تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۴:۱۲
کد خبر : 69291

سیتروئن C3 یا رنو کپچر ؛ امکانات و آپشن های کدامیک بیشتر است؟

سیتروئن C3 یا رنو کپچر ؛ امکانات و آپشن های کدامیک بیشتر است؟

سیتروئن C3 یا رنو کپچر ؛ امکانات و آپشن های کدامیک بیشتر است؟امکانات و آپشن‌های هر خودرویی برای خریداران حائز اهمیت است. پس از بررسی این دو مولفه به شما خواهیم گفت که سیتروئن C3 یا رنو کپچر مناسب کیست..

سیتروئن C3 یا رنو کپچر ؛ امکانات و آپشن های کدامیک بیشتر است؟

امکانات و آپشن‌های هر خودرویی برای خریداران حائز اهمیت است. پس از بررسی این دو مولفه به شما خواهیم گفت که سیتروئن C3 یا رنو کپچر مناسب کیست.

بازار داغ کراس اوورها این بار با خودروهای چینی آغاز نمی‌شود و در این مطلب قصد بررسی و مقایسه دو خودروی کامپکت فرانسوی را داریم. سیتروئن C3 و رنو کپچر دو کراس اوور فرانسوی هستند که در بازار داخلی ما رقابت پایاپایی با یکدیگر دارند. گفتنی است که سیتروئن C3 مونتاژ شده توسط کارخانه سایپا سیتروئن است، در حالی که رنو کپچر توسط ایران خودرو وارد شده است.

سیتروئن C3 یا رنو کپچر ؟

اگر بخواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم باید سیتروئن سی ۳ را یک خودروی هاچ بک در نظر بگیریم و با هم رده‌های خودش بررسی کنیم، اما از آنجایی که رقیب آن، رنو کپچر جمع و جور است، می‌توانیم این مقایسه را به بهترین نحو ممکن پیش ببریم. رنو کپچر ابعاد بزرگی ندارد و یکی از مهم‌ترین اشتراکات این دو خودرو، فروش کم در بازار ایران است.

البته شاید با خودتان فکر کنید که این دو خودرو در بازار داخلی ما مورد استقبال قرار نگرفته‌اند؛ در صورتی که این طور نیست و علت فروش کم آنها تیراژ محدود این دو خودرو است. گفتنی است که حتی اگر در تیراژ بالایی این دو کراس اوور وارد بازار می‌شدند باز هم فروش محدودی داشتند. با وجود این عده‌ای از خریداران هستند که ترجیح می‌دهند یک خودروی اروپایی سوار شوند تا اینکه بخواهند خودروهای آسیایی را سوار شوند. در این مطلب سعی می‌کنیم دید بهتری از این دو خودرو به شما بدهیم.

مقایسه سیتروئن C3 با رنو کپچر از لحاظ امکانات رفاهی

رنو کپچر

هر دو خودروی اروپایی ما به صورت فابریک از کروز کنترل برخوردار هستند. در رنو کپچر رانندگی مقرون به صرفه‌تری را شاهد هستیم، زیرا در راستای کاهش مصرف سوخت امکانات و مشخصات بهتری خواهد داشت. از آن طرف اگر به درون کابین سیتروئن C3 نیم نگاهی بیندازیم می‌توانیم با نورپردازی‌های جذاب این خودرو مواجه شویم که فضای نشیمن آن را دلنشین‌تر می‌کند.

هم رنو کپچر و هم سیتروئن C3 دارای جعبه فرمان برقی هستند و سیستم فرمان آنها طوری است که اگر بیشتر از حد مجاز برانید اخطار می‌دهد و در واقع حساس به سرعت است. یکی از مزایای فرمان این دو کراس اوور جمع و جور که حس لوکس‌تری به شما می‌دهند روکش چرمی فرمان است که این موضوع برای دوام فرمان نیز مفید خواهد بود.

ستون فرمان از نوع تلسکوپی است و قابلیت تنظیم شدن با شرایط دلخواه شما را دارد. همچنین روی فرمان این دو خودروی اروپایی می‌توان دکمه‌های کروز کنترل و اینترفیس را مشاهده کرد. اما رنو درون کابین برای راننده و سرنشینان امکاناتی نظیر نمایشگر لمسی ۷ اینچی تعبیه کرده است. این نمایشگر در نسخه‌های ۲۰۱۷ به بعد مجهز به دستیار صوتی و تنظیم هوشمند بلندی صدا نیز شده است. روی سیستم صوتی نیز سامانه نویگیشن و دوربین دید عقب قرار داده شده و قادر است از آیپد پشتیبانی کند.

سیتروئن سی 3

در آن سوی میدان نیز سیتروئن را داریم که برای تعبیه سیستم صوتی خود به سراغ برندهای مطرح این حوزه نرفته و با حداقل‌ها کار را راه انداخته است. دقیقا مانند رنو کپچر در این خودرو نیز شاهد تعبیه یک صفحه نمایش ۷ اینچی هستیم و ۶ بلندگو نیز درون کابین وجود دارد.

از جمله برتری‌ها و مزایای سیتروئن C3 می‌توان به سیستم اشتراک محتوای تلفن همراه به جای نویگیشن اشاره کرد. این قابلیت امکان می‌دهد تا از روی گوشی موبایل، مسیر خود را روی نمایشگر بیندازید. از دیگر امکانات این دو خودرو سیستم ورود بدون کلید است. استارت دکمه‌ای نیز در این کراس اوورهای فرانسوی دیده می‌شود.

رنو کپچر

یکی از مهم‌ترین امکانات درون کابین یک خودرو، سیستم تهویه مطبوع هوا است. در رنو کپچر و سیتروئن سی ۳ شاهد تعبیه یک سیستم تهویه مطبوع تک کاناله اتوماتیک هستیم که مجهز به حسگر تشخیص آلایندگی AQM نیز خواهد بود. البته در هر دو خودرو آپشنی به نام کول باکس مشاهده نمی‌شود. تنظیم صندلی‌ها به صورت دستی است و صندلی راننده در ۶ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت قابل تنظیم است.

قابلیت تاشوندگی دو تکه‌ی صندلی‌های عقب نیز در هر دو خودرو دیده می‌شود. البته در رنو کپچر شاهد جابه‌جایی صندلی‌ها به صورت ریلی هستیم. گفتنی است که این دو خودرو نسخه‌های مختلفی دارند و برخی از آپشن‌ها و امکانات مختص برخی از نسخه‌های آنهاست. یکی از آپشن‌ها گرم کردن صندلی است. برای مثال رنو کپچر در نسخه‌های ۲۰۱۷ به بعد دارای گرم کن صندلی خواهد بود.

از طرف دیگر گرم کن صندلی سیتروئن C3 را تنها برخی از نسخه‌های محدود آن دارند. رنو کپچر در حالت کلی از سال ۲۰۱۷ به بعد امکانات بیشتری نصیبش شده است. مثلا صندلی‌های روکش چرم در این خودروی کراس اوور از ۲۰۱۷ به بعد قرار داده شده است، در حالی که سیتروئن با صندلی‌های پارچه‌ای راهی بازار شده است.

سیتروئن سی 3

یکی از امکانات جالب توجه هر دو خودرو ایزوفیکس است که با آن می‌توانید صندلی کودک خود را روی صندلی عقب فیکس کنید. متاسفانه آینه وسط هیچ یک از آنها الکتروکرومیک نیست و تنظیم آنها به صورت دستی انجام می‌شود. در عوض می‌توانید آینه‌های بغل را به صورت برقی تا کنید و گرم کن هم دارند. مدل‌های ۲۰۱۷ به بعد کپچر به صورت پیش فرض دارای شیشه عقب دودی است.

مقایسه رنو کپچر با سیتروئن C3 از لحاظ تجهیزات ایمنی

تا اینجای کار فهمیدیم که هر کراس اوور اروپایی امکانات و آپشن‌های تقریبا یکسانی داشتند و خریدار را آنچنان دچار مشکل نمی‌کنند، اما این بحث در تجهیزات ایمنی فرق می‌کند. هر دو شرکت سازنده این خودرو مدعی‌اند که در حوزه ایمنی حرف اول را می‌زنند.

خودروی رنو کپچر برای راننده و سرنشین جلو ۴ عدد کیسه هوا تعبیه کرده است و این در حالی است که تعداد کیسه هوای سیتروئن C3 به ۶ عدد می‌رسد. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو خودرو در قسمت کیسه هوا این است که کپچر مثل سیتروئن مجهز به ایربگ‌های پرده‌ای نیست.

رنو کپچر

با این وجود نتایج موسسه یورو انکپ اروپا نشان می‌دهد که رنو کپچر خودروی ایمن‌تری نسبت به سیتروئن است؛ زیرا اولی پنج ستاره کامل را دریافت کرده، در حالی که محصول سیتروئن تنها موفق به دریافت چهار ستاره شده است. باز هم در کمال تعجب سیتروئن سی ۳ مجهز به سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری است، در حالی که تنها مزیت رنو کپچر برخورداری از سیستم کنترل پایداری است.

هر دو رقیب خوشبختانه در زمینه بهره‌مندی از سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی‌ها یکسان عمل کرده‌اند. همچنین هر دو کراس اوور ترمز کمکی و ترمز ضد قفل را با هم دارند. یکی از خدمات کمپانی رنو این است که به منظور افزایش امنیت در مقابل سرقت، کارت کلید هوشمند رنو را به همراه خودرو ارائه می‌دهد.

روی سپر عقب سیتروئن و رنو شاهد تعبیه سنسورهای پارک عقب هستیم و دیگر نقاط خودرو این حسگر قرار داده نشده است. گفتنی است که امروزه وجود سنسورهای پارک جلو نیز خصوصا در خیابان‌های درون شهری به کار می‌آیند و نبود آنها معضلی بزرگ است. در صورتی که باران بگیرد، سنسورهای باران این خودروها به صورت خودکار برف پاک کن‌ها را به حرکت در می‌آورد.

سیتروئن سی 3

یکی از آپشن‌های ایمنی کاربردی که تنها در سیتروئن C3 دیده می‌شود، حسگر کاهش فشار باد لاستیک‌ها است. البته همین سنسور در رنو کپچر وجود دارد اما به شکلی دیگر یعنی با سیستم اندازه گیری غیر مستقیم فشار باد تایرها. هم سیتروئن سایپا و هم رنو کپچر وارداتی ایران خودرو سیستم دی لایت و سنسور نور دارند. از دیگر امکانات این دو کراس اوور می‌توان به مه شکن‌های جلو و عقب، پروژکتورهای جلو در پیچ، چراغ مشایعت و چراغ خوشامدگویی اشاره کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.