تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۳۲
کد خبر : 584008

شرکت تسلا ذخیره بیت کوین خود را با ضرر فروخته است

شرکت تسلا ذخیره بیت کوین خود را با ضرر فروخته است

شرکت تسلا ذخیره بیت کوین خود را با ضرر فروخته است تسلا بخش قابل توجهی از موجودی بیت کوین خود را به فروش رسانده است. این در حالی است که ایلان ماسک با سرمایه گذاری در BTC به جای سود، ضرر کرد! سال 2021 میلادی، تسلا یکی از بزرگترین شرکت‌هایی بود که حمایت علنی از

شرکت تسلا ذخیره بیت کوین خود را با ضرر فروخته است

تسلا بخش قابل توجهی از موجودی بیت کوین خود را به فروش رسانده است. این در حالی است که ایلان ماسک با سرمایه گذاری در BTC به جای سود، ضرر کرد!

سال 2021 میلادی، تسلا یکی از بزرگترین شرکت‌هایی بود که حمایت علنی از بیت کوین را اعلام، آن را به عنوان یک روش پرداخت قبول و روی BTC سرمایه‌گذاری کرد؛ تسلا بعد از خرید 1.5 میلیارد دلار Bitcoin آن را به عنوان روشی برای پرداخت هزینه خرید خودروهای برقی خود معرفی کرد، اما حدود دو ماه بعد، به بهانه آسیب زدن شبکه نخستین رمز ارز به محیط زیست، این روش پرداخت را کنار گذاشت. به تازگی مشخص شده Tesla، با ضرر، ذخیره رمز ارزی خود را نیز به فروش رسانده است.

روز قبل گفتیم شرکت تسلا ۷۵ درصد ذخیره بیت کوین خود را در ربع دوم سال فروخته است! این در حالی است که ایلان ماسک همیشه خود را حامی رمز ارزها تا پای جان معرفی می‌کند! بعد از انتشار صورت‌های مالی سه ماهه دوم سال برای شرکت تسلا تصور کردیم هدف از فروش بیت کوین کسب سوده بوده، اما به تازگی مشخص شد Tesla بخش زیادی از موجودی BTC خود را با 9 درصد ضرر فروخته است.

تسلا در ربع دوم سال میلادی جاری 75 درصد ذخیره بیت کوین خود را با متوسط قیمت 28,888 دلار به فروش رساند، اما متوسط قیمت خرید این شرکت 31,620 دلار بود. پس شرکت 9 درصد ضرر کرده است. گفتنی است فروش حدودا 75 درصد ذخیره BTC شرکت خودروسازی ایلان ماسک، 936 میلیون دلار پول نقد به ترازنامه مالی آن‌ اضافه کرد.

واکنش بازار رمز ارز به خبر فروش بیت کوین های تسلا

در حالی که بیت کوین به بالای 24,000 دلار صعود کرده بود، صبح روز قبل با انتشار این خبر به زیر 23,000 دلار سقوط کرد، اما دوباره به بالای آن برگشت و در زمان نگارش این مقاله حوالی 23,200 دلار خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که عده زیادی از فعالان بازار همیشه استرس فروش دارایی‌های دیجیتال Tesla را داشتند.

مایکل سیلور، موسس و مدیر عامل مایکرواستراتژی به عنوان بزرگترین نهنگ سازمانی BTC به اقدام ایلان ماسک به شکلی عجیب واکنش نشان داد و گفت «با فروش 75 درصد بیت کوین‌های خود، فقط 25 درصد آن باقی خواهد ماند».

اما چانگ پنگ ژائو، موسس و مدیر عامل صرافی بایننس و ثروتمندترین فرد دنیای ارز دیجیتال، نظری خنثی داشت؛ به نظر CZ فروش ذخیره بیت کوین تسلا اتفاق مهمی محسوب نمی‌شود، چرا که رقم فروش «قطره‌ای در اقیانوس» بود. گفتیم ارزش BTC به فروش رفته توسط Tesla حدود 936 میلیون دلار و کمتر از 1 میلیارد دلار بود، در حالی که بیت کوین با وجود سقوطی شدید اکنون دارای مارکت کپ 442 میلیارد دلاری است و حجم مبادلات روزانه آن به 100 میلیارد دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: از عرش به فرش؛ مروری بر تاریخچه سقوط‌ های شدید قیمت بیت کوین

جاستین سان خالق شبکه ترون به این اتفاق نظر مثبتی داشت. نخست این که نگرانی طولانی مدت فعالان رمز ارز از واکنش بازار به فروش احتمالی ذخیره بیت کوین تسلا از بین رفت، چرا که این اتفاق در نهایت بدون داشتن تاثیری قابل توجه، رخ داد. از طرفی فروش نزدیک به 1 میلیارد دلار BTC، به بقیه شرکت‌ها قدرت نقدشوندگی پادشاه رمز ارزها را نشان می‌دهد. پس آن‌ها قادر هستند در هر زمان، در صورت نیاز به پول نقد، Bitcoin را خیلی سریع و راحت به فروش برسانند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.