تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 73070

سیستم خودران سطح ۳ برای اولین بار توسط مرسدس بنز عرضه شد

سیستم خودران سطح ۳ برای اولین بار توسط مرسدس بنز عرضه شد

سیستم خودران سطح ۳ برای اولین بار توسط مرسدس بنز عرضه شدسیستم خودران سطح ۳ برای اولین بار توسط مرسدس بنز عرضه شد تا رانندگان در برخی شرایط بتوانند کنترل کامل خودرو را به این سیستم واگذار کنند. در ادام..

سیستم خودران سطح ۳ برای اولین بار توسط مرسدس بنز عرضه شد

سیستم خودران سطح ۳ برای اولین بار توسط مرسدس بنز عرضه شد تا رانندگان در برخی شرایط بتوانند کنترل کامل خودرو را به این سیستم واگذار کنند. در ادامه با ویژگی‌های این سیستم خودران آشنا می‌شویم.

شرکت مرسدس بنز از دسامبر سال ۲۰۲۱ تمام محصولات جدید خود را با سیستم رانندگی خودران به بازار عرضه کرد، اما در حال حاضر بسیاری از کشورها مجوز استفاده از این سیستم را صادر نکردند. در همین راستا کشور آلمان به عنوان اولین کشور در جهان به مرسدس بنز اجازه داد تا سیستم خودران سطح سوم را در محصولات جدید خود فعال کند. مرسدس بنز برای ارائه این سیستم در بازار آمریکا نیز در حال دریافت تاییدیه‌های لازم است.

عرضه سیستم خودران سطح ۳ توسط مرسدس بنز

سیستم خودران سطح 3

از آنجایی که کشور آلمان به عنوان اولین کشور در جهان، استفاده از فناوری سیستم خودران سطح ۳ را قانونی اعلام کرده است، شرکت مرسدس بنز نیز در همین راستا به شکل رسمی برای نخستین بار در جهان پکیج رانندگی خودکار سطح سوم را به مشتریان خود عرضه کرد. در واقع مشتریان خودروهای کلاس S و مرسدس بنز EQS این خودروساز آلمانی می‌توانند فناوری خودکار سطح ۳ را سفارش دهند.

سیستم خودران سطح 3

طبق اعلام مرسدس بنز، مشتریان برای سفارش سیستم خودران سطح ۳ این شرکت ویژه خودروهای S کلاس باید حدود ۵ هزار یورو و و برای خودروهای EQS باید حدود ۷ هزار و ۴۳۰ یورو پرداخت کنند. این سیستم امکانی را فراهم می‌کند تا رانندگان در برخی موارد کنترل خودرو را به شکل کامل به این سیستم واگذار کنند.

سیستم خودران سطح 3

گفتنی است خودروهای مجهز به سیستم خودران سطح سوم همانند یک خودروی کاملا خودکار نخواهند بود؛ چرا که این سیستم شرایطی را به وجود می‌آورد تا بتوان در ترافیک سنگین یا بزرگراه‌های از قبل تعیین شده در آلمان با محدوده سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل خودرو را به این سیستم واگذار کنند. همچنین این خودرو می‌تواند در شرایط غیر منتظره اقدامات ضروری را انجام داده و مانع مانورهای خطرناک خودرو شود.

منبعmotor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.