشی هایش را کم می‌کند؛ اما چرا؟

شیائومی به دلایل متفاوتی سرعت گوشی هایش را کم می‌کند؛ اما چرا؟

شیائومی به دلایل متفاوتی سرعت گوشی هایش را کم می‌کند؛ اما چرا؟در پی رسوایی‌های اخیر، شیائومی در بیانیه‌ای رسمی به کاهش عمدی عملکرد و سرعت گوشی های هوشمند خود واکنش نشان داده است.
طی ماه گذشته، یک رسوا..

شیائومی به دلایل متفاوتی سرعت گوشی هایش را کم می‌کند؛ اما چرا؟

در پی رسوایی‌های اخیر، شیائومی در بیانیه‌ای رسمی به کاهش عمدی عملکرد و سرعت گوشی های هوشمند خود واکنش نشان داده است.

طی ماه گذشته، یک رسوایی علیه سامسونگ به‌وجود آمد که به موجب آن، بسیاری این شرکت را به کاهش عملکرد تعداد زیادی از برنامه‌ها متهم کردند. به‌علاوه، این محدودیت‌ها با دور زدن آزمایش‌های بنچمارک، شاخص‌های عملکردی و بازدهی سخت‌افزاری را دستکاری می‌کرد و نتایجی اغراق‌آمیز را بر خلاف کارکرد واقعی دستگاه نشان می‌داد. اما سامسونگ آخرین شرکتی نیست که به‌طور مصنوعی، سرعت گوشی ها را هنگام کار با تعدادی از برنامه‌ها محدود کرده است. شیائومی نیز دومین سازنده‌ای محسوب می‌شود که اخیرا متهم به کاهش سرعت گوشی هایش شده است.

هفته گذشته، کاربران این کمپانی، پس از آزمایش گوشی‌های هوشمند خود در تست‌های مختلف، به‌این نتیجه رسیدند که در حالت تک‌هسته‌ای ۳۰ درصد و در حالت چندهسته‌ای ۱۶ درصد افت و کاهش عملکرد وجود دارد.

شیائومی به دلایل متفاوتی سرعت گوشی هایش را کم می‌کند؛ اما چرا؟

با گذشت یک هفته از این جریان، شیائومی تصمیم گرفت تا به‌طور رسمی در مورد این وضعیت اظهارنظر کند. این شرکت اعتراف کرده که هنگام کار با برنامه‌های سنگین، قدرت اجرایی دستگاه‌های خود را محدود می‌کند و این کارکرد به‌عنوان بخشی از «استراتژی مدیریت حرارت» انجام می‌گیرد. به‌عبارت دیگر، این محدودیت به‌منظور جلوگیری از داغ شدن بیش از حد چیپست و سایر اجزا صورت گرفته است.

شیائومی از استراتژی‌های مدیریت حرارت برای اطمینان از تجربه بهینه کاربری در محصولات خود استفاده می‌کند، به‌ویژه با برنامه‌های پرمصرف که اغلب برای مدت طولانی اجرا می‌شوند. بسیاری از دستگاه‌ها دارای ۳ نوع حالت عملکردی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا تعادل را میان عملکرد و بهره‌وری انرژی برقرار کنند.

شیائومی در بیانیه‌ای رسمی در ارتباط با اتهامات وارده می‌گوید:

در سطح سیستمی، همه‌ بهینه‌سازی‌های مربوط به عملکرد برنامه، فاکتورهای مهم بسیاری مانند مصرف انرژی، بازدهی و تاثیر حرارتی را در نظر می‌گیرند.

در حال حاضر، مشخص نیست که مکانیزم دستکاری و کاهش سرعت و عملکرد روی کدام مدل‌ها متمرکز است و اینکه آیا این شرکت قصد دارد در عملکرد دستگاه‌های خود در آینده تغییری اعمال کند یا خیر.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.